Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
Reklama

Nemám čas na jídlo aneb Co dělat, když chcete zdravě jíst a nestíháte

Stresující, hektický a ulítaný život má sám o sobě negativní vliv na zdraví, fyzickou kondici i tělesnou hmotnost. Když se k tomu přidají nevhodné stravovací návyky schované pod rouškou nedostatku času, problém je na světě.
Vydáno: 22.04.2016
Prostě nestíhá...
Autor: Thinkstock Prostě nestíhá...
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

 

Nemít čas je mantrou dnešní doby. Každý spěchá, honí se a nic přitom nestíhá. Otázkou ale je, zda člověk čas opravdu nemá, nebo zda si ho jen neumí nebo nechce udělat – a v případě stravování se do popředí dostává spíš ta druhá možnost.

I když máte pocit, že si nestíháte během dne pomalu ani dojít na záchod, naučte se jíst tak, abyste za pár let nemuseli všechen ten drahocenný čas trávit u lékařů.

 

Zkuste tyto tipy, jak propašovat kvalitní jídlo do nabitého programu, a uvidíte, že se budete cítit lépe:

na cestě do práce Foto:

Na cestě

Ať už jedete autem, nebo využíváte hromadnou dopravu, najezte se tam. Je jasné, že si během řízení nevytáhnete krabičku s těstovinami, ale kefír mít postavený v držáku na nápoje jistě můžete. Ráno zvládněte během cesty aspoň banán nebo jablko a na delší výlety si připravte nakrájenou zeleninu, kterou můžete chroupat i při řízení. Do autobusu, metra či tramvaje si do kapsy schovejte proteinovou nebo ovocnou tyčinku a snězte si ji.

na poradě Foto:

Na poradě

Možná, že vám při zdlouhavých pracovních poradách už pořádně kručí v břiše, ale šustit papírky a rozkládat si na stůl před sebe ubrousek s chlebem není vhodné. Proto se nenajíte a pak se vrhnete na to první k jídlu, co uvidíte, a rychle to zhltnete. Když víte, že máte před sebou dvouhodinový meeting, dejte si bezpodmínečně něco před ním, nebo situaci opět vyřešte kefírem či jogurtovým nápojem. Pití bývá v práci tolerováno a navíc není hlučné.

s dětmi na hřišti Foto:

Venku s dětmi

Nabalíte svačinu všem kromě sebe. Děti honíte po celém hřišti, chytáte je, když lezou na prolézačky, pak se přiřítíte domů a začne kolotoč doma. Vy se najíst nestíháte, proto si večer, až děti usnou, konečně dáte pořádnou večeři (a kila letí nahoru). Příště si vezměte svačinu i pro sebe – müsli tyčinku, jablko, proteinovou tyčinku nebo zkrátka cokoliv, co si ulomíte a vložíte do úst a budete mít volné ruce.

ve stresu Foto:

Ve stresu

Ve stresu a pracovním i domácím shonu není na jídlo čas. Člověk přesává být v kontaktu se svým tělem a jeho potřeby na chvíli přestanou existovat. Vašemu organismu je ale celkem jedno, že nestíháte, on svoji energii a živiny potřebuje. V takové chvíli několikrát zhluboka nadechněte a vydechněte, svoje tělo si uvědomte a zjistěte, zda jste hladoví nebo ne. Pokud ano, čas na svačinu si zkrátka udělejte. Poproste kolegyni, aby vás v práci chvilku vystřídala, naučte děti, že i máma potřebuje moment pro sebe, nechte lidi pár minut počkat, dejte si pauzu – když nebudete v pohodě vy, nebudete kvalitně odvádět práci a nebudete se ani dobře cítit.

při únavě Foto:

Při únavě

Spěch a stres vede k únavě, která nás nutí sahat po jednoduchých cukrech a kofeinu. O cukr si neříká vaše tělo, to dělá hlava – a konzumace jedné sladké potraviny vede k další. Vznikne začarovaný kruh, jenž přerušíte tak, že si místo čokolády dáte syrovou mrkev. Nechutná sice stejně, ale aspoň nerozbouří hladinu cukru v krvi. A kousání navíc pomáhá proti stresu.

Zdroj: Fithall.cz

Každý z nich má jiný časový rozvrh i jiný výdej energie

Jídelníček pro každé zaměstnání aneb Jak jíst, když to nestíháte

6 věcí, které rozhodně nesnídejte, pokud se snažíte zhubnout

Snídaně si titul nejdůležitějšího jídla dne zaslouží oprávněně. Po noci, během které v podstatě strávíme vše z předchozího dne, potřebují naše těla co nejvíce živin. Bez pořádného výživného „paliva” se budeme cítit unavení, budeme mít výkyvy nálad, chuť na vše nezdravé, co nám přijde do cesty, i větší objem v pase. To nezní záviděníhodně, že?

Některé ranní snídaňové klasiky jsou evidentně špatnou volbou a každý o nich ví. Ano, je řeč především o koblihách a rohlících. Některé varianty snídaní jsou ale skrytými hrozbami pro vaše zdraví a postavu a vy o nich proto možná ani nevíte. Udělejte něco pro sebe a vyhněte se těmto šesti jídlům, která možná po ránu vyhledáváte s nadějí, že svůj den začnete zdravě a výživně…

Zdroj: FitLif

Snídaně je velice důležitá... Na to nezapomínejte! - Obrázek 5 Foto:

 

1. Sladké cereálie

Sladké cereálie

Na Nesquiky a další sladké cereálie vzpomínejte jen jako na součást svého dětství a vyhýbejte se jim. Jsou tak nacpané cukry, že negativně ovlivní hladinu cukru v krvi a zajistí, že budete vyhledávat sladké a nezdravé svačiny v průběhu celého dne. „Klasické snídaňové pokrmy často obsahují hodně cukrů, málo živin, žádné vitamíny a minerály, minimum zdravých tuků, vlákniny a bílkovin. Zkrátka v nich není to, co potřebujeme, abychom mohli celý den fungovat, jak máme,” říká Isabel Smithová, která je odbornicí přes stravování. Do popsané škatulky potravin, které vám po ránu neposkytnou, co si vaše tělo žádá, patří i nejrůznější müsli a granoly, které se sice tváří zdravě, ale obsahují spoustu cukrů, éček a tuků. Až si příště budete vybírat ovesno-oříškovou směs, která vám bude zpříjemňovat rána, nezapomeňte si přečíst složení.

6 bylinek a koření pro účinné hubnutí

Koření a bylinky dodávají našim gastronomickým výtvorům chuť (díky silicím, hořčinám, tříslovinám a éterickým olejům) a některé z nich také umí podpořit hubnutí.

Seznamte se s nejlepšími pomocníky na cestě ke štíhlé postavě:

Skořice

koreni hubnuti skorice

Nejznámější „spalovač“ mezi kořením čistí střeva, umožňuje lepší vstřebávání živin i trávení jídla, podporuje vyplavování toxinů a vytáčí metabolismus na vyšší obrátky. Skořice pomáhá udržovat stabilní hladinu cukru v krvi a tím zabraňuje nadměrnému ukládání tuku do podkoží.


Článek je zařazen v: stres, zdravá výživa, uzobávání, nestíhám jíst
Reklama