Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.

Manuál na šťastný život 14. díl: Vnímejte lidi kolem vás

Vytvořte si podle našich návodů návyk pozitivního myšlení a vpusťte štěstí do svého života.
Vydáno: 30.11.2018
Manuál na šťastný život 14. díl: Vnímejte lidi kolem vás
Manuál na šťastný život 14. díl: Vnímejte lidi kolem vás Autor: iStock
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Budeme se věnovat vztahům, sebelásce, práci i zdraví. Manuál vám nabídne i množství rad, jak pracovat s těžkými životními situacemi, jako je například rozchod, nevěra, strach, úzkosti nebo ztráta někoho blízkého. Pozitivní myšlení je tím, co pomáhá zvládat životní situace. V každém díle vás čeká něco málo teorie, ale především praktické postupy, techniky a cvičení. Některé rady vám mohou posloužit jako rychlá intervence při případných problémech. Po přečtení a ukončení návodu se můžete k určitým krokům vždy vrátit. Ničeho se neobávejte a pusťte se směle do své cesty za štěstím! 

Vnímejte lidi kolem vás

Děkuji vám! Chcete-li někomu poděkovat, udělejte to dnes, zítra může být pozdě! Neodkládejte ta správná slova jen proto, že nemáte dostatek času nebo náladu. Pokud někoho máte rádi, řekněte mu to dnes a říkejte mu to často. Pokud někomu chcete poděkovat, udělejte to dnes a neodkládejte to. Je lépe to říci, než to nikdy nevyslovit a pak už nemít šanci a litovat toho! Řekněte to svým blízkým lidem.

Cvičení 1:

Věnujte více času své rodině a blízkým. V případě, že máte děti, přemýšlejte, kolik času jim za den věnujete. Víte o svých dětech, jaké mají trápení nebo co je právě těší? V případě, že nemáte děti, soustřeďte se na své partnery, sourozence nebo rodiče. Podívejte se do svého diáře a uvolněte si čas pro svou rodinu. Zpočátku si najděte jeden den za dva týdny (případně měsíc) pro své blízké. Naplánujte si oběd se svým synem nebo procházku po parku se svou dcerou. Bude to čas věnovaný pouze vám a někomu z vašich blízkých lidí. Snažte se během vašeho společného času zjistit o vašem blízkém člověku co nejvíce informací. Věnujte tento váš čas pouze tomu dotyčnému člověku. Postupem času si najděte více času na vaši rodinu. Zůstaňte u rituálu jednou týdně na hodinu, kdy budete mít vyhrazený čas na jednoho z vašich blízkých.

Cvičení 2:

Obnovte stará přátelství a utužte vztahy s lidmi, které máte rádi. Večer po náročném dni si vezměte seznam svých přátel. Můžete použít i seznam v mobilním telefonu. U každého jména se zastavte a promyslete, kdy jste toho dotyčného člověka viděli naposledy. Kdy jste s tím člověkem naposledy mluvili. Chybí vám ten člověk? Pokud odpovíte na tuto otázku ano, zapište si jméno do seznamu. Postupně tyto lidi z vašeho seznamu kontaktujte. Pozvěte je na schůzku nebo jim jen zavolejte a popovídejte si s nimi o věcech, které vás zajímají. U lidí, které máte rádi, buďte otevření.

Během každého setkání odkryjte svým starým přátelům část svého života, o kterém jste nikdy nechtěli mluvit. Seznam se snažte sepsat nejdéle do měsíce a další měsíc si dejte čas na kontaktování svých starých přátel.

Cvičení 3:

Vyzkoušejte si své reakce na nečekané situace. Vejděme k někomu „omylem“ do kanceláře a potom se omluvte. Soustřeďte se na jeho reakci a na svou reakci. Když si někdo ve větší společnosti bere slovo příliš často, nečekaně mu skočte do řeči. Opět zkoumejte jeho a své pocity. Sedněte si na to nejlepší místo. Netrénujete se v bezohlednosti, pouze zkoušíte být na prvním místě a v situaci, kdy uděláte něco, co v očích těch druhých není zrovna nejsympatičtější. Zjistěte, jak vám tyto situace vyhovují a nevyhovují. Jak na ně reaguje okolí. Sledujte reakce lidí i na další věci, třeba když napodobíte dobré řečníky. Přihlaste se ve vhodnou chvíli o slovo a něco řekněte. Experimentujte s tónem hlasu, jeho výškou, s polohou těla. Pokuste se vědomě v partnerovi vyvolat pobavení, zájem, obdiv, rozhořčení. Přijďte jednoho dne do práce oblečení neuvěřitelně sexy, nebo naopak velmi konzervativně, až přehnaně cudně. Sledujte reakce lidí... Hledejte si své místo v tom, jací jste a co vám vyhovuje.

Cvičení4:

Kupte si sešit nebo blok a nadepište jej „Deník odvahy“ nebo „Deník trpělivosti“. Každý den si do něj zapište událost, při které jste projevili nejvíce odvahy, trpělivosti. Dobrým trikem je dělat si týdenní a měsíční žebříčky „The best of“. Červenou barvou vypište ještě jednou nejodvážnější čin týdne, měsíce, roku.

Šárka Vávrová

Šárka Vávrová
Šárka Vávrová
Robert Tichý pro časopis Moje psychologie
Článek je zařazen v: manuál, štěstí, život
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama