Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
Reklama

7 potravin, díky kterým omládnete

1/7: Ryby
Kolagen - ryby

Proč je jíst: posilují buňky, odbourávají tuk, potlačují záněty šlach a svalů

Patří sem: tuňák, losos, ryby s bílým masem

Jak často: alespoň 1x týdně

Ryby jako tuňák a losos mají hodně dobrých tuků známých jako omega-3 mastné kyseliny. Při nedostatku omega-3 začne tělo vytvářet kožní buňky z nekvalitních tuků. Ty pak mohou být citlivé na toxiny či jiné vnější faktory, jako je mýdlo, pyl nebo některá jídla. Kožní buňky vytvořené ze správných tuků, jako jsou omega-3, nejsou tak náchylné na narušení toxiny a alergeny.

 

2/7: Červená zelenina
Kolagen - červená zelenina

Proč ji jíst: pomáhá aktivovat kolagen, chrání před slunečním zářením

Patří sem: rajčata, červená paprika a řepa

Jak často: lze každý den

Červenou barvu vytváří u těchto druhů karotenoid lykopen. Působí jako silný antioxidant, který chrání pokožku před působením volných radikálů, funguje jako přírodní ochrana před slunečním zářením, může snižovat riziko některých onemocnění a zároveň pomáhá produkovat kolagen a elastin.

 

3/7: Zelená zelenina
Kolagen - zelená zelenina

Proč ji jíst: obnovuje produkci kolagenu

Patří sem: špenát, kapusta, brokolice, zelí, kadeřávek

Jak často: lze každý den

Přidání listové (tj. zelené) zeleniny 
do jídelníčku má rozhodující vliv na růst imunitních buněk a dobrou kondici střev. Kromě toho je bohatá na vitamin C, který je potřebný pro metabolismus aminokyselin, konkrétně pro vznik nekódovaných aminokyselin hydroxylysinu a hydroxyprolinu. Tím se podílí na syntéze kolagenu.

 

 

4/7: Oranžová zelenina
Kolagen - oranžová zelenina

Proč ji jíst: obnovuje produkci kolagenu, chrání před slunečním zářením

Patří sem: mrkev, sladké brambory

Jak často: lze každý den

Zelenina oranžové barvy, jako je mrkev či sladké brambory, obsahuje velké množství vitaminu A, který brzdí produkci kolagenáz a elastáz zodpovědných za degradaci kolagenních vláken. Zároveň zajišťuje lepší ochranu před UV zářením, prostřednictvím zvýšené produkce 
přirozeného filtru – melaninu.

Nový banner HB2 Foto:

 

 

 

5/7: Bobule
Kolagen - bobule

Proč je jíst: podporují tvorbu kolagenu, aktivují imunitní systém

Patří sem: ostružiny, maliny, borůvky

Jak často: lze každý den

Bobulovité měkké plody obecně, zvláště pak borůvky, jsou vydatným zdrojem polyfenolů, mikronutrientů a vlákniny. Jsou významným zdrojem 
vitaminu C s výraznými antioxidačními účinky a mají přímý dopad na mnoho procesů v lidském těle, jako je tvorba kolagenu, syntéza hormonů, aktivita imunitního systému či vstřebávání železa.

 

6/7: Bílý čaj
Kolagen - bílý čaj

Proč ho pít: zabraňuje stárnutí, 
pomáhá odbourávat tukové buňky

Jak často: lze každý den

Bílý čaj obsahuje řadu antioxidantů, které zbavují tělo volných radikálů a byly prokázány i jeho hubnoucí účinky. Podle průzkumu prováděného univerzitou v Kingstonu ve spolupráci se společností Neal’s Yard Remedies může bílý čaj také chránit struktury bílkovin v pokožce, z toho nejvíce právě kolagenové struktury. Blokuje aktivitu enzymů, které kolagen štěpí.

 

7/7: Sója
Kolagen - sója

Proč ji jíst: zabraňuje stárnutí, podporuje tvorbu kolagenu

Patří sem: sójové mléko, tofu

Jak často: 1x do měsíce

Sója patří mezi kontroverzní potraviny. Na jedné straně má vysoký obsah bílkovin, najdete v ní také spoustu aminokyselin, minerálních látek a vitaminů A a B, ale obsahuje i genistein a další fytoestrogeny, které mají hormonální účinek podobný estrogenu a podle nových studií mají vliv na imunitu – snižují produkci obranných protilátek.

Zdroj: časopis Health&Beauty 

Prolistujte si zdarma jedno z čísel časopisu Health&Beauty:

Nový banner HB3 Foto:

Rádi byste, aby vám časopis Health&Beauty chodil rovnou do schránky? Doporučujeme zřídit si předplatné tištěné verze časopisu za pouhých 196 Kč za rok. Roční předplatné obsahuje 4 výtisky. TIŠTĚNÉ PŘEDPLATNÉ ČASOPISU HEALTH&BEAUTY – 196 Kč (4 VYDÁNÍ) Objednávejte na asistent@luxuryguide.cz. Do předmětu vpište "předplatné" a do textu zprávy svoji adresu. Harmonogram vydání: březen, květen, srpen, listopad. ELEKTRONICKÉ PŘEDPLATNÉ ČASOPISU HEALTH&BEAUTY – 48 Kč (4 VYDÁNÍ) Objednávejte na https://cs.publero.com/title/health-beauty.