Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.

6 důvodů, proč se vykašlat na diety

Než se začnete trápit nějakou dietou, přečtěte si, jestli má cenu s ní vůbec začínat.
Vydáno: 14.08.2016, Anna Kopečková
Máte zapotřebí bojovat s vlastním tělem?
Máte zapotřebí bojovat s vlastním tělem? Autor: Thinkstock
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Slovo „dieta“ v podstatě znamená jakýkoliv stravovací styl. Pochází z anglického „diet“ čili výživa. Většina lidí si pod tímto pojmem ale představí dietu redukční. Těch existuje, jako dalších diet, nespočet a je jen na vás, kterou si zvolíte.

Redukční diety jsou primárně určené pro shazování přebytečných kilogramů a některé z nich bohužel dál už moc neřeší, z jaké hmoty ty ztracené kilogramy budou pocházet, zda z tukových zásob, vody či pracně nabyté svaloviny.

Diety, jež pracují na principu omezení nebo cyklování sacharidů, jsou všeobecně účinné, ale je při nich nutné jíst dostatek bílkovin i zdravých tuků. Naopak nízkotukové nebo extrémně nízkokalorické (VLCD) diety příliš vhodné nejsou.

 

Hlavní důvody, proč nedržet diety, jsou uvedené zde:

1. Nemáte nadváhu

Pokud nepotřebujete shazovat ze zdravotních důvodů nebo se nepřipravujete na závody ve fitness, do redukčních diet se nepouštějte. Jestliže chcete svoje svaly vyrýsovat a tělo vyladit k dokonalosti, přidejte aerobní aktivitu, lehce omezte sacharidy a buďte trpěliví.

2. Nemáte informace

Možná si myslíte, že už jste si všechno důležité přečetli, a že už jen zbývá uvést šedou teorii do praxe. Návody v ženských časopisech a diety, které jsou ke stažení na internetu, vám mohou ale ublížit. Svěřte se do rukou odborníka nebo si aspoň nechte poradit někým, kdo výživě opravdu rozumí.

3. Neznáte svoje tělo

Jestliže nevíte, jak se vaše tělo chová, když mu odejmete sacharidy, nebo jak reaguje na zvýšený příjem tuků, funkční dietu pak zvládnete dodržovat jen stěží. Než se do hubnutí pustíte, zkuste pozvolna s jednotlivými živinami manipulovat (třeba nesnídat sacharidy, ale vejce se šunkou a pod.) a pozorujte, jaký to má na vás účinek.

4. Jídlem řešíte „stresy“

V případě, že pro vás jídlo představuje psychickou oporu či útěchu a vy si ho odeberete, bude vás to ještě víc stresovat. V první řadě se naučte zvládat nepříjemné a náročné situace jinými prostředky a teprve poté začněte s redukcí tukových zásob.

5. Máte slabou vůli

Hubnutí není zase tolik o vůli, jako o motivaci. Určitá dávka pevné vůle je ale potřeba. Když o sobě víte, že v oblasti vůle máte rezervy, nedržte diety, ale spíš se zaměřte na postupnou a pomalou změnu životního stylu – místo dvou lžiček cukru do kávy si dejte jednu a půl a po čase se dopracujte na půl lžičky.

6. Rozladíte si organismus

Diety nemá naše tělo rádo. Při omezení kalorií a živin se bojí, že to bude navždy, proto si drží každý gram tuku zuby nehty. Abyste vyhráli boj nad svým tělem, chce to pořádnou výdrž a trpělivost – ve hře jsou totiž také hormonální a jiné chemické procesy, nad kterými nemáme kontrolu.

Článek

4 diety pro ženy Foto:

4 zdravé diety vhodné pro ženy

Ne všechny diety jsou pro ženy vhodné. Seznamte se s těmi, které vám neublíží a fungují.

 

Zdroj: Fithall.cz

fithall banner nový 2 Foto:

Článek je zařazen v: hubnutí, diety, jo-jo efekt
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama