Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.

Jednoduché triky, díky kterým vás bude běhání bavit

Někdy je to hrozná dřina a bolí vás každý krok, někdy se do běhání musíte nutit, protože vám připadá, že je to nuda. Se vším se dá ale něco dělat. Máme pro vás několik triků, díky kterým si můžete běhání začít užívat.
Vydáno: 08.04.2017, Anna Kopečková
Běhání nic nestojí, tak toho využijte
Běhání nic nestojí, tak toho využijte Autor: iStock
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

I když milujete sport a ráda se zapotíte, někdy přijde den, kdy se nic nedaří, všechno bolí a hodina určená sportu se zdá nekonečná. Je to proto, že se vaše tělo pomaleji rozehřívá a endorfiny, které způsobují dobrou náladu, se vyplavují jen s obtížemi. Poradíme vám, jak to změnit.

Zaměřte se na blízký cíl

Vědci z Univerzity v New Yorku naznačují, že se vám poběží lépe, pokud se budete soustředit na kratší cíle, které máte v dohledu. Udělali pokus se 73 dospělými, kterým na kotník přidělali závaží, aby zvýšili jejich váhu o 15 %. Pak je nechali jít vzdálenost 60 metrů, přičemž některým přikázali, aby se soustředili na cílovou čáru, zatímco ostatní se mohli dívat, kam chtěli. Zjistili, že chodci, kteří se soustředili na cíl, ho vnímali o 28 % blíže a šli o 23 % rychleji, než ti, kteří se rozhlíželi kolem sebe. První skupina účastníků také uvedla, že pro ně byla chůze daleko snadnější.

„Normálně vnímáme vše, co se kolem nás děje, což nás může rozptylovat. Soustředěním na cíl upozadíme rušivé elementy a cíl nám připadá blíž. A pokud lidé vidí cíl před sebou, věří, že ho snadno dosáhnou,“ vysvětlil výsledky spoluautor studie Shana Cole.

Studie se sice zaměřila jen na chůzi, ale stejný trik může použít prakticky každý, kdo se potřebuje dostat z místa A do místa B, ať už běží, jede na kole, nebo třeba vesluje. A můžete ho použít, i když cílovou čáru nevidíte. „Prostě soustřeďte svůj pohled na zatáčku, určitý strom či jiný bod v dohledu, a trasu si tak rozdělte do několika menších úseků. Celková vzdálenost se vám pak bude zdát kratší,“ vysvětluje Cole.

Nicméně pro některé lidi může být dost nudné dívat se půl hodiny nebo hodinu rovně před sebe. Koneckonců, právě krajina je to, co mnoho lidí láká na cvičení venku. Pokud i vy patříte do této skupiny, střídejte soustředění na cíl s rozhlížením se. Vždy, když máte pocit, že je konec trasy v nedohlednu, rozdělte si cestu na několik úseků, a až překonáte krizi, zaměřte se zase na něco jiného.

Zábava v tělocvičně

Kardio cvičení navíc nemusí vždy znamenat pohyb venku. Tělocvičny jsou plné stacionárních kol, běžeckých trenažérů a stepperů. Když se nemůžete soustředit během cvičení na něco jiného, jako je hudba či televize, pomáhá rozdělení jednoho velkého cíle do několika menších. Například můžete počítat, jak daleko ujdete či uběhnete během jedné minuty, kolik uděláte kroků a podobně.

V mnoha fitness centrech najdete i videotrasu. Na obrazovce před vaším běžeckým pásem se odvíjejí záběry krajiny a vy máte pocit, jako byste byla na výletě. Výběr tras totiž bývá dost pestrý – podzimní Paříž, zasněžené hory či lesní pěšinky. Každý trénink tak můžete běžet jinde.

A pokud na vás nepůsobí výše uvedené triky, nebojte. Máme jich v zásobě ještě několik a ten trénink si přece jen něčím zpříjemníte.

Běhejte ve dvou

Ve dvou se to lépe táhne, a když je lidí ještě víc, je zábava o to větší. Také odpadá problém s motivací. Když se domluvíte s přáteli, bude vám hloupé to pak zrušit, protože se vám třeba nebude chtít. Pokud jste v dobré kondici a běháte na výdrž, tedy žádným tryskem, můžete v klidu klábosit i na trati.

Anketa

Baví vás běhání?

Běžte v rytmu

Ano, běhání často bolí, ale když u toho budete poslouchat hudbu, na bolest zapomenete. Sestavte si doma svůj běžecký playlist, vyberte muziku, která vás povzbudí, a uvidíte, jak budete makat. Na poslech hudby během sportu si určitě pořiďte sluchátka. která nepadají z uší.

Běžte za cílem

Někoho strašně nudí běhat jen tak na běžeckém oválu. Nejlepší proto bude, když si předem vytyčíte cíl, ke kterému doběhnete. Může jím být nějaká přírodní nebo kulturní památka ve vašem okolí, dům vašich přátel, nebo prostě jen konec cyklistické stezky. Dejte jen pozor, abyste moc neběhala po obyčejném asfaltu a neničila si tak nohy.

-lk-

Mohlo by vás taky zajímat:

Jděte se proběhnout

7 překvapivých faktů, které jste nevěděli o běhání

Článek

hubnutí chůzí hlavní Foto:

Hubnutí chůzí: Kolik energie spálíte?

I obyčejná chůze dokáže s vaším tělem zázraky!

Co si dát k jídlu po cvičení?

Jak se stravovat před, během a po cvičení

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 


Článek je zařazen v: cvičení, běh, běhání, hubnutí, fyzička
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama