6 tipů, jak být štíhlá a fit, i když celý den sedíte v kanceláři

I při sedavém zaměstnání můžete být fit, aniž byste vynaložila extra úsilí. Zadarmo to ale taky nebude. Teď jde o to, kdo vyhraje – vaše líné kancelářské já nebo zdravé tělo i mysl a vlastní zodpovědnost za svůj život?

Možná si říkáte, že je pro vás dosažení zdravého, štíhlého, funkčního a fit těla nemožné, protože doslova celé dny trávíte v kanceláři za stolem. Těch pár kroků, které uděláte během pracovní doby po kanceláři nebo cestou na vydatný oběd, se počítat nedá a nákupy potravin, vaření a závěr dne na pohovce před televizí vám k lepší kondici také nepomůžou.

Neházejte ale flintu do žita a tenisky na běhání do kouta už vůbec ne! Následujte těchto několik tipů, jak být fit i za kancelářským stolem, a uvidíte, že po několika týdnech uvidíte změny k lepšímu:

1. Držení těla

Vaše nová mantra. Seďte, stůjte i choďte se vzpřímenou páteří. Bradu zasuňte dozadu (nejste želva), vtáhněte pupík, hrudní kost tlačte před sebe a ramena nechte svěšená volně dolů od uší. Nejdřív to bude bolet. Bude to nepříjemné. Tady vás to potáhne, tam to zapíchá – vaše svaly jsou zvyklé držet tělo chronicky špatně. Musíte ho naučit novým zvyklostem a to vyžaduje čas i trochu nepohodlí.

Foto: iStock

2. Pravidelné protahování

Na svém telefonu si v půlhodinových intervalech nařiďte upozornění, které vás donutí opustit vyhřátou židli, vstát a protáhnout se. Nemusíte v kanceláři metat kozelce – stačí postavit se k oknu, narovnat se, zhluboka dýchat, protáhnout krční páteř, hrudník, bedra, paže i nohy. Zabráníte tím otokům, křečovým žilám i tuhnutí svalů. Navíc si lépe uvědomíte potřeby svého těla, takže pak tak snadno nesáhnete v okamžiku nepohody po čokoládě v šuplíku.

3. Taška na cvičení s sebou

Běžte cvičit hned po práci nebo si dejte trénink ještě ráno před prací. Když přijedete domů a rozsedíte se, je malá šance, že se ještě donutíte hýbat. Nedostatek času je výmluva.

4. Pijte

Pijte vodu. Pijte ji, kdykoliv si vzpomenete, že máte pít. A vzpomenete si často, když budete mít láhev položenou před sebou na stole. Pokud vás obtěžuje časté běhání na záchod, zvykejte si – opět jde o priority. Uvědomte si, že práce jednou skončí, ale svoje tělo máte nadosmrti, tak se o něj starejte!

5. Krabičkujte

Nemůžete jíst zdravě, protože v okolí kanceláře jsou jen fast foody a trafiky? Nesmysl. Připravte si doma krabičky s vyváženým a chutným jídlem a vaše kilogramy budou mizet stejně rychle, jako dosud mizely stravenky z vaší peněženky. Pokud možno si jídlo snězte na lavičce v parku, ne za monitorem počítače!

6. Odměňujte se chytře

Něco se povedlo? Jupí, jde se s kolegy na dort. Byla jste pochválena? Jupí, jde se do trafiky pro čokoládovou tyčinku. Takové odměňování vede k přibývání na váze. Vaší fit odměnou by mohla být proteinová tyčinka, skvělá káva nebo nový úlovek do vašeho sportovního šatníku.

Zdroj: Fithall.cz

Mohlo by vás taky zajímat:

Sdílejte článek
Štítky jídlo hubnutí dieta cvičení sedavé zaměstnání

Přečtěte si také

Horoskopy dle zvěrokruhu

Beran 24. 4. 2024

Berani, některé vaše pracovní povinnosti jsou pro jednoho člověka příliš velké a mohly by vás dnes zatížit. Zdá se, že hromada práce se neustále zvětšuje, ať děláte, co děláte. Pokud můžete, delegujte své úkoly. Nejméně naléhavé úkoly odložte stranou a na zbytku postupně zapracujte. Váš zaměstnavatel od vás může, ale nemusí očekávat příliš mnoho, ale vy máte právo udržet si zdravý rozum bez ohledu na cokoli.

Celý horoskop pro dnešní den

Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost ⑱

Partnerský horoskop
Partnerský horoskop

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.