zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
zpět

Horoskop pro Vás každý týden

Stačí vybrat znamení a zadat Váš email. Jednou týdně vám zašleme horoskop pro vaše znamení.

reklama

návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat

reklama

Chcete sportovat efektivně? Vyzkoušejte „zelené“ cvičení

„Zelené“ cvičení
Autor: istock.com „Zelené“ cvičení
cernanm , Vydáno: 22.06.2018
Tzv. zelené cvičení není žádnou novinkou. Ale v posledních letech plných technologických vymožeností se na něj, obzvlášť ve městech, zapomíná. A to je velká škoda!

reklama

Při pozorování na Essexské univerzitě bylo zjištěno, že cvičení ve venkovní zeleni nás činí šťastnějšími a méně unavenými a dodává nám déletrvající energii, než když cvičíme uvnitř.

Vědci přišli na to, že díky cvičení venku máme ze sebe lepší pocit, než když cvičíme uvnitř, a že výsledky takového tréninku poznáme hodně rychle. Abyste se cítili lépe, nemusíte se hodiny šplhat na nějaký kopec. Na vaši náladu bude mít velký už jenom krátké cvičení na čerstvém vzduchu.

Cvičit venku je také snazší. Nebo nám to spíš snazší připadá. Cvičení v prostředí, které je pro nás atraktivní, snižuje míru vnímané námahy. Svižná procházka venku se vám bude zdát snazší než chůze na trenažéru v posilovně, i když možná ujdete stejnou vzdálenost.

PŘEČTĚTE SI: VELKÝ SPECIÁL - ZHUBNĚTE DO PLAVEK!

A když se vám nějaká činnost bude líbit, je pravděpodobnější, že ji budete chtít zopakovat. Výzkumy ukazují, že u cvičení vydržíme častěji, pokud ho provádíme venku – dobré je cokoliv, co zvýší pravděpodobnost, že u cvičení vydržíte.

Za tímto druhem cvičení nemusíte až do lesa. Postačí jakékoliv přírodní prostředí včetně městského parku. Zdá se, že cvičení, během kterého vidíte modrou a zelnou barvu, má nejlepší účinky. Můžete-li tedy cvičit někde poblíž vody, budou výsledky lepší.

Prima tip na lesní cvičení

Pozice hory a dýchání v lese

Postavte se dlaněmi otočenými ven. Vdechněte nosem a při výdechu pomalu zvedejte paže, až se vám ruce setkají nad hlavou. Vydržte v této pozici, než napočítáte do čtyř. Potom se vytáhněte na špičky a obraťte dlaně, aby směřovaly ven. Zatímco budete ruce spouštět, začněte pomalu dýchat. Jakmile budete ve výchozí poloze, znovu zhluboka naplňte plíce svěžím lesním vzduchem. Toto cvičení třikrát opakujte.

Přečtěte si také na téma cvičení a pohyb:

7 způsobů, jak zatočit s nudou při cvičení

Nuda při cvičení? 7 způsobů, jak s ní zatočit

Omlouváme se, snažíme se dohledat chybějící obrázek

Jak zjistit svou úroveň fitness? Jděte na to úplně jednoduše

 

autor: Dr. Qing Li, kniha ŠINRIN-JOKU, Japonské umění lesní terapie

reklama

Související témata: zdraví , cvičení , jak zhubnout , lesní terapie , cvičení v přírodě , japonské umění , šinrin-joku

reklama

Přečtěte si také

reklama