Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.

Jsou cereálie skutečně zdravou potravinou?

Tak schválně, vzpomenete si na nějakou reklamu, kde lidi šťastně konzumují plnou misku čokoládových cereálií nebo müsli a s radostí je podávají i svým dětem? Ne nadarmo se pak polovina republiky domnívá, že cereálie jsou to nejlepší, co mohou posnídat. Patříte mezi ně, nebo už máte, co se týče cereálií, jasno? Pojďme si to trochu shrnout.
Vydáno: 14.02.2019
Zdravé cereálie? Ano, ale ty domácí
Zdravé cereálie? Ano, ale ty domácí Autor: pixabay.com
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Když se řekne slovo cereálie nebo cereální, mnoho lidí si pod tím představí něco zdravého. Napadlo vás ale někdy, že cereálie neznamenají v překladu nic jiného než sacharidy? Většina dostupných cereálních sušenek, pečiva, snídaňových směsí a podobných výrobků je navíc ještě doplněna pořádnou dávkou jednoduchých cukrů a nekvalitních tuků, protože bez nich by nikdy nechutnaly tak dobře. 

Napadlo vás však někdy, že taková snídaně může být výživově i energeticky velmi podobná například dezertu z cukrárny? Navíc, abychom se z podobné snídaně nasytili na delší dobu, většinou si jich dáme více, než bychom měli, a nepřemýšlíme nad energetickou hodnotou tohoto rádoby zdravého jídla. Nevědomky tak možná každé ráno konzumujete kalorickou bombu ve formě misky „zdravých“ cereálií, ze kterých se ve výsledku vlastně ani pořádně nenajíte. Kupované cereálie většinou obsahují přemíru cukru a mnoho přidaných látek, které by tam vlastně vůbec nemusely být. 

Miniseriál – Chcete, aby vaše rodina byla zdravá?
Chytryjidelnicek.cz

Proč si neudělat vlastní müsli doma?

Müsli a cereálie můžete pojmout jako zdravou snídani asi jedině v případě, že si je vyrobíte a připravíte sami doma ze surovin, které jsou zdravé. Možná vás pak taková snídaňová směs vyjde mnohem levněji, než kdybyste si ji zakoupili v obchodě. A jak na to? Nakupte své nejoblíbenější ingredience, které se do podobných směsí přidávají, a začněte tvořit. Můžete použít ovesné, jáhlové, pohankové či jiné vločky jako základ a přidat nejrůznější druhy oříšků (vlašské, lískové, kešu, para, piniové), semínek (chia, lněné, slunečnicové, dýňové, konopné), sušeného ovoce, hořké čokolády a dalších potravin, které máte rádi.

Pak už jen jednoduše všechny ingredience smíchejte v poměru, v jakém to bude vám vyhovovat, promíchejte a zdravá směs je na světě. Budete si jisti, že obsahuje pouze zdravé a kvalitní suroviny a že není doslazována nebo přilepšována tukem. Můžete ji pak s klidem dopřát i svým dětem.

Pokud chcete müsli ještě více pozvednout, můžete ho zakápnout trochou medu nebo čekankového sirupu a dát na pár minut zapéct do trouby. Získáte tak ještě více chuti a směs bude navíc krásně křupat. Tak co, kdy vyrazíte nakoupit a uděláte si své první domácí „cereálie“?

Bc. Martin HabartMgr. Sandra Figalová, nutriční specialisté Chytrého jídelníčku

Článek je zařazen v: jídelníček, Chytrý jídelníček, výživa, cereálie, Martin Habart, Sandra Figalová, Nutriční specialista, zdraví, hubnutí, rodina, Projekt 90
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama