Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.

6 důvodů, proč je výhodné cvičit ráno nebo dopoledne

Možná, že si kladete otázku, kdy je nejlepší cvičit. Odpověď je snadná – kdykoliv. Jakákoliv pohybová aktivita je lepší, než žádná, nicméně cvičení v různé denní fázi s sebou nese určitá specifika. A cvičit ráno nebo dopoledne je výhodné z mnoha důvodů.
Vydáno: 23.04.2017, Anna Kopečková
Nemusíte jen běhat. Vyberte si, co vám vyhovuje
Nemusíte jen běhat. Vyberte si, co vám vyhovuje Autor: iStock
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Typy lidí lze podle cirkadiánního rytmu dělit na skřivany a sovy. Skřivani jsou aktivní ráno a dopoledne a večer brzo „odpadnou“. Sovám se naopak nejlépe pracuje i sportuje večer a v noci. Pokud se v některém z těchto typů poznáváte, upravte podle toho svoje aktivity. Většina lidí se najde někde uprostřed, nebo je nucená svou přirozenost podvolit práci a rodině.

V okamžiku, kdy víte, že jste nejvýkonnější ráno, ale potřebujete dokončit důležitý pracovní projekt nebo se něco naučit, odložte sportování na později (nebo si zkrátka vyberte podle svých priorit, čemu se budete věnovat). Se sovami to platí zrovna tak.

Zde je několik důvodů, proč je výhodné cvičit ráno nebo dopoledne. Možná si kvůli nim příště přivstanete:

1. Nastartujete se

Nic vás neprobudí tak, jako ranní dávka endorfinů (dokonce ani silná káva ne!). Nic vás neprotáhne a nerozehřeje tak, jako jóga po probuzení. Nic vám nedodá takovou dravost a odhodlání jako dopolední silový trénink. Pohyb vás zkrátka vyšle do nového dne jako raketu, se skvělou náladou a spoustou energie.

2. Probudíte metabolismus

Ať budete cvičit na lačno nebo po lehké snídani, pohyb probudí látkovou výměnu a popožene spalování podkožních zásob tuku. Celý den pak můžete jíst s pocitem, že přijaté živiny tělo použije na regeneraci i jako stavební materiál. Trávení bude lépe fungovat, peristaltika střev pošlape jako hodinky a vůbec se budete cítit celkově lépe.

3. Budete líp jíst

Dopřejte si ráno pořádnou dávku fyzické aktivity a uvidíte, že po zbytek dne budete mít větší chuť jíst zdravě a vyváženě. Jednak si o kvalitní živiny řekne samo tělo a jednak bývá lidem líto mařit sportovní snažení pojídáním dortů či rychlého občerstvení.

4. Po snídani/ na lačno

Když budete trénovat s prázdným žaludkem, možná nespálíte víc tuku, ale určitě se při sportování budete cítit „lehce“. Stejně tak po malé snídani se vám bude hýbat mnohem lépe, než po celém dni jedení (byť bylo jídlo zdravé a lehké). Ráno obvykle lidé nebývají nafouknutí ani přejedení.

5. Ranní ptáče

Představte si, že je deset hodin dopoledne a vy už za sebou máte desetikilometrový běh. Cvičením ráno a dopoledne si den protáhnete a budete mít pocit uspokojení z toho, že stihnete spoustu věcí.

6. Večer usnete

Pohybová aktivita aktivuje a stimuluje organismus. To je důvod, proč lidé, kteří cvičí večer, hůř usínají i spí. Když si zacvičíte ráno, tělo bude mít během dne dostatek času na zklidnění a vy večer usnete jako miminko.

Zdroj: Fithall.cz

fithall banner nový 2 Foto:

Mohlo by vás taky zajímat:

Článek

nesmyslné cviky hlavní Foto:

10 nesmyslných cviků, které se stále cvičí

Seznamte se s cviky, které vám nepřinesou žádné pokroky.

Článek

hubnutí chůzí hlavní Foto:

Hubnutí chůzí: Kolik energie spálíte?

I obyčejná chůze dokáže s vaším tělem zázraky!

Článek je zařazen v: cvičení, sport, hubnutí, ranní cvičení
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama