10 nesmyslných cviků, které se stále cvičí

10 nesmyslných cviků, které se stále cvičí

Pokroky a nová zjištění v oblasti výživy i cvičení narůstají geometrickou řadou. To, co platilo před pár lety, se dnes ukazuje jako neúčinné a naopak to, co jsme zavrhovali, nyní bereme na milost. Zkušenosti cvičenců i trenérů naznačují, že některé cviky, které se stále cvičí, jsou skoro k ničemu.

Seznamte se s deseti nesmyslnými cviky, jež se stále cvičí, ale nepřinesou vám žádné pokroky:

Sedy–lehy

Při tomto cviku neposilujete břišní svaly, ale přetěžujete bedra, oblast krční páteře, ale také tzv. iliopsoas čili sval, který vede od pánevní kosti dolů na stehno. Přetěžováním svalstva vznikají svalové disbalance a bolesti, ale rozhodně ne sexy břišní pekáč. Pokud chcete krásné a funkční bříško, zkuste vzpory (ovšem prováděné správnou technikou).

Dřep do půlky

Spousta lidí nedělá hluboké dřepy, protože je při nich bolí kolena. Ta ale bolí, protože nedělají správně hluboké dřepy. Naučte se techniku dřepu (paty na zemi, kolena nad kotníky, rovná záda) a uvidíte, že vaše stehna i hýždě budou jásat. Hluboké dřepy nejsou škodlivé – kdyby příroda chtěla, aby je člověk nedělal, neumožnila by takový ohyb kolenního kloubu!

Zkracovačky

Po stovkách zkracovaček budou sice břišní svaly pálit, ale to neznamená, že bude mizet z břicha tuk. Abyste se zbavili tukových zásob, musíte dělat kardio, posilovat, občas zařadit intervalový trénink, ale především dobře jíst!

Přítahy kolen ve visu

Stejně jako při cviku sedy–lehy, nezapojujete až tak moc břišní svaly, ale spíš již zmíněný iliopsoas. Lidé mají navíc často slabý úchop, takže ani nevydrží viset tak dlouho, aby břicho důkladně potrápili.

Unožování v leže

Lehnete si na podložku na bok a zvedáte nohu ke stropu. Po chvíli začnou hýždě pálit, ale nevěřte tomu, že se nějak extra tvarují. Pro dosažení pevného pozadí je nutné používat těžké váhy, dělat dřepy se zátěží a opět adekvátně jíst.

Zvedání pánve

Pohodlný a oblíbený cvik, nicméně s vlastní váhou téměř neúčinný. Pokud máte tzv. hip thrust rádi, zatižte pánev pořádnou činkou.

Bicepsové zdvihy

Bicepsové zdvihy s půlkilovými či kilovými jednoručkami jsou k ničemu. Nebudete díky nim pálit tuk, formovat biceps ani nabírat svalovou hmotu. Jestli chcete paže vytvarovat, dělejte kliky, shyby a další základní cviky nebo zvedejte činky mnohem těžší.

Hmitání

Rozcvička hmitáním končetin na všechny světové strany je nejen neúčinná, ale také nebezpečná. Pokud se chcete protáhnout a svalem trhnete nebo hmitnete, dojde k tzv. strečinkovému reflexu, sval se „lekne“ a naopak se smrští. Při protahování proto nikdy nespěchejte.

Protahování ramen

Začíná tak téměř každý strečink a je to k ničemu. Celý den se hrbíme, a ramena tak protahujeme neustále. To, co ramena potřebují, je posilování s činkami, časté visení (na hrazdě, na větvi, zkrátka kdekoliv to půjde) a správné celodenní držení těla.

Pohyb předloktím

Konkrétně pohyb předloktím s vidličkou (či půllitrem) v ruce. Tento pohyb brání většině lidí v pokrocích víc, než kdekterý neúčinný cvik. Pohyb předloktím trénujte, jen když je na vidličce napíchnutého něco zdravého a výživného.

Zdroj: Fithall.cz

Sdílejte článek

Přečtěte si také

Horoskopy dle zvěrokruhu

Beran 30. 5. 2024

Možná cítíte větší touhu pátrat po svých rodinných kořenech než kdy jindy. Vaše pátrání může být tak hluboké a intenzivní, že možná dokonce přesáhnete rámec genealogie a začnete studovat archeologii, abyste se naučili, jak vnést trochu soudržnosti do podivných kousků rodinných pozůstatků, které objevíte.

Celý horoskop pro dnešní den

Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost ⑱

Partnerský horoskop
Partnerský horoskop

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.