Módní alarm z Karlových Varů: Choroš a černá ruka na červeném koberci
Na závěrečném červeném koberci letošního filmového festivalu v Karlových Varech se prošli známí i neznámí lidé ve více či méně zajímavém oblečení. Jejich styl hodnotila módní návrhářka Anna Tejklová.
Stivínová a černá ruka
Zuzana Stivínová zvolila celočerný model s nápadnými "rukávorukavicemi", velmi slavným a celosvětově přebíraným nápadem značky Balenciaga, která v roce 2021 s tímto trendem přišla a od té doby ho můžeme opakovaně vídat v různých obměnách v tvorbě našich i zahraničních návrhářů. Herečka každopádně zvolila hezký make up, účes i doplňky.
Houby na červeném koberci
Na první pohled mi model této dámy silně připomněl choroš, znalci hub chápou. Paní s metalovou zdravicí působí vesele, což je sympatické, nicméně z hlediská módní policie to je na umístění do cely předběžného zadržení. Široké neforemné kalhoty jsou neslušivé zlo, které nelichotí ani topmodelkám. Z ženy malého vzrůstu a s běžnou postavou v tomto případě udělaly nevzrostlý buk. Korzet, který obvykle postavu vylepší, zde naopak uškodil. Pas nezúžil, v oblasti prsou nesedí a vylézající boky působí dojmem "jsem třetí den na festivalu a kašlu na to". Pána s kabelkou už necháme být, předpokládám, že ji držel své partnerce, když mávala paroháčem... Ale jak říkal mistr bontonu Ladislav Špaček, muž gentleman nosí ženě kufr, nákup a podobně, ovšem nikdy ne kabelku, protože to vypadá směšně.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Červený koberec ve Varech ovládl Peroutka s vlečkou
V retro koupacím stylu
Klára Issová oblékla model, který by fantasticky vynikl také na retro plovárně. Působí trochu osuškově, ale rozhodně zaujal. A v dnešní době zaujmout i přesto, že někdo nepřišel na slavnostní událost nahý, je úspěch, takže svůj účel šaty splnily.
Černá paní a řasení
A probereme další celočernou róbu. Dobře posazené řasení látky se používá na šatech mimo jiné pro působivý efekt zeštíhlení či optického rozdělení postavy. Typicky se s řasením setkáme na zavinovacích či přiléhavých šatech, které mají řasení rovnoměrně od středu do stran, a proto vizuálně zužují. Zde upřímně umístění řasení vůbec nechápu, protože na bocích zbytečně přidává, a naopak zcela chybí ve středu. Pas tak v kontrastu se spodní i horní částí, která je zase překřížená, působí objemněji. Celek působí smutně. Tato žena by určitě mohla v lepším střihu i barvě zářit, tak snad příště.
Modrý lesk na ramínka
Kryštof Mucha je oblečen tradičně, a tudíž skvěle, zde není co vytknout. Dámě jakožto blondýně velmi sluší tento odstín modré a i materiál vypadá krásně a kvalitně. Šatům jen škodí špagetová ramínka, která je trochu sráží, ale viděli jsme už horší věci, průšvih to určitě není.
Muž s obří mrtvou růží
Tento veselý muž oblékl něco, co nedokážu specifikovat a celkově model vnímám především jako snahu zaujmout, což je vzhledem k profesi asi pochopitelné. Příště pro ještě větší originalitu možno dát tu růži přímo na hlavu, ať se kvete ve velkém.
Krajková elegance
První model, který se dá bezvýhradně pochválit. Paní Bartošková vypadá velmi noblesně a elegantně, krajkové šaty i jemné detaily v podobě mašliček na lodičkách dávají celku přesně ten styl, který by člověk na této události očekával. Velmi povedené.
Pánský styl
Na závěr mladá dáma v pánském stylu, který působí až překvapivě běžně, asi by se nikdo nedivil, kdyby přišla takto oděná do kanceláře. Je to zkrátka normálně vyhlížející oblečení, opět musím použít už trochu opsaný výraz - nenadchne, neurazí.
Kdo je Anna Tejklová:
Podívejte se také na rozhovor s Milanem Peroutkou: