Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
Rodina

10 geniálních triků, jak šetřit čas a být výkonnější

Nestíhám! Nemám čas! Dodělám to později! Také to znáte? Obzvlášť nyní je spousta z nás ve stresu a doslova tlačí před sebou všechny povinnosti. A právě proto jsme pro vás připravili super návod, jak šetřit čas, pracovat efektivně a být výkonnější.
Vydáno: 06.12.2016, Martina Hrušková
10 geniálních triků, jak šetřit čas a být výkonnější
10 geniálních triků, jak šetřit čas a být výkonnější Autor: thinkstock.com
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

A nemluvíme jen o práci jako takové. Stejné principy fungují i při domácích činnostech a organizaci volného času.

Vyzkoušejte to a uvidíte sami:

1. Cvičte, spěte a jezte

Tato trojice činností vám zajistí to, že budete mít na vše energii a tudíž budete pracovat rychleji, přesněji a lépe. Takže odteď žádné: nemám čas ani na jídlo ani se vyspat. Myslete na sebe!

2. 2minutové pravidlo

Pokud čas, který potřebujete na danou věc, je kratší než 2 minuty, udělejte ji hned. Plánování, zapamatování a vykonání jí v budoucnu vám totiž zabere mnohem více času.

3. Rozhodněte, co je důležité

Protože za 5 let se o 80 % věcí, které dnes uděláte, nebude vůbec vědět. Proto je lepší se vždy zamyslet, zda je danou věc opravdu potřeba udělat.

4. Zapisujte si

Nemusíte si všechno pamatovat, opravdu ne. Od toho máte chytré telefony, počítače, diáře atd. Čím víc toho dostane z hlavy, a přenesete na papír, tím víc se vám uleví a budete se moci soustředit jen na ty věci, které potřebujete udělat v daný moment.

5. Plánujte

Vyzkoušejte malý trik: Každé ráno začněte tím, že si sepíšete věci, které potřebujete ten den udělat. Na konci si sepište, co všechno jste stihli. Uvidíte, že tím ve výsledku ušetříte spoustu času a navíc budete mít ze sebe radost, co všechno jste zvládli.

6. 30minutové soustředění

Rozdělte si úkoly do 30 minutových bloků a po tu dobu se soustřeďte jen a pouze na danou činnost – nekontrolujte e-maily, nezvedejte telefon, nechoďte si vařit kávu. Když se nenecháte ničím rozptylovat, stihnete práci mnohem rychleji.

7. Kontrola e-mailu

Pokud patříte mezi ty, kterým denně přijde 30 a více e-mailů, měli byste si nastavit pravidla. E-mailovou schránku kontrolujte 3x denně. Ráno, po obědě a před koncem pracovní doby. Nic není tak akutní, aby to nevydrželo 3 hodiny a pokud ano, tak věřte, že vám lidé spíš zavolají než že pošlou e-mail a budou čekat na odpověď.

8. Malé úkoly

Pokud máte před sebou velký projekt, který vám zabere více dnů, rozdělte si ho na menší. A to ať už mluvíme o pracovním úkolu, nebo třeba teď aktuálně o nákupu vánočních dárků.

9. To nejtěžší hned ráno

Seřaďte si úkoly na celý den podle důležitosti a náročnosti. To nejnáročnější vyřiďte hned ráno a neodkládejte to. Zbytečně byste na to celý den mysleli. Když to uděláte hned, uleví se vám a zbytek práce vám půjde lépe od ruky.

10. Naplánujte si nicnedělání

Každý si potřebuje dávat přestávky. Zkuste si jednou místo povídání s kolegy v kuchyňce pustit nějaké video – třeba jeden díl vašeho oblíbeného sitcomu. Zabere to max. 20 minut, ale váš mozek si při tom báječně odpočine a vy budete zase svěží na práci.

Martina Hrušková

Článek je zařazen v: stres, psychohygiena, relax, úspora času
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama