Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
Reklama

I vegetariáni mohou grilovat

Myslíte, že bez masa se neobejdete? Omyl! Máme pro vás super tipy, po kterých se jen oblíznete.
Vydáno: 30.06.2014
Grilovaná zeleninka
Autor: thinkstock.com Grilovaná zeleninka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Léto a prázdniny jsou tu za okamžik a k tomu neodmyslitelně patří i grilování. Češi rádi položí na gril pořádný kus masa, ale když se snažíte držet dietu, není maso zrovna ideální volbou. Už jen proto, že ke grilování se víc hodí ty tučnější druhy. Ale to neznamená, že když si ostatní pochutnávají, vy musíte chroupat kus salátu a cítit se nešťastně. Na grilu se dají připravit i jiné pochoutky, přičemž některé z nich nemají téměř žádné kalorie. Stačí vycházet z toho, co teď v sezoně běžně naleznete na pultech obchodů – lilek, cuketa, meloun, broskve – kouř tomu dodá nezapomenutelnou chuť.

Lilek

Zapomeňte na lilek vrchovatě posypaný parmezánem. Při grilování nic takového na lilek nepotřebujete. Stačí olivový olej, sůl a bylinky, to vše smíchejte. Nakrájejte lilek na plátky tlusté jako váš palec a potřete směsí. Pak grilujte zhruba 6 minut z každé strany.

Chřest

I na grilování chřestu vám bohatě postačí olivový olej, sůl a pepř. Jednotlivé kousky touto směsí potřete, umístěte přímo doprostřed grilu a pečte jen dvě až tři minutky. Chřest je bohatý na vitamin B6, E a kyselinu listovou, takže se skvěle hodí jako příloha k dalším grilovaným pochoutkám.

Rajčata

Přidat kouřovou příchuť těstovinám a salátům je jednodušší, než si myslíte, stačí ogrilovat rajčata! Rozřízněte tyto plody na polovinu, tu potřete olivovým olejem s bylinkami, položte řezem doprostřed grilu a nechte péct asi tři minuty. A pokud chcete mít saláty skutečně zvláštní, využijte všechny barvy rajčat, které se nám nabízejí – tedy nejen červené, ale i černé, žluté a zelené (ne ty nezralé).

Cuketa

Cuketa se snadno pěstuje a ještě lépe griluje. Jen ji nakrájejte podélně na tenké plátky, které potřete olivovým olejem, solí a pepřem a položte na gril. Nechte plátky péct jen asi minutu z obou stran a sundejte.

Mrkev

Pečená mrkev je výborná a dá se dělat jak v troubě, tak samozřejmě i na grilu. Oloupejte jednotlivé kusy a umístěte nejlépe na alobal doprostřed grilu, kde je nechte péct pět minut.

Sladké brambory

Pokud jste si mysleli, že sladké brambory jsou nudné, změníte názor. Nejlepší bude, když umyté batáty nakrájíte na měsíčky a dáte pokropené pod pokličkou na pár minut do mikrovlnné trouby. Pět by mohlo stačit. Poté jednotlivé měsíčky pokapejte olivovým olejem a lehce osolte a umístěte na gril, kde je budete péct tři minuty na každé straně.

Vodní meloun

Meloun je letní superovoce, nejen že je nabité antioxidanty, ale je také výborným zdrojem vitaminů A a C. Pro grilování nakrájejte meloun na zhruba jeden palec tlusté trojúhelníčky, umístěte ovoce na velmi horký gril a nechte péct z každé strany dvě až tři minuty.

Broskve

Grilování broskví prohlubuje jejich přirozenou sladkost a je to přitom velmi snadné. Prostě překrojte broskve na polovinu, vyloupněte pecku a položte řezem dolů na gril, který by měl být rozpálený na vysokou teplotu. Pečte dozlatova, asi pět minut. Až bude ugrilováno, pokapejte ovoce medem a posypte skořicí nebo můžete zkusit broskve polít řeckým jogurtem. Anebo vším dohromady? :-)

Ananas

Grilování ananasu snižuje jeho kyselost a mění ho ve sladký zákusek. Nařezejte ananas na kolečka nebo trojúhelníčky asi centimetr tlusté a opečte na rozpáleném grilu asi tři minuty na každé straně. Víte, že ananas obsahuje asi 20 procent vašeho denního příjmu vitaminu C?

Tempeh

Tempeh pochází z Indonésie, kde místním obyvatelům supluje maso. Jde o fermentované sójové boby prorostlé ušlechtilou plísní, která zaručuje obsah vitamínu B12, ale také vysoký podíl proteinů, vlákniny i dalších vitaminů. Tempeh je dost aromatický a je třeba si na něj zvyknout, ze začátku může být aroma dokonce nepříjemné, nemělo by vás ale odradit. Plátky tempehu před pečením potřete olivovým olejem s bylinkami a pečte na střední teplotě asi 10 minut, dokud nebudou dohněda propečené.

Autor: Lucie Kořistová

Článek je zařazen v: zelenina, grilování, bez masa, vegetarián
Reklama