Ve Hře na oliheň zazářila transgender postava. Diváky naštvalo, že trans ženu hraje muž

Český oficiální trailer druhé řady seriálu Hra na oliheň
V druhé sérii jednoho z nejvýdělečnějších seriálů se objevila transgender postava. Ve Hře na oliheň však trans ženu ztvárnil muž, což v mnohých divácích vzbudilo poměrně negativní reakce.
Dlouho očekávaná druhá série Hry na oliheň nechala diváky nahlédnout do větší hloubky. Řada fanoušků Squid Game si našla mezi vedlejšími postavami své oblíbence, protože oproti první sérii se tvůrci více soustředili i na jejich příběhy.
Mnoho diváků si pak zamilovalo postavu transgender ženy Cho Hyun-ju, neboli hráčku s číslem 120. Při sledování druhé série se diváci dozvěděli o Hyun-ju například to, že než se stala ženou, byla vojákem. Také povyprávěla svůj příběh o tom, jak prošla proměnou. Do hry se přihlásila v naději, že vyhraje finanční odměnu, aby si mohla zaplatit operaci pro změnu pohlaví.
Čtěte také: Pochybná minulost hvězd Hry na oliheň: sexuální skandály, napadení i drogy
Fanoušky pak zarazilo, když se dozvěděli, že hráčku s číslem 120 hraje muž. Devětatřicetiletý jihokorejský herec Park Sung-hoon byl obsazen do role transsexuální ženy, kterou zvládl bravurně. „I když čelí předsudkům a těžkým situacím, projevuje neuvěřitelnou sílu, rozhodnost a přirozené vůdcovství. Díky své houževnatosti boří stereotypy a září jako inspirativní postava,“ popsal Park Sung-hoon hráčku s číslem 120 v rozhovoru pro Tudum.
Fanoušci LGBTQ+ na kontroverzní rozhodnutí o obsazení upozorňovali s tím, že by mohlo poškodit reprezentaci transsexuálů a utvrdit nebezpečné a nepřesné vnímání transsexuálních žen.
Nicméně tvůrci seriálu, včetně režiséra Hwang Dong-hyuka, vysvětlili, že postavit trans herce do centra pozornosti v Jižní Koreji by mohlo být pro ně osobně škodlivé, protože země není tak vstřícná jako jiné státy. Diskriminace LGBTQ lidí je v Jižní Koreji velmi častá.
V rozhovoru pro web TV Guide Hwang vysvětlil, že původně plánoval do role Hyun-ju obsadit transsexuálního herce, nicméně se mu nedařilo nikoho najít. „Když jsme dělali průzkum, v Koreji téměř neexistují herci, kteří by byli otevřeně trans, natož gayové. Protože bohužel v korejské společnosti je v současné době LGBTQ komunita stále spíše marginalizovaná a opomíjená, což je srdcervoucí,“ vysvětlil režisér Squid Game.