Diety a hubnutí

16. července 2016 04:50

Anna Kopečková

Chcete sexy postavu? Pořiďte si švihadlo!

Nestojí skoro nic, téměř nic neváží, všude se vejde a nezabírá místo. Ale především vám zlepší fyzičku jako nic jiného!

Ty nejjednodušší věci bývají často nejúčinnější a o švihadle to platí dvojnásob. Můžete s ním pracovat na kardiovaskulární kapacitě a celkové vytrvalosti, spalovat s ním podkožní tuk, posilovat svaly i potrápit koordinaci pohybů.

Zajděte do nejbližšího obchodu se sportovními potřebami a pořiďte si za pár korun kamaráda, kterého můžete brát všude s sebou, a který vám z postavy vykouzlí umělecké dílo.

Jak má být dlouhé?

Délku švihadla volte tímto způsobem - oběma chodidly si stoupněte na střed švihadla, jeho konce chytněte do rukou a lokty pokrčte do pravého úhlu. Jestliže je švihadlo moc dlouhé, obmotejte jeho konce kolem dlaní a pokud je krátké, vyměňte ho za delší.

Nebyl by to svět cvičení a fitness, kdyby každý primitivní cvik nedostal název - v případě skákání přes švihadlo se můžete setkat s anglickým označením „Rope jumping (skipping)“ a pod tímto označením ho skupinově učí také některá fitness centra. Vy si ale můžete zaskákat sami doma (pokud máte vysoké stropy), nebo kdekoliv venku.

Před samotným skákáním se lehce protáhněte, pokud nejste zvyklí skákat naboso, obujte si odpružené tenisky a vtáhněte nahoru pánevní dno, abyste neměli během skákání pocit, že se každou chvíli počůráte.

A takhle můžete skákat:

Jednou nohou vpřed

Připravte si pravou nohu k akci. Přednožte, švihadlo nechte proklouznout pod patou pravé nohy a levou ho přeskočte. Po dvou minutách nohy vystřídejte. Snažte se dopadat na špičky, aby nedocházelo ke zbytečným otřesům kloubů a páteře.

Střídání nohou

Vykopněte pravou nohu dopředu, nechte švihadlo prosvištět a levou nohou ho přeskočte. Hned nohy vystřídejte. Další kolo jde dopředu levá a pravá se jen odlepí od země, aby se mohl provaz pod Vámi plynule protočit.

Snožmo s meziskokem

Vyskočte, zároveň švihněte švihadlem a poskočte si. Meziskok Vám dá šanci popadnout dech a vydržet skákat delší dobu.

Snožmo bez meziskoku

Skákejte hezky svižně, v tempu. Co nadskočení, to protočení švihadla. Tento styl využijte k intervalovému skákání - 20 vteřin skákejte na maximum, 20 vteřin pomaleji, s meziskokem.

Po jedné noze

Jednu nohu pokrčte v koleni a skákejte přes švihadlo jen po té druhé. Udržujte rovnováhu i tempo a vnímejte, jak aktivní noha pracuje.

Podívejte se, jaké neuvěřitelné věci se dají se švihadlem dělat:

Zdroj: Fithall.cz

Sdílejte článek
Štítky styl fitness

Přečtěte si také

Horoskopy dle zvěrokruhu

Beran 27. 5. 2024

Berani, snažte se příliš nezaplést do případných konfliktů, které se kolem vás odehrávají. Vaším úkolem je uklidnit situaci a vnést do ní praktičtější pohled. Pokud se zamotáte do akční fáze snah, aniž byste se nejprve zamysleli nad tím, co vlastně děláte, můžete věci ještě více zamotat. Odstupte od ohně, místo abyste se do něj vrhali po hlavě.

Celý horoskop pro dnešní den

Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost ⑱

Partnerský horoskop
Partnerský horoskop

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.