Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
Reklama

Odlehčené sváteční menu aneb zkuste to letos trochu jinak!

Milujete Vánoce, ale zároveň i svoji figuru? Co takhle si dopřát ne tolik kaloricky náročné menu a protančit těmito kouzelnými svátky v roce bez většího váhového zaškobrtnutí. A zase tolik si odříkat nemusíte, stačí na to jít s rozumem.
Vydáno: 23.12.2018
Odlehčené sváteční menu aneb zkuste to letos trochu jinak!
Autor: profimedia.cz Odlehčené sváteční menu aneb zkuste to letos trochu jinak!
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Jaký fígl se skrývá v tom, že váš sváteční jídelníček bude významně lehčí? Na následujících řádcích vám to prozradíme!

Známe to asi všichni. Štědrý den začne mísou cukroví, pokračuje hutnou polévkou, skvělými chlebíčky, několika skleničkami vánočního likéru, kterým splachujeme vosí hnízda a nakonec se vyznamenáme smaženým kaprem s bramborovým salátem. A na druhý den se jede druhé kolo s tou obměnou, že u babičky s dědou dostaneme na stůl naservírovaného krocana či propečenou pečínku domácí kachny od sousedky.

Co si dát na snídani? Co takhle staročeského kubu!

Někdo tláská vánočku s máslem a marmeládou, jiný začíná už od ranního kuropění chlebíčky s vlašákem a vajíčkem spolu se šunkovým salámem. V dřívějších dobách se jednalo o jídlo chudých, protože jeho součástí jsou opravdu levné ingredience jako jsou kroupy připravené na cibulce s houbami. Nesmí chybět trochu kmínu, pár stroužků česneku a také aromatická majoránka. Před lety se tento pokrm servíroval k obědu.  Ale menší inovace určitě neuškodí.

Lehoučká štědrovečerní polévka

Stačí pár obměn a úspora kalorií vás bude hřát na duši. Co se týká zahuštění vánoční polévky, tak rozhodně spoléhejte na rozmixovanou zeleninu například u hráškového krému. Skvěle poslouží také brambory, a to už v jakémkoli provedení. Na popularitě z hlediska zdravého životního stylu se vyhřívá oblíbená hraška nebo třeba pohanka. Vždy ale trochu počítejte s tím, že finální chuť bude trochu jiná, než s obyčejnou bílou moukou. Jste zvyklí osmahnout cibulku nebo základ polévky na másle? Pro dietnější záměr můžete použít margarín. Kupujete si do polévky smažený hrášek? Na ten schválně zapomeňte a na nepřilnavé pánvi opečte kostičky celozrnného chleba a samozřejmě bez tuku.

Evergreen na Štědrý večer: Námi milovaný bramborový salát

Bez něj by to zkrátka nebyly ty pravé Vánoce! Máte také stejný názor?  Uvařené brambory propojte s lehkou verzí majonézy, na mysli mámě tu light. Zmírnit tučnost můžete také přidáním bílého jogurtu a dosáhnout požadované chuti šťávou z citronu, lákem ze sterilovaných okurek či plnotučnou hořčicí. Pokud preferujete ocet, tak s tím opatrně, stačí kapka navíc a cílová chuť může by ta tam. Místo uzeniny či vajec vsaďte na hrášek, okurky, povařenou mrkev s petrželkou a na dávku nakrájené syrové cibulky.

Ryba: Smažit či nesmažit?

Chuťové pohárky jsou rozhodně pro všemi deseti, ale vaše linie prosí o zdravější alternativu? Kapra můžete připravit jen tak na margarínu s bylinkami, na grilu, nebo třeba ho obalit v trojobalu a pak jeho kabátek dopéct v troubě na pečícím papíru bez nadbytečných tuků. Zvolit můžete případně i jinou dietnější rybu. Co se týká kalorií, tak rozhodně vítězí platýz spolu se štikou, treskou a candátem. Najdou se i tací, kteří připraví tučného, leč zdravého lososa s delikátním holandským či bylinkovým přelivem a vsadí na vařené brambory. Tradice jsou sice zaběhlé, ale jak se k nim postavíte vy, je zcela na vás.

Jak dále omezit kalorický příjem během vánočního hodování?

  • Pijte nejlépe neslazenou a neperlivou vodu. Kromě častého nadýmání dáte sbohem přebytku cukru, který v je v barevných limonádách opravdu hojně zastoupen.
  • Cukroví mlsejte maximálně dopoledne, po té už se mějte na pozoru a večer se zakousněte do jablka, manga nebo třeba do exotické mučenky.
  • Stravujte se pravidelně i v době vánočních svátků. Chápeme, že pohádkový maraton vám sebere spoustu času, ale určitě pak nebudete tláskat páté přes deváté a sladké přes tučné. A přitom je to tak zbytečné!
  • Pozor na alkohol. Problémem jsou vánoční likéry (karamelový, pistáciový, čokoládový, ořechový). To si raději dopřejte vinný střik, než přeslazený a tvrdý alkohol.
  • Každý sváteční večer se rozhodněte jít na večerní procházku. Nejenom vaše zažívání bude nadšené, protože sedavý způsob trávení svátků napomáhá k pocitu nafouknutého břicha a také vede k plynatosti. Pohlídejte si o svátečním jídelníčku také dostatek prospěšné vlákniny.

-LZ-

Článek je zařazen v: Vánoce, štědrovečerní večeře, kapr, salát, dieta
Reklama