Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.

6 nejčastějších mýtů o hubnutí aneb Nevěřte tomu!

Říká se, že zjara se hubne do plavek a na podzim kvůli tomu, aby člověk patřičně zazářil na vánočním večírku. Z toho s trochou nadsázky vyplývá, že hubnout je třeba neustále, po celý rok.
Vydáno: 20.09.2018
6 mýtů o hubnutí aneb Nevěřte tomu!
6 mýtů o hubnutí aneb Nevěřte tomu!
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Hubněte proto s chladnou hlavou a nepodléhejte nesmyslným mýtům, které vám nejenže nepomohou, ale naopak způsobí, že celá vaše námaha bude zbytečná.

1) Tuky? Nikdy!

Jenomže tuky, stejně jako sacharidy, nejsou důvodem přibírání na váze. Člověk tloustne, protože má nadbytečný příjem celkových kalorií a nízkou aktivitu. Kromě toho je ale důležité i to, jaké tuky jíte, respektive v jakém poměru. Tuky se dělí na nasycené (mylně označované jako škodlivé) a nenasycené. Vynechávat bychom neměli ani jedny, nicméně v jídelníčku by měly převažovat zejména ty nenasycené, obsahuje je například losos, makrela, nerafinovaný řepkový olej, vlašské ořechy.

2) Jíst po páté hodině odpoledne je hřích

Pokud nechodíte spát v sedm hodin večer – jako miminko, zapomeňte na to. V klidu, s chutí a bez výčitek se najezte tři, případně i dvě hodiny před tím, než půjdete spát. Jinak hrozí, že vzhledem k záchvatu hladu "vyluxujete" úderem dvaadvacáté hodiny ledničku a spořádáte vše, od zmrzliny přes vlašský salátek až po kyselé rybičky.

3) Každý musí jíst pětkrát denně

Tohle není nerozumné. Skutečně se říká, že musíme jíst pětkrát denně, aby tělo neustále dostávalo živiny, nehladovělo a nevytvářelo si zásoby. Pak si totiž kalorie ukládá a my nehubneme. Jenže mnohým to připadá příliš a bohatě jim postačí třeba jen tři jídla. Takže se rozhodně necpěte jen proto, že by se to tak mělo. Hlídejte si, abyste nehladověli, jezte zdravé a lehké pokrmy a brzy uvidíte výsledky.

4) Nikdy nezhubnu, tloušťku mám v genech

Tady dědičnost roli skutečně hraje, ale lze se jí vzepřít, chce to jen pevnou vůli. Buďte tudíž klidní, výzkumy prokázaly, že osoby se sklonem ke tloustnutí při změně jídelníčku k lepšímu a zařazení účinné fyzické aktivity zhubly stejně rychle jako šťastlivci, kteří obezitu "zapsanou" v genech vůbec nemají.

5) Čím víc se potím, tím víc hubnu

Teď budou zklamaní všichni ti, kdo byli doposud pevně přesvědčeni, že když se z nich při tělesné námaze řine pot, váha bude skákat radostí. Pot však není přesvědčivým ukazatelem hubnutí. V sauně se také potíme, ale tělo si ztracenou vodu brzy doplní a váhový úbytek tak bude nulový nebo nepatrný.

6) Když budu cvičit, můžu jíst cokoli

Cvičíme proto, abychom mohli jíst nezdravé věci. Toto tvrzení bohužel nedává smysl, pokud člověk pochopí, na jakých principech funguje lidské tělo. Když si po sportu dopřejete muffin, dortík či jinou nezdravou svačinu, celá řehole přijde vniveč. Jakmile se budete pokoušet zhubnout pouze za pomoci pohybu, ale do svého snažení nezahrnete změnu stravy, odsoudíte se k selhání.

-em-

Článek je zařazen v: jak zhubnout, tuky, cvičení, diety, štíhlá a fit, aktivátory hubnutí, hubnutí
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama