Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.

Chcete sportovat efektivně? Vyzkoušejte „zelené“ cvičení

Tzv. zelené cvičení není žádnou novinkou. Ale v posledních letech plných technologických vymožeností se na něj, obzvlášť ve městech, zapomíná. A to je velká škoda!
Vydáno: 22.06.2018, Martina Hrušková
„Zelené“ cvičení
„Zelené“ cvičení Autor: istock.com
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Při pozorování na Essexské univerzitě bylo zjištěno, že cvičení ve venkovní zeleni nás činí šťastnějšími a méně unavenými a dodává nám déletrvající energii, než když cvičíme uvnitř.

Vědci přišli na to, že díky cvičení venku máme ze sebe lepší pocit, než když cvičíme uvnitř, a že výsledky takového tréninku poznáme hodně rychle. Abyste se cítili lépe, nemusíte se hodiny šplhat na nějaký kopec. Na vaši náladu bude mít velký už jenom krátké cvičení na čerstvém vzduchu.

Cvičit venku je také snazší. Nebo nám to spíš snazší připadá. Cvičení v prostředí, které je pro nás atraktivní, snižuje míru vnímané námahy. Svižná procházka venku se vám bude zdát snazší než chůze na trenažéru v posilovně, i když možná ujdete stejnou vzdálenost.

PŘEČTĚTE SI: VELKÝ SPECIÁL - ZHUBNĚTE DO PLAVEK!

A když se vám nějaká činnost bude líbit, je pravděpodobnější, že ji budete chtít zopakovat. Výzkumy ukazují, že u cvičení vydržíme častěji, pokud ho provádíme venku – dobré je cokoliv, co zvýší pravděpodobnost, že u cvičení vydržíte.

Za tímto druhem cvičení nemusíte až do lesa. Postačí jakékoliv přírodní prostředí včetně městského parku. Zdá se, že cvičení, během kterého vidíte modrou a zelnou barvu, má nejlepší účinky. Můžete-li tedy cvičit někde poblíž vody, budou výsledky lepší.

Prima tip na lesní cvičení

Pozice hory a dýchání v lese

Postavte se dlaněmi otočenými ven. Vdechněte nosem a při výdechu pomalu zvedejte paže, až se vám ruce setkají nad hlavou. Vydržte v této pozici, než napočítáte do čtyř. Potom se vytáhněte na špičky a obraťte dlaně, aby směřovaly ven. Zatímco budete ruce spouštět, začněte pomalu dýchat. Jakmile budete ve výchozí poloze, znovu zhluboka naplňte plíce svěžím lesním vzduchem. Toto cvičení třikrát opakujte.

Přečtěte si také na téma cvičení a pohyb:

Článek

Nahá jóga: Nový hit mezi jógami Foto:

Nahá jóga: Nový hit mezi jógami, který vás zbaví stresu a zlepší váš sex

Ačkoliv se může na první pohled zdát, že cvičit jógu na Adama a Evu je kontroverzní, či dokonce nemravné, ve skutečnosti je nahá jóga především o uvolnění a svobodě,...
7 způsobů, jak zatočit s nudou při cvičení

Nuda při cvičení? 7 způsobů, jak s ní zatočit

Článek

Jak zjistíte svou úroveň fitness? Foto:

Jak zjistit svou úroveň fitness? Jděte na to úplně jednoduše

Uděláte v pohodě padesát dřepů, uběhnete šest kilometrů nebo zvládnete kliky na jedné ruce? To je fajn, ale opravdu to svědčí o tom, že máte dobrou fyzičku?

 

autor: Dr. Qing Li, kniha ŠINRIN-JOKU, Japonské umění lesní terapie

Článek je zařazen v: zdraví, cvičení, jak zhubnout, lesní terapie, cvičení v přírodě, japonské umění, šinrin-joku
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama