Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.

Geniálně jednoduchý trik, díky kterému toho sníte mnohem méně

I v tomto případě platí, že ty nejlepší věci bývají velmi jednoduché.
Vydáno: 21.06.2016
Neuvěříte, že je to tak snadné!
Neuvěříte, že je to tak snadné! Autor: Thinkstock
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Skoncovat s přejídáním nebo snížit příjem kalorií není lehká věc. Chce to mít určitou míru sebeovládání, abyste si dokázali na talíř naložit menší porci a odolali všem těm jedlým pokušením, která na vás číhají na každém kroku.

Jestli máte pocit, že už jste vyzkoušeli všechno možné a výsledek není vidět, zkuste jednoduchý trik, který vymyslel Brandon Nguyen, spoluzakladatel webových stránek o zdravém životním stylu ChillPill. Princip je v tom, že nebudete při jídle používat svou dominantní ruku. Pokud jste tedy pravák, budete jíst levou a naopak. Ti, kdo zvládají většinu věcí dělat oběma rukama, mají v tomto případě bohužel smůlu.

To, že nebudete používat dominantní ruku, vás donutí jíst mnohem pomaleji a budete se muset na jídlo více soustředit. Budete na tom vlastně podobně, jako tříleté dítě, které se učí jíst příborem a trvá mu hodně dlouho, než sní jídlo na talíři. Pro začátek to zkuste třeba jen s večeří, u které má hodně lidí tendenci se přejídat. Když ji sníte mnohem pomaleji, bude mít váš žaludek čas na to dát signál mozku, že už má dost.

5 věcí, které vám o hubnutí nikdo neřekl

Rozhodnutí, že zhubnete, je fajn. Ale přemýšleli jste někdy nad tím, co se stane, když se vám to tentokrát opravdu povede? Víte, že úspěch vám může paradoxně přidělat vrásky na čele? A to doslova.

Ztratit kila neznamená najít návod na štěstí

Co nevíte o hubnutí 1

Pamatuji se na to upřímné rozčarování, když jsem se poprvé dostala pod magickou hranici 70 kil. Na chvíli jsem si připadala úžasná a neporazitelná. Nic mě nemohlo zastavit. Dobyla jsem svět!

Jenže pak jsem s údivem zjistila, že lidi na ulici se na mě dívají úplně stejně, šéf v práci po mě chce ty samé nudné reporty a manžel nadále nachází podivnou zálibu v nesklápění prkýnka a nechávání nedopalků cigaret na záchodě. Hm. Svět si mé velké proměny jaksi nevšiml.

 

Zjištění číslo 1: Shodit přebytečná kila, aby člověk nepropadal depresi při pohledu do zrcadla, je fajn, ale neočekávejme od toho nic víc a nic míň. Zkrotlá ručička váhy nerovná se vyřešení všech našich problémů.

 

 

Zní to možná trochu podivně, ale tomuto hubnoucímu triku dává zapravdu i pět let stará studie, které se zúčastnilo celkem 89 návštěvníků kina. Polovina jich dostala čerstvý popcorn, druhá polovina popcorn týden starý. Všichni popcorn snědli, což nebylo nijak zajímavé zjištění. Zajímavé ale bylo, že když ho měli jíst opačnou rukou, než kterou používají ke všem činnostem, snědli popcornu o 30 procent méně.

 

Zkuste to sami a uvidíte. Ale než si začnete šmrdlat lžící s polévkou po obličeji, protože se prostě nedokážete trefit na první pokus do pusy, připomeneme vám pár dalších osvědčených triků, které vám v hubnutí také pomohou:

  • Dávejte si jídlo na menší talíře
  • Jezte u stolu, ne na gauči.
  • Vypněte před jídlem televizi.
  • Počkejte 20 minut, než si půjdete přidat nebo si půjdete pro dezert.
  • Zbytky jídla hned zabalte a ukliďte.
  • Jídlo servírujte u kuchyňské linky, ne přímo na jídelním stole.
  • Hned po jídle si vyčistěte zuby nebo si vezměte žvýkačku

-ak-

4 zdravé diety vhodné pro ženy

Hned v úvodu je nutné vyjasnit, co bychom si měli představit pod pojmem dieta. Slovo dieta je odvozené od anglického „diet“ čili výživa. Když se tedy mluví o dietě, nehledejte za tím hned drastické způsoby hubnutí, dny a týdny odříkání a následný jojo efekt. Jedná se zkrátka o výživu.

Držení redukčních diet je samo o sobě odsouzeno k nezdaru, protože je zkrátka jednoho dne „pustíme“. Nehledejte v nich spásu ani trvalé řešení problémů s nadváhou – slouží k jednorázovému zhubnutí a (některé) mohou být dobré pro nastartování celkově zdravějšího životního stylu.

Po časově omezené redukční dietě téměř vždy následuje nenáviděný jojo efekt, to znamená návrat k původní hmotnosti, nezřídka s několika deky či kily navíc jako bonusem.  Na hubnutí tedy není nejtěžší dodržovat dietu a zbavit se přebytečných kilogramů – nejtěžší je sníženou hmotnost udržet. K tomu ale žádná dieta nepomůže, zde musí zvítězit trvale udržitelné, zdravé a lehké stravování s pořádnou porcí pohybu i odpočinku.

Pokud chcete nastartovat hubnutí a připravit se na léto, přece jen jsou některé způsoby pro ženy vhodnější než jiné. Inspirujte se zde:

Nízkosacharidová dieta

4 diety pro ženy nízkosacharidová

Diety s nízkým podílem sacharidů fungují. Zpočátku zkuste vynechat jednoduché, sladké sacharidy, které najdete v čokoládě, zákuscích, koláčcích, sušenkách či bonbónech. Ve druhé fázi vyřaďte v odpoledních a večerních hodinách přílohy a pečivo (i celozrnné). Pokud zjistíte, že vám tento styl hubnutí sedí, postupně omezujte příjem sacharidů i během dne a nahrazujte je zeleninou a zdravými tuky.

Nejlepší přírodní spalovače tuku: Zhubnete a  ještě si pochutnáte!

Pokud se člověk snaží zbavit několika přebytečných kilogramů, určitě by měl zvolit jako strategii zdravý, vyvážený a lehce kaloricky deficitní jídelníček doplněný spoustou pohybu. Někdy to ale ani při sebevětší snaze nejde. A to je právě chvíle, kdy je vhodné sáhnout po spalovači tuku.

Dnes je na trhu k dostání nepřeberné množství těchto preparátů a většina z nich je koktejlem pro laika neznámých chemických látek. Urychlovače hubnutí sice často obsahují přirozené látky, jako je L-karnitin, kofein, guarana nebo zelený čaj, ale kromě nich zatíží organismus dávkou nežádoucích příměsí.

Abyste hubli efektivně a přitom zdravě, nadopujte se spalovači tuku, které jsou ryze přírodní a ještě si na nich pochutnáte.

Skořice

koreni hubnuti skorice

Omamně vonící kůra tropických skořicovníků má neuvěřitelnou moc štěpit tuk a cukr, rozproudit krev v žilách a stimulovat zažívání. Pro podporu hubnutí si nakupte do zásoby hned několik sáčků mleté skořice a přidávejte je do ovesné kaše nebo třeba do jogurtu. Trochu skořice můžete přidat i do kávy nebo před spaním do čaje. Skořice totiž také uvolňuje napětí a zlepšuje náladu. A jestli máte rádi trochu exotické chutě, zkuste kuře ochucené špetkou skořice.


Článek je zařazen v: dieta, hubnutí, kalorie, jak jíst méně
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama