Diety a hubnutí

19. listopadu 2016 09:30

Anna Kopečková

Zhubněte tancem u tyče: Podrobný návod, jak toho dosáhnout

Pole dance, neboli tanec u tyče, už dávno není považovaný za něco neslušného. Jedná se o fyzicky extrémně náročnou fitness a taneční aktivitu, která klade obrovský důraz na rozvoj všech svalových skupin, vytrvalost, pružnost, koordinaci pohybů, sebe-prezentaci i ladnost.

Tančit u tyče ve skutečnosti neznamená, že tančíte jen „u ní“ - akce se odehrává spíš „na ní“ - a to je na tom to nejtěžší. Udržet se na kluzké nerezové vertikální tyči vyžaduje značné úsilí, spoustu tréninku i desítky modřin.

Před všechna tato úskalí si ale „pole“ sport získává stále více a více nadšených tanečnic i tanečníků. Benefity, které z tohoto sportu plynou, jsou totiž mnohonásobně větší!

Pokud chcete zhubnout, zpevnit si tělo, získat sílu i flexibilitu, ale také se pobavit a naučit se ovládat své tělo, pole dance je tou správnou cestou.

Zde je podrobný návod, jak toho dosáhnout:

1. Přihlaste se na kurz

Pokud nemáte doma tyč (což většina lidí nemá), jednoduše si sedněte k internetu, vyhledejte nejbližší taneční studio a přihlaste se na kurz pro začátečníky. Obavy nemějte - pole dance je pro všechny váhové i věkové kategorie. Všechno se naučíte krůček po krůčku.

2. Upravte jídelníček

Hubnutí bez redukovaného příjmu energie nikdy nepůjde. Z jídelníčku vyřaďte bílý cukr, mouku, smažená jídla, sladkosti a vůbec všechno, o čem moc dobře sami víte, že vám škodí. Na lekcích se budete muset dívat sami na sebe v zrcadle, a pokud se vám to, co vidíte, nebude líbit, nebudete se s tím chtít konfrontovat ani na zábavných lekcích pole dance.

3. Jděte nakupovat

Pořiďte si dobře padnoucí a zároveň pěknou sportovní podprsenku a kraťásky, sahající těsně pod zadek. Návleky na holeně také nejsou k zahození. V tomto „cvičebním úboru“ strávíte většinu lekcí, protože v dlouhých teplácích byste se na tyči neudrželi. Abyste se v takovém outfitu cítili dobře, zapomeňte na sladké drinky, večerní vymetání lednice i nadýchané koblihy s polevou - naopak se co nejvíc hýbejte, jezte proteiny a přidejte i na pitném režimu.

4. Dívejte se na sebe

Sebevědomí často s fyzickým vzhledem nesouvisí. Souvisí s ním ale to, jak se vidíme my sami a jak se ve svém těle cítíme. Na lekcích pole dance se na sebe dívejte do zrcadla. Zvykejte si na to, co vidíte a učte se mít ten pohled rádi. Je to vaše jediné tělo, jiné mít nebudete, a proto obdivujte to, co dokáže, ne jen to, jak vypadá.

5. Přidejte silový trénink

Na tyči budete chtít být čím dál lepší. Přidejte proto do svého rozvrhu trénink v posilovně nebo venku na hrazdách. Pomůže to jak vaší postavě, tak i výkonům při pole dance.

6. Běhejte

Až budete kombinovat jednotlivé prvky tance, uvidíte, že se u toho pěkně zapotíte a zadýcháte. Není tedy od věci trénovat fyzickou kondici také během nebo intervalovým tréninkem. Jako vedlejší efekt očekávejte štíhlejší pas!

7. Trénujte

Když vám lekce odpadne, najděte si v rozvrhu volnou hodinu a jděte trénovat sami. Děláte to sami pro sebe, tak nečekejte na instrukce od trenérky. Staňte se sami svým vlastním trenérem a uvidíte, že zanedlouho svoje tělo (v dobrém smyslu slova) nepoznáte.

Zdroj: FITHALL.cz

Sdílejte článek

Přečtěte si také

Horoskopy dle zvěrokruhu

Beran 29. 5. 2024

Nadměrné množství jídla a pití by mohlo způsobit, že se budete cítit spíše ospalí a lhostejní ke všemu. To může bránit vaší obvyklé laskavosti a náklonnosti, ale nemělo by. Odpočiňte si, vezměte si lék na žaludek a vraťte se ke svému starému já. V určitém okamžiku můžete být také v pokušení příliš utrácet. Nejprve si to rozmyslete.

Celý horoskop pro dnešní den

Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost ⑱

Partnerský horoskop
Partnerský horoskop

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.