Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.

10 potravin, které se vyplatí mít stále v kuchyni

1/10: Vejce
Vejce 12

Stačí je smíchat s nakrájenou zeleninou a udělat z nich na pánvi omeletu nebo je uvařit natvrdo a přidat do zeleninového salátu. Se svými 70 kaloriemi, 6 gramy bílkovin a více než 15 různými vitamíny a minerály, které jedno vejce obsahuje, se vyplatí mít aspoň pár vajíček stále v lednici.

2/10: Řecký bílý jogurt
Řecký bílý jogurt 12

Je skvělý k snídani, když ho přidáte do smoothie nebo smícháte s vločkami, ořechy či ovocem, můžete z něj připravit dip se zeleninou k svačině, nebo když vás bude honit mlsná, dají se z něj vyrobit skvělé dezerty. Stačí ho smíchat s ovocem (nakrájeným nebo rozmixovaným), medem a rozpuštěnou želatinou a nechat ztuhnout ve formičkách. Navíc díky němu svému jídelníčku dodáte zdravé bílkoviny a vápník.

3/10: Kuřecí nebo krůtí prsa
Kuřecí prsa 12

Dietní maso bohaté na bílkoviny se hodí vždy, když budete chtít udělat rychlou večeři. Kupte si chlazená prsa, nakrájejte je na řízky, rozdělte na menší porce a zamrazte. Vždy budete mít po ruce jen tolik masa, kolik potřebujete.

4/10: Vývar
Vývar 12

Poctivý vývar využijete do spousty jídel. Stačí uvařit silný domácí vývar a zmrazit ho v tvořítkách na led. Poslouží vám jako základ téměř všech omáček, využijete ho při vaření krémových polévek a v mnoha masových nebo zeleninových receptech jím můžete nahradit vodu a dodáte tím jídlu mnohem lepší chuť. Nemluvě o tom, že takový dobrý domácí vývar je výborným lékem na kocovinu. Zkuste do něj někdy přidat trochu nastrouhaného zázvoru.

5/10: Rajčata v konzervě
Rajčata v konzervě 12

Hlavně v době, kdy se k nám rajčata musí dovážet přes půl zeměkoule, jsou mnohem lepší než ta čerstvá, protože se zpracovávají zralá, jen několik hodin po sklizni, a zachovávají si tak všechny cenné látky. Dá se z nich uvařit rychlá omáčka na těstoviny nebo na pizzu, polévka, omáčka, uděláte z nich i pikantní salsu. Vybírejte vždy jen kvalitní konzervy, které jsou zevnitř opatřené ochrannou vrstvou, díky které rajčata nepřebírají pach kovu.

6/10: Bílý vinný ocet
bílý vinný ocet 12

Dá se použít v podstatě do každé zálivky na salát (stačí ho smíchat s olivovým olejem, trochou soli a pepře, případně bylinek) a poslouží i jako dochucovadlo při přípravě zeleninových jídel nebo ryb. Navíc vám uleví od pálení žáhy nebo při migréně. A také ho můžete použít při úklidu jako výborný ekologický čistič, odstraňovač mastnoty, dezinfekční prostředek i odstraňovač pachů.

7/10: Tvrdý sýr
Tvrdý sýr 12

Jeho výhodou je, že neobsahuje tolik kalorií ani tuku (a navíc ho najednou stejně nesníte moc) a dlouho vydrží (pokud ho nesníte). Využijete ho na těstoviny, zeleninu i saláty, kterým dodá nezaměnitelnou chuť.

8/10: Těstoviny nebo rýže
Těstoviny nebo rýže 12

I když vaše spíž bude zet prázdnotou, pokud budete mít aspoň trochu rýže nebo těstovin, budete mít večeři, protože právě tahle jídla patří k těm nejjednodušším a nepotřebujete na ně moc surovin. Přidejte jen trochu zeleniny (třeba hrášku z mrazáku) nebo rychle umíchejte omáčku (třeba právě z těch konzervovaných rajčat) a večeře je na světě.

9/10: Mražené drobné ovoce
Mražené ovoce 12

Když vám dojde to čerstvé, budete mít alespoň co přidat do jogurtu nebo třeba mléčného koktejlu. Tyhle sladké drobné kuličky můžete využít i jako náhražku za různé sladkosti, když vás bude honit mlsná. Ale přiznejme si, takový domácí koláč se spoustou borůvek nebo rybízu, které vytáhnete z mrazáku, občas stojí za hřích. Nezapomínejte ani na brusinky, které můžete mlsat i sušené. Jsou nadupané antioxidanty a obsahují víc vlákniny než jiné drobné ovoce.

10/10: Řepkový olej
Řepkový olej 12

Svým složením i zdravotními účinky se podobá olivovému oleji, který je považován za krále zdravých olejů. Obsahuje velmi málo nasycených mastných kyselin a naopak významné množství mononenasycených i esenciálních mastných kyselin omega 6 a omega 3. Navíc má, na rozdíl od olivového oleje, neutrální chuť a má tak v kuchyni mnohem širší uplatnění. Využijete ho při pečení nebo smažení, do salátů, při marinování masa, lze jím výborně nahradit i máslo při pečení bábovek a dalších moučníků.

Reklama