zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
zpět

Horoskop pro Vás každý týden

Stačí vybrat znamení a zadat Váš email. Jednou týdně vám zašleme horoskop pro vaše znamení.

reklama

návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat

reklama

Nemůžete večer usnout? Zkuste dechové cvičení!

Žádné pilulky na spaní! Usnout vám pomůže obyčejná věc - váš dech.
Autor: Thinkstock Žádné pilulky na spaní! Usnout vám pomůže obyčejná věc - váš dech.
anna kopečková , Vydáno: 26.07.2016
Nespavost či nemožnost usnout je věc zákeřná a bohužel trápí čím dál víc lidí. Je to dáno životosprávou, hektickým stylem života, stresem, ale také špatnou spánkovou hygienou. Než vyhledáte lékaře a necháte si napsat pilulky na spaní, naučte se rituály, které vám pomohou lépe usnout.

reklama

V první řadě se vyhýbejte sportovním aktivitám ve večerních hodinách (tělo se cvičením nastartuje a pak mu dlouho trvá, než se zklidní), odpoledne a večer nepijte kávu a kofeinové nápoje (i když některé studie paradoxně tvrdí, že slabá káva může pomoct vyčerpanému mozku usnout, protože i usínání je aktivní proces, vyžadující energii), nedívejte se na akční filmy a s blízkými neřešte konfliktní témata.

K večeři, cca 3 hodiny před spaním, si dejte jídlo se sacharidy (stačí polovina běžné porce rýže), které organismus utlumí (pozor - při nízkosacharidových dietách jsou poruchy spánku i usínání velice časté!), jděte na procházku, dopřejte si teplou sprchu a zklidněte svůj dech.

6 nejhorších jídel, než jdete do postele

Kvalitní spánek je extrémně důležitý pro funkci mozku i celého těla. Umožňuje regeneraci po náročném dni (nebo noci – v případě práce na směny) a dodává nám energii na dny následující. Když má člověk potíže se spaním, je unavený, rozmrzelý, hůř se soustředí a nic ho nebaví.

Poruchy spánku mohou mít různé příčiny – od psychologických (potíže v práci, neuspořádané vztahy, problémy různého charakteru) až po fyzické (nemoci, bolesti zad a kloubů, spánková apnoe). Důležitou roli v kvalitě nočního odpočinku hraje také pohyb a výživa.

Mýtus: Po sedmnácté hodině už ani sousto. Měli byste jíst tak, abyste neměli hlad či dokonce nehladověli. Poslední lehčí jídlo si dejte 2–3 hodinky před spaním. Foto:

Co se jídla týče, před ulehnutím do postele bychom se neměli nacpat k prasknutí, ale ani bychom neměli chodit spát s úplně prázdným žaludkem. Lidé, kteří drží dietu, nemohou často usnout, protože mají hlad a organismus je nastavený tak, že když má hlad, nechce spát, ale jít shánět potravu (vyplavuje se adrenalin a tělo se chystá k lovu či sběru). To je důvod, proč je při hladovění jedinec unavený, ale ne a ne zabrat.

Večer a v noci se mnohem snáz ukládá přebytečná energie do podkožních tukových zásob, protože energii už nevyužijeme.

Existují potraviny, kterým bychom se měli ve večerních hodinách a před spaním úplně vyhýbat:

Čokoláda

Čokoláda pro alergiky 3

Ta vysokoprocentní je sice relativně zdravá, ale i tak obsahuje obrovské množství tuku. Mléčné čokolády jsou navíc dost sladké. Kakao, z něhož se čokolády vyrábějí, obsahuje kofein – a ten je, jak známo, nepřítelem spánku. Některé studie ale tvrdí, že v kombinaci s theobrominem (další látka schovaná v kakau) není kofein aktivní, a proto prý zase tak povzbuzující účinky čokoláda nemá. Co ale před spaním určitě v čokoládách škodí, je tuk a cukr.

 

 

Až budete ležet v posteli, začněte se soustředit na váš dech a využijte ho jako uspávací prostředek číslo jedna:

1. Uvolněte prsty na nohou, chodila, kotníky, lýtka, stehna, hýždě, břicho, vaši páteř, svaly kolem páteře. Uvědomte si, kde všude se vaše tělo dotýká postele a přikrývky. Představte si, že se páteř obratel po obratli propadá do matrace pod vámi.

2. Pokračujte s uvolňováním šíje, ramen, paží, předloktí, dlaní a prstů na rukou. Vnímejte teplo vašich dlaní a chodidel. Zaměřte se na váš obličej, uvolněte čelo, okolí očí, tváře i bradu. Nechte vyhladit vrásky na obličeji. Pozornost pomalu přesuňte k nosním dírkám.

3. Pomalu a dlouze (při nádechu i výdechu napočítejte aspoň do 8) nasávejte vzduch nosními dírkami a vnímejte, jak jimi proudí vzduch. Stejně tak pomalu vydechujte. Pozorujte s každým nádechem i výdechem mírný pohyb povrchu vašeho těla.

4. Položte si dlaně na břicho a zkuste dýchat jen do oblasti břicha. Představujte si u toho, jak se s nádechem tvoří místo pro vnitřní orgány, jak se vnitřní orgány okysličují. S výdechem jako by se celé tělo propadalo hlouběji do matrace. Vydržte aspoň 10 pomalých, dlouhých nádechů a výdechů. Poté přesuňte dlaně na hrudník, na vaše žebra.

5. S nádechem nechte žebra roztáhnout co nejvíc do šířky, jako byste chtěli vysát veškerý vzduch z místnosti. S výdechem jen pozorujte, jak se hrudník vrací do původní polohy. Opět 10x zopakujte.

6. Uvolněte ruce podél těla a dýchejte tak, jako byste lili vodu do džbánu - nádech do břicha a poté do hrudníku. S výdechem to proveďte stejně - nejdřív výdech z oblasti břicha, až pak z hrudníku. Zopakujte opět 10x, nebo až do chvíle, kdy neusnete, ale věřte, že to bude brzo.

 

Dobrou noc!

Jak hubnout ve spánku: Bez počítání kalorií a omezování jídelníčku!

Na světě snad neexistuje nikdo, kdo by nemiloval dobrý spánek. Zato spousta lidí nenávidí držení diet a boj o každé shozené deko váhy.  

Protože v běžných podmínkách nikdo nezjistí, zda v noci hubne, nebo ne, není těžké lidi přesvědčit o tom, že pokud budete večer jíst ta či ona jídla, budete spalovat tuk během spánku efektivněji (například jistý Detlef Pape na tom postavil svou dietu). Jak to ale už s dietami bývá, jsou velmi svazující, omezující a dočasné, takže po jejich skončení se vám shozená kila přilepí zpátky na boky.

Řiďte se selským rozumem, poznejte zákonitosti spánku a využijte ho k redukování nežádoucích kilogramů, aniž byste se trápili vážením potravin nebo omezováním jídelníčku.

Kdo spí, nejí

Kdo spí, nejí

Většina lidí má největší chutě i hlad večer. Děti konečně spí, v televizi běží oblíbený pořad a lednička vás láká jako Sirény mořeplavce. Mohli byste si jít lehnout a vyhnout se tak spoustě kalorií, ale večer je jedení největší pohoda. Když chcete hubnout, zkuste si vymyslet na večery náhradní plán, protože večerní zobání je největším zabijákem jakéhokoliv režimu.

 

 


 

Zdroj: Fithall.cz

fithall banner nový 3 Foto:

reklama

Související témata: cvičení , nespavost , dobrý spánek , jak usnout , nemůžu spát

reklama

Přečtěte si také

reklama