Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.

Fit do plavek: 7 skvělých způsobů, jak se dostat před létem do formy

1/7: Parkour
Parkour

Ne, opravdu nemusíte jezdit na koni. Parkour je venkovní sport, při kterém se sportovci musí dostat z bodu A do bodu B a po cestě překonávají překážky v prostředí – větve, kameny, zábradlí, betonové zídky. Možná vám lidé skákající přes zábradlí, lezoucí po stěnách budov a klouzající se po sochách mohou připadat směšní, ale viděli jste někoho z nich, kdo by byl z formy? Naopak, mají krásně vysportované postavičky a vyrýsovaný každý sval.

 

Parkour je totiž skvělý způsob, jak spálit kalorie (za hodinu jich spálíte 600 a 900). Buduje svalovou hmotu a zvyšuje vytrvalost. Pokud se ale rozhodnete parkour vyzkoušet, najdetě si lektora – abyste třeba z prvního tréninku neodcházeli se zlomeným zápěstím, protože jste spadli ze schodů.

 

 

2/7: Outdoorové aerobní cvičení
Outdoorové aerobní cvičení

Budete muset trošku pátrat na internetu, ale určitě najdete lekce, které se konají v parcích a na dalších zelených plochách ve městech. Instruktoři na nich učí základům aerobního cvičení, jako je třeba zumba, tanec či posilování s vlastní vahou. To všechno na čerstvém vzduchu a v příjemném prostředí. A to nejlepší nakonec – mnoho lekcí je zdarma nebo jen za symbolickou cenu.

3/7: Horolezectví
Horolezectví

Pokud potřebujete vyrýsovat svaly a zpevnit celé tělo, vyzkoušejte nejbližší horolezeckou stěnu. Najdete je i venku. Překvapí vás, jak rychle získáte sílu a jak rychle se lezení na vašem těle projeví. Jako úplní začátečníci si ale zaplaťte lektora, abyste se zbytečně nezranili.

 

Během tréninku spálíte 500 až 900 kalorií za hodinu a posílíte i svalové skupiny, které byste možná nečekali, například břišní či zádové svaly. A až budete ležet na pláži a opalovat se, vaše vypracované tělo bude přitahovat pozornost.

 

4/7: Jízda na horských kolech
Jízda na horských kolech

Pokud běh není nic pro vás a chtěli byste trošku jednodušší způsob, jak posílit svaly na nohách, vyzkoušejte jízdu na kole. Ale ne na silnici, raději jízdu na horských kolech v terénu. Ta má velkou přidanou hodnotu, protože se dostanete na místa, na která byste možná nikdy nedošli, a uvidíte krásnou přírodu. Jízdou v terénu navíc spalujete víc než 500 kalorií za hodinu. A to se počítá:)

 

5/7: Plavání
Plavání

I když na plavání venku je ještě zima, jaro má tu výhodu, že do krytých bazénů chodí skutečně jen sportovci. Nebudete se muset vyhýbat skákajícím puberťákům ani dětem, které se za hrozného křiku učí plavat. Plavání je skvělý způsob, jak spálit kalorie a vyrýsovat svaly, navíc získáte praxi a v létě se v moři budete cítit doslova jako ryba ve vodě.

 

Podle tempa a stylu, kterým budete plavat, spálíte něco mezi 400 a 900 kaloriemi za hodinu (pokud budete tedy plavat poctivě, ne jen jako rekreanti s hlavou neustále nad vodou...). Plavání je také velmi vhodné pro ty, kdo musí z nějakého důvodu šetřit klouby, takže se hodí pro všechny věkové kategorie.

 

6/7: Kurzy boxu
Kurzy boxu

Box nepatří tak úplně mezi sporty, které můžete trénovat venku, i když kopat nebo boxovat do vzduchu můžete vlastně úplně všude, kde máte prostor a boxovací pytel si můžete klidně pověsit doma na zahradě. Box je skvělý v tom, že nejen pomůže zhubnout a dostat se do formy, ale pokud vás někdo přepadne, budete vědět, jak mu nakopat zadek. Můžete vyzkoušet plnohodnotnou hodinu boxu, která vás připraví na skutečný zápas, nebo se můžete zaregistrovat na některou mírnější variantu (například FitBox). Ty využívají údery a kopy z „opravdového“ boxu, ale nedochází při nich ke kontaktu mezi sportujícími. Jednoduše řečeno – boxujete a kopete jen do vzduchu nebo do pověšeného boxovacího pytle. Navíc jsou tyto hodiny kapacitně omezené, takže tam nebudete s ostatními nahuštění hlava na hlavě. Ať tak či onak, spálíte 400 až 700 kalorií za hodinu.

 

7/7: Procházka
Procházka

Někteří lidé prostě nejsou schopni zapojit se do hromadných sportovních aktivit, ať už je to kvůli zranění, nebo nechuti ke kolektivu. To je v pořádku, každý jsme jiný. Pokud patříte do této kategorie, vsaďte na obyčejnou chůzi. Je to jednoduché, umí to každý a chůze je pro člověka nejpřirozenější pohyb. Pokud si budete hlídat tempo a tepovou frekvenci, je to dokonce skvělý způsob, jak zhubnout.

 

V závislosti na vzdálenosti a rychlosti můžete spálit 200 až 500 kalorií za hodinu. Chodit se dá všude, nepotřebujete speciální vybavení, stačí jen chuť.

 

 

Reklama