Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
Reklama

10 potravin, které vás mohou ochránit před rakovinou prsu

V poslední době se čím dál více ukazuje, že mezi špatnou stravou a onemocněním rakovinou existuje určitá souvislost.
Vydáno: 30.04.2015
Až zjistíte, co brokolice obsahuje, bude vám možná chutnat ještě víc
Autor: Thinkstock Až zjistíte, co brokolice obsahuje, bude vám možná chutnat ještě víc
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Vědecké studie se zaměřují zejména na souvislost mezi onemocněním, špatným životním stylem a nevhodnými jídelními zvyklostmi. Výsledky studií ukázaly, že i mírná změna k lepšímu může mít velký vliv na lidské zdraví.

Podle vědců například existuje mnoho potravin, které pomáhají s prevencí rakoviny prsu. A jiné, které riziko onemocnění zvyšují. Ženám po menopauze, které jedí hodně tuku, hrozí daleko častěji, že rakovinou prsu onemocní. A nejde jen o tuky, jako jsou oleje, máslo, margarín, rybí tuk či ořechy, škodí i zpracované potraviny či velké množství cukru. I když přímá souvislost není jasně prokázána, vysoké množství zpracovaných potravin a cukrů zvyšuje tělesnou hmotnost, čímž se zvyšuje riziko vzniku rakoviny prsu.

Na druhou stranu zdravá strava obsahuje dostatek vápníku a vlákniny, které riziko onemocnění snižují. Zdatným bojovníkem proti tomuto zákeřnému onemocnění jsou i antioxidanty.

A které potraviny se tedy vyplatí jíst?

1. Brokolici

ThinkstockPhotos-158199380(1) Foto:

To je jedna z potravin, která poslouží jako prevence proti rakovině prsu. Hlavním důvodem je vysoké množství sulforafanu, což je silný antioxidant, tedy látka, která je schopná zaměřit a zničit škodlivé buňky v těle. I ty nádorové.

2. Granátová jablka

ThinkstockPhotos-466488215(1) Foto:

Opět – toto ovoce obsahuje silné antioxidanty, ale i enzymy, které „rozhodují“ o tom, zda se rakovina rozvine, či nikoliv. Látky obsažené v ovoci jsou důležité i při zlepšování zdraví vašeho srdce.

3. Čočku

ThinkstockPhotos-161723170(1) Foto:

Vaše strava by měla obsahovat více luštěnin a dalších přírodních potravin, jako jsou různé druhy čočky a fazolí. Ty totiž obsahují kyselinu listovou, vlákninu a další živiny, které pomohou udržet rakovinu prsu na uzdě.

4. Vlašské ořechy

ThinkstockPhotos-108669484(1) Foto:

Ořechy obecně patří k potravinám, které lidskému tělu prospívají. Například vlašské ořechy jsou bohaté na omega-3 mastné kyseliny, antioxidanty a fytosteroly. Už velmi malé množství, tedy asi 50 gramů pomáhá zpomalit růst rakovinných buněk.

5. Borůvky

ThinkstockPhotos-490658971(1) Foto:

Živiny z těchto drobných plodů mohou zastavit růst rakovinného nádoru v prsu. Tento autodestrukční proces se označuje jako apoptóza. Podobné účinky jako borůvky mohou mít i další drobné lesní plody.

6. Špenát

ThinkstockPhotos-164627159(1) Foto:

Máte-li v úmyslu dbát na prevenci rakoviny prsu, zvyšte příjem kyseliny listové v potravě. A té obsahuje čerstvý špenát významné množství. Důležitý je též vitamín B, který je důležitý pro správné dělení buněk, a to je podstatné pro zdravé buňky.

7. Vejce

ThinkstockPhotos-165160671(1) Foto:

Živiny, které se nacházejí ve žloutku, jsou nezbytné pro správné fungování buněk. Existují studie, které ukazují, že jíst alespoň jedno vejce denně napomáhá k produkci většího množství zdravých buněk. Snižuje se tak riziko, že některá z oslabených buněk rakovinou onemocní.

8. Lososa

ThinkstockPhotos-463329939 Foto:

Tato ryba je bohatá na vitamín D a omega-3 mastné kyseliny. Obojí napomáhá při likvidaci většiny rakovinných buněk v prsu a zabraňuje šíření rakoviny do dalších částí těla.

9. Žitný chléb

ThinkstockPhotos-481307915 Foto:

Potraviny, které mají napomáhat v boji proti rakovině prsu, by měly zahrnovat správnou kombinaci vlákniny, vitamínů, minerálů a látek zvaných lignany a fytonutrienty. Společně se tyto složky vyskytují například v žitném chlebu, a tak byste měla ze svého jídelníčku vyřadit chléb pšeničný a nahradit jej žitným.

10. Žampiony

ThinkstockPhotos-99065270 Foto:

Skvělé jídlo pro ženy před přechodem. A také ústřice. Mají totiž vysoký obsah antioxidantů, které poskytují účinnou ochranu proti rakovině.

lk

Mohlo by vás taky zajímat:

Hodí se na rodinnou večeři i romantiku pro dva

Večeře s lososem zavoní vám pod nosem

Chutné a křupavé: 6 pádných důvodů, proč jíst ořechy

Jsou zdrojem zdraví, vitality a tím přispívají i k zdravému a pěstěnému vzhledu. Obsahují důležité vitamíny, minerály, ale i prospěšné tuky a navíc chutnají fantasticky. Dost důvodů, proč bychom si je měli dopřávat s železnou pravidelností. Udělejte si z nich směs nebo si vyberte ty, které jsou pro vás nejlepší.

Vlašáky: Jsou zdravé a dobré

Vlašáky: Jsou zdravé a dobré

Jsou bohaté na antioxidanty, a proto přispívají k omlazení buněk. Chrání nás před volnými radikály, rakovinou a také s jejich konzumací do organismu dostaneme vitamín B a E. „Éčko" je navíc spásou pro ženy toužící po miminku, protože zvyšuje plodnost.

Naordinujte vlašské ořechy i babičce a dědečkovi – snižují riziko onemocnění srdce, ale i Alzheimerovy choroby.

Pozor si ale dejte na jejich kalorickou hodnotu, což platí obecně pro všechny ořechy. „U nás se vlašské oříšky moc dlouho neohřejí, já i rodina je zbožňujeme. Peču z nich nejen ořechové koláče, ale přidávám je i do ovocného salátu nebo jen tak do bílého jogurtu, který dosladím medem. Jen si dejte pozor na jejich konzumaci. Všeho moc škodí, a to i v tomto případě. Držela jsem dietu a zároveň si dopřávala oříšky v poměrně neomezeném množství a má váha nechtěla padat dolů. Dietoložka mi řekla, že jsou poměrně kalorické a že je nutné, si je rozumně dávkovat.“ Dominika, 38 let

 

 

Řadu věcí neovlivníte, ale dost jich ovlivnit můžete

Rakovina prsu: Co všechno zvyšuje riziko jejího vzniku?

Reklama