Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.

Každý jsme tak trochu Ujetá číča - říká majitelka designového obchodu

Originalita, osobitost, nápaditost. To vše a mnohem více čeká na návštěvníka v obchodě s módou a doplňky Ujetá číča v Praze.
Vydáno: 05.11.2018
Ujetá číča: Obchod s originálním oblečením
Ujetá číča: Obchod s originálním oblečením Autor: archiv Zonky
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Ujetou číču jsem znala z internetu. Pokud jste někdy hledali originální dárky nebo něco nevšedního do svého šatníku, možná jste i vy narazili právě na tento obchod. Ale zajímavý je nejen sortiment, ale celý příběh mladé Bety, která se nebála a vystoupila ze své komfortní zóny jménem korporátní svět.

  • Když tu tak sedíme v obchodě plném originálních, kvalitních a hlavně odvážných kousků, nedokážu si tě, Bety, představit nikde jinde. O svém obchodě mluvíš s velkým zapálením, o módě snad ještě více. Je vidět, že je to láska, práce a hobby v jednom. Bylo to tak vždycky?

Vždycky mě bavila móda. Hlavně ta odvážnější, inspirovaná Londýnem, New Yorkem a japonským stylem Harajuku. Chtěla jsem prodávat bláznivou a ujetou módu, kterou v České republice moc nenajdete. A už vůbec ne v době, kdy jsem začínala. Postupem času, jak se obchod rozšiřoval, jsme začali vyrábět i vlastní věci a spolupracovat s mnoha českými designéry a umělci. A to mě prostě baví.

  • Tedy ten první impulz k otevření vlastního obchodu byl v časopisech a na cestách, které máš tak ráda?

K otevření obchodu mě dovedly mé přeplněné skříně. Do toho se moje kamarádka vrátila z ciziny a byla bez práce. Ze dne na den jsme se rozhodly, že si otevřeme malý secondhand, kde budou i nové kousky. No a za týden jsme již měly vyhlédnuté prostory a bylo rozhodnuto. Moje parťačka pak ale dostala po dvou měsících od otevření skvělou pracovní nabídku a od té doby v tom jedu sama. Sama tedy úplně ne, v současnosti mám dvě asistentky, které pomáhají s chodem obchodu a e-shopu. Pak švadlenu, která všechny moje oděvní nápady realizuje. Pokud je potřeba, pomáhá její maminka, která je také švadlenou a módní designérkou. Co se týče různých módních akcí, focení, administrativy, účetnictví a IT, tak s tím mi vypomáhají moji přátelé a můj přítel.

  • Já znala jako první ten tvůj e-shop, až pak jsem zjistila, že máš kamenný obchod. Ten sis přála vždy?

Vždycky jsem radši nakupovala v kamenném obchodě, a tak to pro mě byla jasná volba. Je pravda, že si věci i objednávám přes net, a za tuto možnost jsem ráda. Především když se jedná o zahraniční obchody. Vždycky jsem milovala místa jako Camden Market v Londýně nebo různé vyhlášené designové obchůdky v různých evropských metropolích. Mají úžasnou atmosféru a dá se to srovnat s návštěvou galerie, není to jen nakupování. I my jsme sami přešli především na online prodej, jelikož jsme zjistili, že je o tuto formu nakupování větší zájem. Stále máme ale výdejnu pro ty, kteří raději nakupují osobně.

Designový obchod Ujetá číča stojí za návštěvu
Designový obchod Ujetá číča stojí za návštěvu
archiv Zonky
  • Osobně je stejně nejlepší, podle mého názoru. Tedy alespoň u takovéhoto zboží. Vždyť návštěva tvého obchodu hraje na všechny smysly, to pak člověk „nutně“ něco potřebuje (smích). Jak vůbec vybíráš dodavatele? Nebo vyrábíš něco třeba i sama?

Vyrábím některé šperky a doplňky. Dělám především návrhy našich výrobků. Jinak materiály a zboží vybírám především na základě kvality a stylu, aby se k nám zboží hodilo. To je někdy obtížné. Máme specifický druh oblečení a doplňků a je to opravdu otázka každodenního pátrání po nových kouscích. Navíc chceme nabízet jen omezený počet kusů daného modelu, což je někdy problém. Mnoho dodavatelů se zaměřuje na velkomnožstevní odběry. U designérů je to obdobné.  

  • Vidím tu nějaké nové návrhy. Můžu se zeptat, co to bude?

Vymýšlím teď novou kolekci našich triček a doplňků. Já stále přemýšlím, vymýšlím a posouvám obchod dopředu. Do budoucna bych se také chtěla více zaměřit na různé módní akce a propojit více obchod s uměleckými počiny.

  • Vypadá to, že se tobě i obchodu daří. Nicméně jsi určitě řešila v průběhu finance. Jak jsi to zvládla? 

Dozvěděla jsem se o Zonky. To bylo to v době, kdy jsem rozjížděla e-shop a rozšiřovala vlastní sortiment. Poté, co mi byl nabídnut dobrý úrok, jsem se rozhodla plán ještě trochu rozšířit a místo vlastních prostředků využít půjčku. Vždycky jsem byla zastáncem názoru, že za dobrých podmínek a na dobrý nápad je půjčka na podnikání dobrou investicí. Celkově se mi líbí tento model, kdy je to výhodné pro obě strany a obě na tom vydělají. Já jsem většinu z půjčené částky použila na nákup nových látek. Šijeme z těch nejkvalitnějších anglických látek, tak je to vždy obrovský náklad. Zbytek peněz šel na zprovoznění e-shopu, konkrétně na produktové fotografie a různé grafické úpravy.

  • A tebe také Zonky zachránilo od problémů? Nebo na co jsi půjčené peníze od investorů využila?

Většina z půjčené částky šla na nákup nových látek. Šijeme z těch nejkvalitnějších anglických látek, tak je to vždy obrovský náklad. Zbytek peněz šel na zprovoznění e-shopu, konkrétně na produktové fotografie a různé grafické úpravy.

  • Grafiku má Ujetá číča rozhodně originální. Co si pro ni vůbec přeješ do dalších roků?

Přála bych si, aby pro lidi značka UJETÁ ČÍČA znamenala něco originálního, kvalitníhoa příjemného. Abych díky svému obchodu poznávala nové úžasné lidi, kteří sdílejí vášeň pro ujetou módu, a bylo s kým si v obchodě povídat o komiksech, kočkách a všech možných ujetých věcech. Nikdy bych nechtěla, aby se z mého obchodu stal řetězec, jako je „Háemko“, ale budu moc ráda za nové zákazníky, kteří naši snahu ocení a nebojí se chodit v někdy až neuvěřitelných kouscích.

autor: Tereza Sládková

Článek je zařazen v: móda, originální móda, nákupy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama