Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.

Manuál na šťastný život 4. díl: Jak najít ideálního partnera

Vytvořte si podle našich návodů návyk pozitivního myšlení a vpusťte štěstí do svého života.
Vydáno: 21.09.2018
Ideální partner
Ideální partner Autor: iStock
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Budeme se věnovat vztahům, sebelásce, práci i zdraví. Manuál vám nabídne i množství rad, jak pracovat s těžkými životními situacemi, jako je například rozchod, nevěra, strach, úzkosti nebo ztráta někoho blízkého. Pozitivní myšlení je tím, co pomáhá zvládat životní situace. V každém díle vás čeká něco málo teorie, ale především praktické postupy, techniky a cvičení. Některé rady vám mohou posloužit jako rychlá intervence při případných problémech. Po přečtení a ukončení návodu se můžete k určitým krokům vždy vrátit. Ničeho se neobávejte a pusťte se směle do své cesty za štěstím! 

Najděte ideálního partnera/kamaráda

Dobrý vztah je ve chvíli, kdy si dva lidé navzájem uznají svou minulost, podporují svou budoucnost a jsou pro sebe darem. Nespěchejte do vztahu, kde se necítíte dobře. Najděte si partnera a přátele, kteří vám pomáhají k růstu, kteří na vás nelpí, kteří vám dávají svobodu, protože věří, že se vrátíte zpět. A vždy jim věnujte to samé!

Cvičení 1:

Jak má vypadat člověk, který má doprovázet váš život? Najděte si chvilku času pro sebe. Nejlépe večer si napusťte teplou vanu s aromatickým olejem nebo koupelovou solí. Ve vaně na nic nemyslete, jen nechte volně plynout myšlenky. Až si odpočinete, usaďte se někde v klidu, kde vás nebude nikdo rušit. Vezměte si papír a sepište seznam, jak by měl vypadat váš potencionální partner (přítel, kamarád). Do seznamu uveďte, co vám přichází momentálně na mysl, a vše, co si přejete. Srovnejte seznam priorit. Seznam jednou týdně doplňte, a tak pracujte po dobu jednoho měsíce. Poté seznam odložte a vraťte se k němu po dalším měsíci. Pokud v tuto dobu už seznam nedoplníte, odložte ho na místo, kde na něj zapomenete. 

Cvičení 2:

Opravdu chcete někoho potkat? Nejsou to jen pouhé výmluvy? Neblokujete si možnost někoho potkat tím, že máte strach? Podívejte se na reálné možnosti a svůj čas, zda opravdu nemáte možnost někoho potkat. Představujte si, že jste zadaná a že váš partner otvírá dveře vašeho bytu, má klíče. Jaký pocit to ve vás vyvolává? Dále si představte, že vám partner bere váš volný čas. Jaký pocit s tím máte spojený? Dáváte mu prostor pro váš společně trávený čas? Máte ve svém bytě místo, kde by mohl mít váš partner své věci? Dokážete vašemu partnerovi uvolnit ve vaší skříni volný prostor, případně mu dát celou skříň na jeho věci? Co je důvodem toho, že nežijete život, po jakém toužíte?

Všechny tyto atributy partnerství jsou důležité. Přemýšlejte a vizualizujte si vztah a poté pracujte s těmi negativními myšlenkami, které vám brání někoho potkat. Motivuje mě tato myšlenka k činu, nebo mi v něm brání, protože ve mně vyvolává strach?

Cvičení 3:

Jeden z dalších strachů je spojen se strachem ze selhání. Jste sama sebou, nebo hrajete hry a předstíráte, že jste ve skutečnosti někdo lepší? Přijměte svou nedokonalost a stanete se vítězem.

Další strach je strach ze změny. Bojíme se změny v našem dosavadním životě. Tento strach nás paralyzuje. Rozhodněte se, že chcete provést změnu, že chcete dosáhnout toho, co chcete, i za cenu obětí, a ty si popište. Dostává mě tato myšlenka blíže k cíli, nebo mne od něho vzdaluje?

Podívejte se na svůj život z nadhledu a budete si tak moci snadno říci, co vám vůbec vztahy přinášejí a jestli je teď ta správná chvíle pro partnerský vztah. 

Cvičení 4:

Pozorujte svůj život (nehodnoťte, jen pozorujte). Prociťte pocit nespokojenosti (cítíte-li někde nespokojenost). Uvědomte si, že někde něco není tak, jak byste chtěla. Uvědomte si, že nejste oběť a že s tím můžete něco udělat. Máte volbu a můžete se rozhodnout, kterou cestou se vydáte. Uvědomte si, že s tím něco můžete udělat, že máte právo volby. Rozhodněte se s tím něco udělat. Stanovte si cíl – najdu si partnera nebo kamaráda. Případně si mě najde muž mých snů. Co má být na konci vašeho snažení? Jak má váš cíl vypadat? Následně si určete kroky, které k tomu cíli vedou, kroky, které uděláte. Jděte do akce. Naplánujte si akční kroky a jednejte.

Šárka Vávrová

Šárka Vávrová nová
Šárka Vávrová nová
Robert Tichý pro časopis Moje psychologie
Článek je zařazen v: ideální partner, přítel, kamarád, dlouhodobý vztah, vztah na celý život
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama