Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
Rodina

11 rad slavných osobností, které vám pomůžou časně vstát

Není žádným tajemstvím, že některé velmi úspěšné osobnosti o sobě tvrdí, že spí sotva čtyři hodiny denně nebo že vstávají časně zrána, aby stihly udělat co nejvíce.
Vydáno: 04.10.2015
Steve Jobs
Steve Jobs Autor: facebook
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl to případ Steva Jobse, jedné z nejvýraznějších osobností počítačového průmyslu posledních čtyřiceti let a zakladatele společnosti Apple a pokračuje v tom jeho nástupce Tim Cook, dále šéfka společnosti Yahoo Marissa Meyerové, zakladatel Twitteru Jack Dorsey, miliardář Donald Trump či bývalý italský premiér Silvio Berlusconi.

 

Zde je několik jejich pravidel, která vám pomohou vstávat časně:

1. Musíte mít motivaci. Abyste brzy opustili lůžko, musíte k tomu mít důvod. Ten může být jakýkoli: počínaje tím, že jinak za celý den nestihnete udělat všechno, co byste měli, a konče přáním věnovat více času rodině nebo snahou mít do večera hotové všechno, co je zapotřebí.

2. Je třeba odebrat se večer brzy do postele. Samozřejmě není nezbytně nutné řídit se extrémním příkladem George Bushe a spát denně jen dvě hodiny. Stačí jít na lože brzy, kolem 22:00, abyste mohli spát nejméně sedm hodin.

3. Je vhodné několik hodin před ulehnutím příliš nestimulovat mozek. To znamená, že je vhodné nejíst a nevěnovat se fyzické aktivitě. Tablet, smartphone či televize nemají v ložnici co dělat: ta musí být "screen free zone".

4. Vaše probuzení by mělo být šetrné. Nejlepší jsou módní budíky, které budí jemně a postupně pomocí příjemných zvuků a světel.

5. Místnost, ve které spíte, musí být místem, kde vládne téměř naprostá tma. Chcete-li si před spaním číst, je lépe, činíte-li tak v jiném pokoji.

6. Využijte síly zvyku. Naše tělo si může na časné vstávání snadno zvyknout. Nejlépe to uděláte tak, že každý den posunete dobu budíčku o 15 minut zpět, až dosáhnete požadované hodiny.

7. Omezte kávu a dejte pozor na alkohol. Toto pravidlo je sice známé, ale mnozí ho nedodržují: nepijte po večeři kávu. Také alkohol může mít neblahé účinky: když ho vypijete příliš, narušuje se klíčová fáze spánku, v níž probíhá většina snů. Proto se probouzíme unavení, když jsme toho vypili trochu více, ačkoli jsme spali dosti dlouho.

8. Fyzická aktivita má dvojí funkci: jestliže ji provozujeme ráno, může nám dodat tu správnou energii na celý den, jestliže se jí věnujeme v poledne, pomáhá nám jít do postele v předem určenou hodinu.

9. Těšte se na snídani. Když víte, že vás čekají vaše oblíbené pokrmy, je to ta nejlepší motivace k tomu, abyste rychleji vyskočili z postele.

10. Neplánujte. Když jste ulehli do postele, nezačínejte plánovat, co máte udělat. Věnujte se příjemným myšlenkám a relaxaci.

11. A když tohle všechno nestačí, umístěte budík do jiné místnosti, abyste byli nuceni vstát a zbavit se tak nepříjemného zvuku. Ti, kdo mají v oblibě nejmodernější technologie, mohou například využívat aplikací. BetterMe automaticky umístí na Facebook post pokaždé, když se vzbudíme se zpožděním.

Spánek, ilustrační foto

Zdravý spánek pro dobrou kondici a regeneraci

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama