Celebrity

12. února 2021 04:35

beccy@seznam.cz

Meghan vyhrála soud s bulvárem. Neměl právo zveřejnit její dopis otci, šlo o soukromou věc

Manželka britského prince Harryho Meghan má důvod k radosti. Uspěla s žalobou na vydavatele deníku Mail On Sunday, který zveřejnil její soukromý dopis otci. Soudce ve zkráceném řízení rozhodl, že otisknutí úryvků dopisu bylo „zjevně přehnané, a proto nezákonné“, uvedla agentura Reuters.

Devětatřicetiletá vévodkyně ze Sussexu zažalovala společnost Associated Newspapers poté, co Mail on Sunday před dvěma lety zveřejnil v pěti článcích ručně psaný dopis jejímu otci Thomasi Markleovi ze srpna 2018. Dopis vévodkyně napsala po svatbě s britským princem v roce 2018. Médiu dopis předal sám Markle, s nímž vévodkyně nemá dobré vztahy.

Majitel deníku tvrdí, že vévodkyně počítala s tím, že dopis bude zveřejněn a že šlo o součást její mediální strategie. Proti rozsudku zvažuje odvolání. Nesouhlasí navíc se zkráceným řízením.

Soudce Mark Warby konstatoval, že deník porušil právo Meghan na soukromí. „Byl to zkrátka osobní a soukromý dopis. Většina toho, co bylo zveřejněno, bylo o vlastním chování stěžovatelky, jejích pocitech úzkosti nad chováním otce a o vztahu mezi nimi. Jsou to osobní záležitosti a stěžovatlka mohla oprávněně očekávat, že dopis zůstane soukromý,“ uvedl soudce ve svém rozsudku.

Mark Stephens, advokát specializující se na mediální právo, pro MailOnline řekl: „Meghan umlčela své kritiky a novináře, kteří by si v budoucnu přáli zveřejnit podobné dopisy, takže jsou teď média efektivně spoutána. Ve Spojených státech by tento dopis mohl být zveřejněn. Dojde to možná tak daleko, že britská média budou předávat informace těm americkým.“

Soud bude pokračovat 2. března, kdy se bude jednat o nevyřešených otázkách, porušení autorského práva zveřejněním dopisu a o zaplacení škod.

Meghan a princ Harry měli problémy s médii opakovaně. V roce 2019 například princ podal žalobu na vydavatele britského bulvárního deníku The Sun kvůli údajnému ilegálnímu odposlouchávání telefonní hlasové schránky.

Meghan a Harry se rozhodli odloučit od královské rodiny (loni v březnu) a tím padli i v nemilost Britů. Nelíbilo se jim totiž, že doposud žili z peněz daňových poplatníků a měli by dost velký obnos peněz vrátit. Což také učinili, za renovaci britského sídla Frogmore Cottage v hrabství Berkshire. Na tu padlo 2,4 milionu liber, tedy víc než 70 milionů korun. Vévoda a vévodkyně ze Sussexu loni v září informovali o uzavření několikaleté smlouvy se streamovací platformou Netflix, pro niž mají vytvářet pořady, což bude nejspíš jejich zdrojem obživy.

Sdílejte článek
Štítky princ Harry Meghan Markle Netflix soudní řízení právo USA Sussex ochrana soukromí Harry a Meghan souod DMG Media

Přečtěte si také

Horoskopy dle zvěrokruhu

Beran 26. 2. 2024

Berani, dnes si dejte pozor na právníky, bankéře a burzovní makléře. Jeden z nich se vás pravděpodobně pokusí uvést v omyl nepřesnými informacemi. I když je možná v jeho či jejím zájmu, abyste tyto informace brali za bernou minci, rozhodně to není ve vašem zájmu. Udělejte si vlastní průzkum a zjistěte si všechna fakta, než se pustíte do finančních investic, které vám někdo doporučuje.

Celý horoskop pro dnešní den

Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost ⑱

Partnerský horoskop
Partnerský horoskop

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.