Znovuzrození České síťovky: Ocení ji babičky, maminky i hipsterky
Prima Ženy - Česká síťovka
Zakladatelka České síťovky Karolína Pechová si vzala na starost renesanci legendární tašky, kterou s oblibou používaly naše babičky, a kterou povýšila na elegantní a praktický módní doplněk.
- Karolíno, kde jste se poprvé se síťovkou setkala?
Zde mohu „originálním“ způsobem říci, že u své babičky. Příběh však u mne nabíral větší zvědavosti, když mi babička pověděla, že ji dostala od svého tajného ctitele při své pravidelné návštěvě Bulharska. V té době jsem ještě netušila, jak mě tato malinkatá taška, do které je vidět, změní život.
- Měla jste z počátku strach, že projekt nevyjde?
My se na strach díváme jako na nepřítele, který nám bere iluze a vize, ale pokud se s ním naučíme pracovat, strach je něco, co nás posiluje a žene kupředu. Takže odpověď na tuto otázku je ano, strach jsem měla a mám ho pořád, ale ne z toho, že projekt nevyjde, protože síťovka se za první republiky prodávala do celého světa. Produkt je praktický, hezký a zosobňující, takže to, jestli projekt vyjde nebo ne, není o produktu, ale o lidech, které z pozice takto malinké firmy je velmi těžké zaplatit.
- Musela jste hodně investovat do výroby?
Člověk si řekne síťová taška, co se na ní může ještě vymyslet a co je na ní vlastně drahého a komplikovaného? Původních síťovek, tedy těch, které pochází z dílny jejich vynálezce a prvního výrobce Vavřína Krčila z 20. let, bylo více modelů a velikostí. Já se snažím v tomto případě jít širokospektrálním směrem a vyrábět síťovky různých vlastností, z různých materiálů. Od klasických, po síťovky jako trendy kabelky, takže do výroby a inovací se zatím investuje asi nejvíce.
Síťovka přes rameno s pružným vnitřkem, 490 Kč Foto: ceskasitovka.cz
- Na co se specializujete?
Snažím se jít cestou kvalitních produktů, různých vlastností a materiálů, až po unikátní nadčasový design. Právě pomocí designu se ze síťovky snažím vytvořit módní statusovou záležitost, která má přesah do odpovědnosti za životní prostředí: „Nosím síťovku, která vypadá sexy, a ještě ukazuji okolí, že nepoužívám jednorázové tašky, které jsou velkou zátěží na živostí prostředí!“
- Design síťovek navrhujete sama? Kde se inspirujete?
Design síťovek vymýšlím sama. Ty úplně klasické se snažím technicky navrhnout tak, aby byly prakticky použitelné a nestalo se například, že se prověsí k zemi. Síťovky, které jsou mířeny jako módní doplněk, se snažím přetransformovat do trendy vlny. Inspirace vždy přijde sama, takže asi přichází shůry ve skocích.
- Kde se tašky šijí?
Na výrobě sítových tašek spolupracujeme s chráněnými dílnami. A dále máme zakázkovou výrobu na více designových kusech s profesionálními švadlenami. Vše na území České republiky.
Duhová síťovka - 320 Kč, Bavlněný koš - 259 Kč, Boho - 390 Kč Foto: ceskasitovka.cz
- Jak například provádíte barvení tašek?
Na barvení sítových tašek z přírodních materiálů využíváme lokální certifikované výrobce barev. Klasické síťovky se barví hromadně za tepla. Na trh jsme uvedli i dvoubarvené duhové síťovky, které se barví ručně za studena, což je poměrně dost komplikovaný proces.
- Jak často uvádíte na trh novinky?
Pokud by mi čas a finance dovolily, tak bych veškerou energii věnovala do inovace nových produktů. Bohužel, nebo možná bohudík jsem se dala na dráhu komplikovanější, a tou je návrh, výroba, produkce a následný prodej. Takže všechno, od počáteční nitě až po hotový zabalený produkt, který prodávám. To vše děláme prakticky ve dvou lidech, takže se nám zatím daří dolaďovat staré prototypy, které byly ve fázi vývoje. Pokud to vše půjde podle plánu, na podzim představíme městský batoh ze síťoviny a na zimu zimní Switch bag.
Switch Bag - vyměnitelná kabelka, 890 Kč a Mesh bag - cross body, 390 kč Foto: ceskasitovka.cz
- Kde mohou lidé vaše tašky koupit?
Naše síťovky se mohou zakoupit na našem E- shopu nebo ve vybraných prodejnách s delikatesami, zdravou výživou či s designem. Nejlevnější se objevují i v supermarketech, ale tam je síťová taška cílena opravdu pouze čistě jako náhrada igelitové nebo papírové tašky. Samozřejmě, že bych ráda, aby se síťovka více zařadila do sortimentu supermarketů, ale tlak na cenu a platební podmínky nejsou často velmi příznivé.
- Kam míříte a čeho byste ráda dosáhla?
Mojí vizí je vytvořit širší spektrum tašek ze síťoviny, od klasických, dále více desénových, až po módní kabelky. Dále vidím velký potenciál v síťovině jako v materiálu na sportovní účely a domácí dekorace.
Momentálně probíhá prodej v rámci České republiky a máme už nějaké ne úplně zanedbatelné prodeje v Austrálii a Nizozemí. Jeden z hlavních cílů je vytvořit si stálé odběratele v zahraničí, abychom se mohli podělit o takto úžasný produkt s bohatou tradicí se světem, který už síťovku v minulosti znal.
Více informací najdete na webu ceskasitovka.cz.
-ak-
Mohlo by vás taky zajímat: