Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.

Zdravá a vyvážená večeře za 5 minut!

Zdravá a vyvážená večeře Foto:

Když přijdeme večer domů z práce, jsme unavení a představa, že si máme vytvářet něco chutného a přitom zdravého k večeři nás vyčerpá ještě víc. Většinou to dopadne tak, že otevřeme lednici a slupneme to první, co uvidíme. O tom, že je to něco zdravého, nejspíš nemůže být řeč. Často to ještě sklouzne k tomu, že vyžereme lednici odshora až dolů, aniž bychom si uvědomili, co jsme všechno pozřeli.

Chytne nás takzvaný vlčí hlad… tamhle si uloupneme kousek sýra, zakrojíme kolečko salámu a ještě tam máme přece ty párečky, které mají 90 % masa, takže dietka, super a pak pár plátků šunky, jeden, dva, tři, dokud nesníme celé balení.

Ledničku otevřeme ještě několikrát, abychom se přesvědčili, jestli nám tam něco dietního ještě nezbylo. :-)

Ale když si pak uvědomíme, co všechno jsme do sebe během několika minut naládovali – HRŮZA!

Máme pro vás ale máme dobrou zprávu: Pokud vydržíte pět minut, zachráníme vás od obžerství a doporučíme pár tipů na něco zdravého a chutného. Zde je návod na sedm rychlých večeří.

1.
Brokolice
Brokolice
1.

První tip – na ten stačí černé fazole, mražená brokolice, zamražená předvařená hnědá rýže. Všechny tyto ingredience dejte na pánev s trochou olivového oleje a přidejte bylinky dle vaší chuti. Nechte orestovat a máte zdravou, vyváženou a chutnou večeři během několika minut.

2.
Salát
Salát
2.

Druhý tip – Máme pro vás vydatný zeleninový salát. Ten, kdo přece jen trošku dbá na svou stravu, určitě najde ve své lednici salát. Je vlastně jedno jaký druh. A pak už můžete přidávat, co máte rádi a zrovna v lednici najdete – nemysleli jsme tím špekáček nebo uherák. Dobré je přidat k salátu třeba kuřecí maso, avokádo, nízkoproteinovou zeleninu jako například fazole, quinou, rajčata, mohou být i olivy, srdíčka artyčoků atd. Přidáte kapku olivového oleje a balzamiko, to vše lehce promícháte a další zdravá večeře je na světě.

3.
Vafle
Vafle
3.

Třetí tip je pro ty, kteří dávají přednost hutnějším a sladkým věcem… Je to tak snadné, rozpečte si celozrnnou vafli, potřete trochou arašídového másla a navrch přidejte několik borůvek. Nebo si můžete připravit velkou mísu celozrnných cereálií s nízkotučným mlékem a čerstvým ovocem – podle vaší chuti a domácích zásob. Je to velice jednoduché a bez námahy!

4.
Ryba
Ryba
4.

Příprava další, čtvrté večeře trvá pět minut. To je asi naše nejoblíbenější… Rychlá ryba se zeleninou. Stačí vám rybí filet, velice chutná je například černá treska a k ní jako příloha buď čerstvá zelenina, nebo, pokud máte chuť na teplou, můžete si připravit dušenou zeleninu podle vaší chuti. Je to směšně jednoduché, rychlé a hlavně, tato večeře je skvělým zdrojem bílkovin a zdravých tuků.

5.
Rajče
Rajče
5.

Pokud máte rádi pečivo, náš tip číslo pět je právě pro vás: Stačí obložit polovinu celozrnného sendviče rajčaty, čerstvou mozzarellou a jemně pokapat octem balzamiko. Podle chuti lze přidat i avokádo, bazalku a trochu mořské soli. Můžete nechat lehce zapéct v troubě.

6.
tortilla
tortilla
6.

Naše šestá večeře je také velice rychlá a chutná. Jedna celozrnná tortilla, do ní si zabalíme krůtí nebo kuřecí dušené maso, klidně může být šunka s obsahem masa nejméně 90% a pár listů čerstvého salátu. Přidejte trošku celozrnné hořčice a je hotovo. Určitě si pochutnáte!

7.
Vejce
Vejce
7.

A je tu poslední, sedmý tip: Vejce – jsou plná živin a určitě bychom na ně ve svém jídelníčku neměli zapomínat. Přidat si k němu můžete například baby špenát, vařené fazole nebo čočku, kterou můžete mít předvařenou v lednici. Dále je možné k vejci přidat hummus, zeleninu nebo rýži, podle toho, co je vaše oblíbená příloha.

Na knedlíky s vajíčkem zapomeňte! Sice jsou také za pět minut hotové, ale rozhodně to není lehká a zdravá večeře :-) Přeje vám dobrou chuť!

Reklama