Nemám čas na jídlo aneb Co dělat, když chcete zdravě jíst a nestíháte

Stresující, hektický a ulítaný život má sám o sobě negativní vliv na zdraví, fyzickou kondici i tělesnou hmotnost. Když se k tomu přidají nevhodné stravovací návyky schované pod rouškou nedostatku času, problém je na světě.

Nemít čas je mantrou dnešní doby. Každý spěchá, honí se a nic přitom nestíhá. Otázkou ale je, zda člověk čas opravdu nemá, nebo zda si ho jen neumí nebo nechce udělat – a v případě stravování se do popředí dostává spíš ta druhá možnost.

I když máte pocit, že si nestíháte během dne pomalu ani dojít na záchod, naučte se jíst tak, abyste za pár let nemuseli všechen ten drahocenný čas trávit u lékařů.

Zkuste tyto tipy, jak propašovat kvalitní jídlo do nabitého programu, a uvidíte, že se budete cítit lépe:

Na cestě

Ať už jedete autem, nebo využíváte hromadnou dopravu, najezte se tam. Je jasné, že si během řízení nevytáhnete krabičku s těstovinami, ale kefír mít postavený v držáku na nápoje jistě můžete. Ráno zvládněte během cesty aspoň banán nebo jablko a na delší výlety si připravte nakrájenou zeleninu, kterou můžete chroupat i při řízení. Do autobusu, metra či tramvaje si do kapsy schovejte proteinovou nebo ovocnou tyčinku a snězte si ji.

Na poradě

Možná, že vám při zdlouhavých pracovních poradách už pořádně kručí v břiše, ale šustit papírky a rozkládat si na stůl před sebe ubrousek s chlebem není vhodné. Proto se nenajíte a pak se vrhnete na to první k jídlu, co uvidíte, a rychle to zhltnete. Když víte, že máte před sebou dvouhodinový meeting, dejte si bezpodmínečně něco před ním, nebo situaci opět vyřešte kefírem či jogurtovým nápojem. Pití bývá v práci tolerováno a navíc není hlučné.

Venku s dětmi

Nabalíte svačinu všem kromě sebe. Děti honíte po celém hřišti, chytáte je, když lezou na prolézačky, pak se přiřítíte domů a začne kolotoč doma. Vy se najíst nestíháte, proto si večer, až děti usnou, konečně dáte pořádnou večeři (a kila letí nahoru). Příště si vezměte svačinu i pro sebe – müsli tyčinku, jablko, proteinovou tyčinku nebo zkrátka cokoliv, co si ulomíte a vložíte do úst a budete mít volné ruce.

Ve stresu

Ve stresu a pracovním i domácím shonu není na jídlo čas. Člověk přesává být v kontaktu se svým tělem a jeho potřeby na chvíli přestanou existovat. Vašemu organismu je ale celkem jedno, že nestíháte, on svoji energii a živiny potřebuje. V takové chvíli několikrát zhluboka nadechněte a vydechněte, svoje tělo si uvědomte a zjistěte, zda jste hladoví nebo ne. Pokud ano, čas na svačinu si zkrátka udělejte. Poproste kolegyni, aby vás v práci chvilku vystřídala, naučte děti, že i máma potřebuje moment pro sebe, nechte lidi pár minut počkat, dejte si pauzu – když nebudete v pohodě vy, nebudete kvalitně odvádět práci a nebudete se ani dobře cítit.

Při únavě

Spěch a stres vede k únavě, která nás nutí sahat po jednoduchých cukrech a kofeinu. O cukr si neříká vaše tělo, to dělá hlava – a konzumace jedné sladké potraviny vede k další. Vznikne začarovaný kruh, jenž přerušíte tak, že si místo čokolády dáte syrovou mrkev. Nechutná sice stejně, ale aspoň nerozbouří hladinu cukru v krvi. A kousání navíc pomáhá proti stresu.

Zdroj: Fithall.cz

Sdílejte článek

Přečtěte si také

Horoskopy dle zvěrokruhu

Beran 23. 5. 2024

Zpoždění při přijímání sdělení ze vzdáleného místa by se dnes mohlo ukázat jako frustrující, Berani. Možná se těšíte na dovolenou, ale povinnosti, které se náhle objeví, by mohly cestu odložit. Pravděpodobně to nebude nutné, ale je třeba udělat úpravy, abyste mohli dělat to, co chcete, a zároveň plnit své povinnosti.

Celý horoskop pro dnešní den

Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost ⑱

Partnerský horoskop
Partnerský horoskop

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.