Diety a hubnutí

26. července 2016 04:20

Anna Kopečková

Nemůžete večer usnout? Zkuste dechové cvičení!

Nespavost či nemožnost usnout je věc zákeřná a bohužel trápí čím dál víc lidí. Je to dáno životosprávou, hektickým stylem života, stresem, ale také špatnou spánkovou hygienou. Než vyhledáte lékaře a necháte si napsat pilulky na spaní, naučte se rituály, které vám pomohou lépe usnout.

V první řadě se vyhýbejte sportovním aktivitám ve večerních hodinách (tělo se cvičením nastartuje a pak mu dlouho trvá, než se zklidní), odpoledne a večer nepijte kávu a kofeinové nápoje (i když některé studie paradoxně tvrdí, že slabá káva může pomoct vyčerpanému mozku usnout, protože i usínání je aktivní proces, vyžadující energii), nedívejte se na akční filmy a s blízkými neřešte konfliktní témata.

K večeři, cca 3 hodiny před spaním, si dejte jídlo se sacharidy (stačí polovina běžné porce rýže), které organismus utlumí (pozor - při nízkosacharidových dietách jsou poruchy spánku i usínání velice časté!), jděte na procházku, dopřejte si teplou sprchu a zklidněte svůj dech.

Až budete ležet v posteli, začněte se soustředit na váš dech a využijte ho jako uspávací prostředek číslo jedna:

1. Uvolněte prsty na nohou, chodila, kotníky, lýtka, stehna, hýždě, břicho, vaši páteř, svaly kolem páteře. Uvědomte si, kde všude se vaše tělo dotýká postele a přikrývky. Představte si, že se páteř obratel po obratli propadá do matrace pod vámi.

2. Pokračujte s uvolňováním šíje, ramen, paží, předloktí, dlaní a prstů na rukou. Vnímejte teplo vašich dlaní a chodidel. Zaměřte se na váš obličej, uvolněte čelo, okolí očí, tváře i bradu. Nechte vyhladit vrásky na obličeji. Pozornost pomalu přesuňte k nosním dírkám.

3. Pomalu a dlouze (při nádechu i výdechu napočítejte aspoň do 8) nasávejte vzduch nosními dírkami a vnímejte, jak jimi proudí vzduch. Stejně tak pomalu vydechujte. Pozorujte s každým nádechem i výdechem mírný pohyb povrchu vašeho těla.

4. Položte si dlaně na břicho a zkuste dýchat jen do oblasti břicha. Představujte si u toho, jak se s nádechem tvoří místo pro vnitřní orgány, jak se vnitřní orgány okysličují. S výdechem jako by se celé tělo propadalo hlouběji do matrace. Vydržte aspoň 10 pomalých, dlouhých nádechů a výdechů. Poté přesuňte dlaně na hrudník, na vaše žebra.

5. S nádechem nechte žebra roztáhnout co nejvíc do šířky, jako byste chtěli vysát veškerý vzduch z místnosti. S výdechem jen pozorujte, jak se hrudník vrací do původní polohy. Opět 10x zopakujte.

6. Uvolněte ruce podél těla a dýchejte tak, jako byste lili vodu do džbánu - nádech do břicha a poté do hrudníku. S výdechem to proveďte stejně - nejdřív výdech z oblasti břicha, až pak z hrudníku. Zopakujte opět 10x, nebo až do chvíle, kdy neusnete, ale věřte, že to bude brzo.

Dobrou noc!

Zdroj: Fithall.cz


Přečtěte si také

Horoskopy dle zvěrokruhu

Beran 28. 5. 2024

Berani, možná budete vyzváni, abyste uspořádali setkání u sebe doma. Zpočátku byste mohli propadnout panice, protože si myslíte, že váš dům není dostatečně čistý. Nebojte se. Pravděpodobně je bezvadný. Jste jediní, kdo si všimne nějakého prachu, takže se tím netrapte.

Celý horoskop pro dnešní den

Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost ⑱

Partnerský horoskop
Partnerský horoskop

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.