Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.

Dietní omyly začátečníků

Začátky v hubnutí mohou být někdy opravdu těžké, zvláště pak tehdy, pokud se k vám dostanou špatné informace. Jaké jsou nejčastější omyly a mýty kolující po internetu ve vztahu k hubnutí a udržování hmotnosti?
Vydáno: 10.03.2019
Nakupujte chytře
Nakupujte chytře Autor: Chytryjidelnicek.cz
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Čím méně jídla, tím lépe

Mnoho lidí se domnívá, že jídlo rovná se kalorie a čím méně toho snědí, tím více zhubnou. Ano, to je sice z hlediska zákonů fyziky pravda, ale pokud chceme zhubnout dlouhodobě, tohle zcela určitě není ta správná cesta. „Samozřejmě zde platí rovnice, že výdej by měl být při hubnutí vyšší než příjem, ale neměli bychom nikdy zacházet do extrémů. Složení jídelníčku musí být pestré a vyvážené a redukční stravovací program nastavený tak, aby vám nechyběly žádné důležité živiny. Jen tak zhubnete napořád a také si svoji váhu udržíte,“ radí nutriční specialista Martin Habart.

Po páté hodině nesmím jíst

Jeden z nejrozšířenějších mýtů je také to, že bychom po páté hodině už neměli jíst. Mnoho lidí pak začne dle tohoto doporučení omezovat či zcela vynechávat večerní porce. Opět je to nesmysl, a zvláště pokud chodíte spát později než v 7 nebo 8 hodin večer, je zcela namístě zařadit večeři, která však může být o něco lehčí než oběd.

Sacharidy jsou zlo

Dalším problémem začátečníků jsou příliš jednostranné diety, kde omezujeme základní složky výživy, typicky sacharidy. Snížíme-li sacharidy v jídelníčku na minimum, zhubneme sice rychle, ale nejdříve převážně vodu a poté je těžké v takovém režimu dlouhodobě setrvat. Po nějaké době nám mohou chybět některé důležité živiny a látky, které s sebou sacharidy ve stravě nesou, a budeme se cítit unavení a bez energie. Navíc nízký energetický příjem vede po určité době k adaptaci organismu a po opětovném zařazení sacharidů do jídelníčku se mnoho lidí potýká se známým jojo efektem. 

Vše co je light, je vhodné při redukci

Potraviny označené light jsou u lidí snažících se zhubnout velmi oblíbené. Není však úplně pravda, že je to to nejlepší, po čem můžeme při dietě sáhnout. „Light potraviny jsou často ochuzené o tuk, ale na úkor toho zahuštěné škroby a doplněné cukry, protože tuk je nositelem chuti a musíme ho přece nějak nahradit. Raději si dopřejte tučný, zato kvalitní bílý jogurt než light náhražku, která vám dodá mnohem méně přirozených živin. Jediné, u čeho se vyplatí sáhnout po light variantě jsou sýry, u kterých není tuk nahrazen něčím jiným,“ radí Sandra Figalová. 

Hubnutí vyjde draze

Dalším mýtem v oblasti zdravého stravování a hubnutí je to, že je to velmi drahé. V tomto případě je potřeba si uvědomit, že zdravé potraviny nemusí být nutně v bio kvalitě či z obchodu zdravé výživy. 

Zdravé potraviny, které vám dodají při redukci všechny potřebné živiny, naleznete i v klasickém obchodě. Dobré je také zaměřit se na sezonní potraviny, díky čemuž vás často redukční režim vyjde i levněji. Při zdravém stravování navíc nekupujete nesmysly typu různých pochutin a kupujete pouze opravdové potraviny.

Mnohdy jsou to právě tyto maličkosti, které nám úspěšné hubnutí znemožňují. Nevěřte proto všemu, co si kde přečtete, a raději se snažte hledat relevantní informace v oblasti výživy a životního stylu.

Miniseriál - Chcete mít krásné a sexy tělo do plavek?
Chytryjidelnicek.cz
Článek je zařazen v: jídelníček, Chytrý jídelníček, dieta, výživa, strava, jídlo, Martin Habart, Sandra Figalová, Nutriční terapeutka, Poradenství, poradna, Projekt 90, zdraví, hubnutí, Začátečník, mýty
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama