Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.

Tajemství dechu: Uvolněte se a zhubněte správným dýcháním

Vydáno: 13.06.2017, Martina Hrušková
Naučte se dýchat a uvolněte dokonale vaše tělo
Naučte se dýchat a uvolněte dokonale vaše tělo Autor: istock.com
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Rytmus vašeho dechu se mění v závislosti na vaší aktivitě nebo stresu. V uvolněném stavu normální dýchání probíhá v pravidelném rytmu a udržuje rovnováhu mezi příjmem kyslíku a výdejem kysličníku uhličitého. Ve stresové situaci má náš dech tendenci zrychlovat se a „trhat“, tělo se připravuje vzdorovat „nebezpečí“ a dělá si zásobu kyslíku, kterým posílí srdce i svalstvo tak, aby tělo bylo připraveno buď na útěk, nebo obranu.

Na rozdíl od rytmu srdce můžete alespoň částečně svůj dech kontrolovat. Pokud se soustředíte na dýchání, navážete spojení se svým podvědomím. Tak sdělíte svému tělu, že máte situaci pod kontrolou. To posílí vaši schopnost se bránit.

Naučte se jednoduché cvičení kontroly dechu

Jsou dva jednoduché způsoby, jak praktikovat řízený dech. Oba vedou k uvolnění:

  • Rozdělení dechu na stupně – vdech, několikavteřinová zádrž, výdech atd.
  • Zpomalení dechu s kompletním využitím břišního dýchání – maximální nádech, kompletní výdech z plic se zatažením břicha na konci výdechu.

Naučte se dýchat a uvolněte dokonale vaše tělo 2 Foto:

Naučte se abdominální (břišní) dýchání

Naší přirozenou tendencí je dýchat horní částí hrudníku: rozšíříme hruď a zvedneme ramena. Důsledkem toho je pohyb bránice směrem nahoru.

Abdominální dýchání naopak spočívá v tom, že nafoukneme břicho namísto hrudníku. Vdechovaný vzduch „tlačíme“ dolů. Důsledkem toho je pohyb bránice směrem dolů. Tím, že tlačíme bránici dolů, citelně zvyšujeme obsah hrudního koše: vdechujeme víc vzduchu, lépe a s menším úsilím okysličujeme krev, využíváme větší část svých plic. Břišní dýchání usnadňuje uvolnění břišních svalů a přináší celkový pocit uvolnění. Také představuje práci břišního svalstva stejně jako gymnastická cvičení. A je tu i další přednost břišního dýchání: uvolňujeme ramena, která ve stresové situaci mají tendenci se přirozeně sevřít.

Cvičení abdominálního dechu

1. Položte si ruku na prsa a druhou na břicho.

2. Dýchejte nosem. Nafukujte břicho bez přílišného pohybování svaly hrudníku.

3. Pomalu vdechujte a v duchu si říkejte: „jááá dýýýý-chááám“.

4. Rytmus dechu zpomalujte.

5. Vydechujte pomalu ústy s pootevřenými rty.

6. Pomalu začněte zase od bodu 2.

Přečtěte si také:

 

Cviky pomáhají trávení a zároveň zpevňují břicho

Cviky, které pomáhají trávení a zároveň zpevňují břicho

 

zdroj: Japonky nechodí na plastiku

Článek je zařazen v: dech, dýchání, hubnutí
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama