Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
Reklama

TOP 6 půlnočních svačinek, po kterých nepřiberete

Známe to všichni - celý den držíme chutě na uzdě, snažíme se jíst zdravě, vyváženě a pestře, a pokud chceme hubnout, nebo aspoň nepřibírat, tak i dietně. Ale pak to přijde - večer a noc. Televize, filmy, seriály, pohoda…a chuť na nějakou svačinku!
Vydáno: 25.07.2017
Jakou svačinku vybrat, aby byla dietní?
Autor: iStock Jakou svačinku vybrat, aby byla dietní?
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

 

U večerních, nočních a televizních svačinek je důležité, aby křupaly, aby měly výraznou chuť a aby se daly „zobat“ déle.

Nenechte si nočními nájezdy na lednici zhatit svoje celodenní snažení a dopřejte si s klidem v duši některou z následujících dobrot: 

Svačinka č.1: Kyselé okurky

Mají nejen výraznou chuť, která uspokojí vaše neposedné noční chuťové touhy, ale také naprosto zanedbatelné minimum kalorií, a to i v případě, kdy sníte celou sklenici! Okurky seženete buď slazené umělým sladidlem (v nich je energetická hodnota opravdu mizivá) nebo ty s cukrem (tam je kalorií samozřejmě víc).

Svačinka č.2: Pikantní zelenina

Nakrájejte si na opravdu tenká kolečka kedlubnu, salátovou okurku a bílou ředkev. Kolečka rozložte na velký talíř nebo tác a posypte je kořením podle vlastní chuti. Důležité je, aby byla kolečka tenká a vy jste mohli tím pádem zobat u napínavého filmu déle, a aby jejich chuť byla natolik zajímavá, aby zahnala touhu po dalším jídle.

Svačinka č.3: Cherry rajčátka

Lehce štiplavá, jemně nasládlá - a můžete jich sníst celou čtvrtkilovou krabičku. Ve 250 gramech se ukrývá pouze 54 kcal, takže vaši linii rozhodně neohrozí, a to ani když si je dáte o půlnoci.

Svačinka č.4: Šunka

Dopřejte si bez výčitek 100 gramů vysokoprocentní šunky (tzn. s 95 - 98% obsahem masa). Společně s ní do sebe dostanete asi 20 gramů bílkovin a jen 100 kalorií. Šunky tohoto typu neobsahují žádný tuk ani cukr, takže hubnutí opravdu nejsou na překážku. Pozor si dejte jen na obsah soli - její nadměrný příjem vede k zadržování tekutin v těle, takže pokud jíte dietní, ale slané potraviny, může váha další den ukázat o něco vyšší hodnotu - ta je ale daná vodou, ne tukem, takže můžete být v klidu!

Svačinka č.5: Syrečky

Zde platí to stejné, co u šunky. Nulový podíl tuků a cukru, zato spousta bílkovin z nich dělá super dietní potravinu, která se skvěle hodí pro naplňování nočních gurmánských tužeb. Opět pozor na sůl - té je v syrečkách opravdu spousta!

Svačinka č.6: Kasein

Kasein je mléčná bílkovina, jež se dlouho tráví a vstřebává, takže dokáže zásobovat vaše svaly živinami po celou noc. Pokud si nechcete kupovat čistý micelární kasein v podobě doplňku stravy (ten je tělem velice dobře využitelný), dejte si odtučněný tvaroh, skyr, 0% řecký jogurt nebo cottage light (kasein z těchto zdrojů tělo ale zase tak dobře zpracovat neumí). Odtučněné verze zde nevadí, na rozdíl od obyčejných jogurtů, protože se do produktů nic dalšího nepřidává. Pouze je s tukem odebrána chuť a kalorie - a o ty jde při hubnutí především.

Zdroj: Fithall.cz

 

fithall banner nový 3 Foto:

6 nejhorších jídel, než jdete do postele

Kvalitní spánek je extrémně důležitý pro funkci mozku i celého těla. Umožňuje regeneraci po náročném dni (nebo noci – v případě práce na směny) a dodává nám energii na dny následující. Když má člověk potíže se spaním, je unavený, rozmrzelý, hůř se soustředí a nic ho nebaví.

Poruchy spánku mohou mít různé příčiny – od psychologických (potíže v práci, neuspořádané vztahy, problémy různého charakteru) až po fyzické (nemoci, bolesti zad a kloubů, spánková apnoe). Důležitou roli v kvalitě nočního odpočinku hraje také pohyb a výživa.

Mýtus: Po sedmnácté hodině už ani sousto. Měli byste jíst tak, abyste neměli hlad či dokonce nehladověli. Poslední lehčí jídlo si dejte 2–3 hodinky před spaním. Foto:

Co se jídla týče, před ulehnutím do postele bychom se neměli nacpat k prasknutí, ale ani bychom neměli chodit spát s úplně prázdným žaludkem. Lidé, kteří drží dietu, nemohou často usnout, protože mají hlad a organismus je nastavený tak, že když má hlad, nechce spát, ale jít shánět potravu (vyplavuje se adrenalin a tělo se chystá k lovu či sběru). To je důvod, proč je při hladovění jedinec unavený, ale ne a ne zabrat.

Večer a v noci se mnohem snáz ukládá přebytečná energie do podkožních tukových zásob, protože energii už nevyužijeme.

Existují potraviny, kterým bychom se měli ve večerních hodinách a před spaním úplně vyhýbat:

Čokoláda

Čokoláda pro alergiky 3

Ta vysokoprocentní je sice relativně zdravá, ale i tak obsahuje obrovské množství tuku. Mléčné čokolády jsou navíc dost sladké. Kakao, z něhož se čokolády vyrábějí, obsahuje kofein – a ten je, jak známo, nepřítelem spánku. Některé studie ale tvrdí, že v kombinaci s theobrominem (další látka schovaná v kakau) není kofein aktivní, a proto prý zase tak povzbuzující účinky čokoláda nemá. Co ale před spaním určitě v čokoládách škodí, je tuk a cukr.

 

Jak hubnout ve spánku: Bez počítání kalorií a omezování jídelníčku!

Na světě snad neexistuje nikdo, kdo by nemiloval dobrý spánek. Zato spousta lidí nenávidí držení diet a boj o každé shozené deko váhy.  

Protože v běžných podmínkách nikdo nezjistí, zda v noci hubne, nebo ne, není těžké lidi přesvědčit o tom, že pokud budete večer jíst ta či ona jídla, budete spalovat tuk během spánku efektivněji (například jistý Detlef Pape na tom postavil svou dietu). Jak to ale už s dietami bývá, jsou velmi svazující, omezující a dočasné, takže po jejich skončení se vám shozená kila přilepí zpátky na boky.

Řiďte se selským rozumem, poznejte zákonitosti spánku a využijte ho k redukování nežádoucích kilogramů, aniž byste se trápili vážením potravin nebo omezováním jídelníčku.

Kdo spí, nejí

Kdo spí, nejí

Většina lidí má největší chutě i hlad večer. Děti konečně spí, v televizi běží oblíbený pořad a lednička vás láká jako Sirény mořeplavce. Mohli byste si jít lehnout a vyhnout se tak spoustě kalorií, ale večer je jedení největší pohoda. Když chcete hubnout, zkuste si vymyslet na večery náhradní plán, protože večerní zobání je největším zabijákem jakéhokoliv režimu.

 

 

5 nápojů na dobrou noc, které vám pomůžou zhubnout

Jestli se také v noci převalujete v posteli, pořád se budíte a ráno jste jako praštění pytlem, zkuste využít fígl a dát si na dobrou noc některý z nápojů, který podpoří váš metabolismus, vylepší hladinu cukru v krvi, pomůže budovat svalovou hmotu a spalovat tuk.

Jaké jsou ony zázračné elixíry? Nejspíše budete překvapeni.

 

Hroznový džus

Nápoje na dobrou noc hroznový džus

Pít ovocné šťávy před spaním moc často nedoporučujeme, ale menší sklenka stoprocentní hroznové šťávy pomáhá navodit spánek a zároveň spalovat tuk. Závěry jedné studie tvrdí, že sekrece inzulínu během noci, získaná konzumací jednoduchých sacharidů (v tomto případě hroznovou šťávou), reguluje cirkadiánní rytmy v těle, tedy jeden z našich biorytmů, který trvá zhruba 24 hodin. Zjednodušeně řečeno, díky tomuto rytmu se nám chce večer spát, přes den a v určité hodiny jsme zase na vrcholu s aktivitou.

Jiný výzkum zase zjistil, že resveratrol, antioxidant obsažený v hroznech, přemění nezdravý bílý tuk, kde se hromadí kalorie, na hnědý tuk, který kalorie spaluje. Určitě jste slyšeli taky o tom, že resveratrol je obsažen i ve víně. Jenže alkohol bohužel není před spaním úplně vhodný. Jedna ze studií totiž prokázala, že ti, co si dávali alkohol před usnutím, měli velmi nekvalitní spánek, jenž byl velmi podobný tomu, jako by dostávali po celou noc malé elektrošoky. Nic příjemného, že?


Článek je zařazen v: dieta, hubnutí, co jíst večer, svačinky
Reklama