23. února 2017 09:00
Drama v Soudní síni: Kdo lže? Opravář, nebo zákazník?
Ať už chceme, nebo ne, sem tam musíme v bytech a domech, kde žijeme, sáhnout po různých opravách a úpravách. Jednou je třeba vymalovat, jindy něco zazdít, potom naopak vybourat nebo kachličkovat.
Zkrátka všude tam, kde se žije a bydlí, se i věci a bydlení samotné opotřebovávají. A právě na tom si založil živnost jeden z aktérů dnešního sporu. Otakar dělá drobné opravy a úpravy v bytech. A žaluje svého zákazníka Kristiána, že mu za práci řádně nezaplatil.
Otakar je majitelem společnosti s ručením omezeným. Různou formou zaměstnává různé mistry. Jak prohlašuje, specializuje se na to, co nikdo jiný nechce dělat: menší opravy v bytech a domech. Poukazuje na to, že stát neustále mluví o tom, jak je potřeba chránit malé živnostníky a podnikatele. Otakar je malý podnikatel a je tedy zvědavý, jak to bude v praxi. Doufá, že soud prokáže, že pravda je na jeho straně. Nechce nic víc než spravedlnost.
Kristián je otcem tříletého a ročního syna. Pracuje jako vedoucí výstupní kontroly v nejmenovaném sklářském podniku. Je to zodpovědný a v jádru velmi dobrý člověk. Otakar je podle něj podvodník. To, co mu zaplatil, je za všechno, co u něj doma podvedl, i tak moc. Kristián hned na začátku sebevědomě prohlašuje, že se v žádném případě nehodlá dohodnout na dalším placení. Jenže soudkyně vzápětí jeho skálopevným rozhodnutím poněkud otřese: to už musí nechat na ní.
Bylo nutné opravit koupelnu. Oba se předem dohodli, co se bude dělat a na kolik to přijde. Jenže Kristián si, aspoň podle Otakara, pak začal vymýšlet. Přidával další a další úkoly, a tak se práce nejen pořádně protáhla, ale i prodražila. Kristián však tvrdí, že ho Otakar ke všemu dokopal.
Do tuhého začíná jít, když přijdou ke slovu svědci. Kristián totiž není jediný Otakarův zákazník s tragicky špatnými zkušenostmi. Chaos, opakované stavění a bourání, protahování termínů a nafukování ceny… tady opravdu něco nehraje.
Soudní síň pondělí až pátek v 16.40 na Primě.