Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.

Jak se správně stravovat, abychom v zimě nebyli věčně nemocní?

Abychom se pokud možno vyhnuli typickým zimním onemocněním, je třeba dodržovat jednoduché pravidlo – 50–60 % jídelníčku by mělo tvořit ovoce, zelenina a různé plodiny. Organismus tak dokonale zásobíme vitamíny, minerály a stopovými prvky.
Vydáno: 11.12.2016, Martina Hrušková
Jak se správně stravovat, abychom v zimě nebyli věčně nemocní?
Jak se správně stravovat, abychom v zimě nebyli věčně nemocní? Autor: thinkstock.com
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Doporučujeme vaší pozornosti pět potravin výrazně snižujících riziko nastydnutí a onemocnění z něj ve studeném zimním období.

Ryby

Skvělým doplňkem ochrany před nemocemi z nachlazení je vitamín D. Nejvíce ho obsahuje maso tučných mořských ryb. I nevelká porce lososa dodá tělu řádnou dávku omega-3 mastných kyselin, pro lidské zdraví zvláště důležitých. Pokud vám ryby nechutnají, lze vitamín D tělu dodávat v kapslích s rybím tukem. Než je však začnete užívat, poraďte se s lékařem.

Mrkev

Jak se správně stravovat, abychom v zimě nebyli věčně nemocní? mrkev Foto:

Abychom povzbudili aktivitu obranných sil organismu, je vhodné zařadit do jídelníčku co možná nejvíce potravin s vysokým obsahem beta-karotenu. Beta-karoten posiluje růst a vývoj buněk imunitního systému a neutralizuje toxiny. Tepelnou úpravou se jeho objem a účinnost ještě zvýší. Jeho vstřebávání organismu usnadníme, když při přípravě přidáme tuk. Přírodními zdroji jsou především ovoce a zelenina, a to nejen oranžové barvy – mrkev, karotka, meruňky, papája, mango, nektarinky, broskve, špenát, brokolice, hrách, kapusta a řeřicha – a také některé potraviny živočišného původu – zejména žloutky, máslo nebo losos.

Ořechy

V přípravě organismu na zimu hraje rovněž důležitou roli vitamín E. Tento fakt byl dokázán vědeckým výzkumem skupiny pracovníků Tuftovy university v Massachusetts. K významnému snížení rizika vzniku onemocnění spojených s infekcemi dýchacího ústrojí a k vybudování zdravého imunitního systému zařaďte do svého jídelníčku potraviny bohaté na vitamín E.

K získání doporučené denní dávky vitamínu E stačí sníst každý den hrst ořechů. Krom toho jsou na vitamín E bohaté různé traviny, semínka a zelené nati.

Jak se správně stravovat, abychom v zimě nebyli věčně nemocní? čoko Foto:

Tmavá čokoláda

Kvalitní hořká čokoláda byla podrobena skutečně mnoha výzkumům. Vědci dospěli k názoru, že kvalitní hořká čokoláda významně zvyšuje lidskou imunitu. Čím to je? Jednou z vlastností kakaa je podporování růstu tzv. T-lymfocytů, odpovědných za imunitu. Tmavou kvalitní čokoládu můžeme směle řadit k hodnotným imunostimulátorům, který je v období zimních chřipek zkrátka nenahraditelný.

Česnek

Česnek je více méně znám jako přírodní antibiotikum. Pro své dezinfekční, antibakteriální, antimykotické a antivirotické vlastnosti i jako prevence chřipky či nachlazení je oblíbeným doplňkem pro zimní období.

Hlavní jeho předností je obsah fytoncidů, což jsou látky chránící organismus před mikrobiální aktivitou. Bylo ověřeno, že lidé užívající potravinové doplňky na bázi fytoncidů z česneku trpěli nastuzením o 46 procent méně často než ostatní. Uzdravování je při jejich užívání dvakrát rychlejší.

Samozřejmě nezapomínáme ani na ostatní druhy sezonní zeleniny a ovoce a bílkovinné zdroje imunity.

zdroj: prokondici.cz

Článek je zařazen v: zdraví, česnek, čokoláda, nemoci, ořechy, nachlazení, zdravá strava, chřipka, mrkve
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama