Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
Reklama
Reklama

17 toastů, které vám po ránu dodají energii

1/17: Avokádo + feta + granátové jablko
Toasty plné energie 1

Avokádo rozpulte, vyjměte pecku, dužinu vyloupněte ze slupky pomocí velké lžíce a nakrájejte na plátky. Obložte jimi toast, přidejte rozdrobený sýr Feta a zrníčka z granátového jablka a nakonec vše lehce zakápněte dobrým panenským olivovým olejem.

2/17: Ananas + cottage + kešu ořechy
Toasty plné energie 2

Toast potřete sýrem Cottage (můžete ho předem rozmíchat s trochou medu), přidejte kousek čerstvého ananasu nakrájeného na plátky a vše posypejte několika nahrubo nasekanými nesolenými kešu ořechy.

3/17: Uzený losos + okurka + krémový sýr
Toasty plné energie 3

Toast potřete vrstvou krémového sýru (Lučina, Žervé, Philadelphia apod.), přidejte kousek salátové okurky nakrájené podélně na tenké plátky (místo nožem je nakrájejte pomocí škrabky na zeleninu), pak plátky uzeného lososa a vše posypejte nadrobno nasekanou jarní cibulkou nebo pažitkou.

4/17: Řapíkatý celer + arašídové máslo + rozinky
Toasty plné energie 4

Toast potřete tenčí vrstvou arašídového másla. Jeden řapík celeru zbavte tuhých vláken pomocí škrabky na zeleninu, nakrájejte na plátky a hustě jimi toast posypte. Nakonec přidejte asi lžíci rozinek.

5/17: Modrý sýr + jablko + med
Toasty plné energie 5

Dobrý sýr s modrou plísní rozmačkejte vidličkou (pokud se drolí, můžete přidat trošku mléka nebo smetany) a potřete jím toast. Přidejte několik tenčích plátků jablka a toast lehce pokapejte medem.

6/17: Feta + datle + mandle
Toasty plné energie 6

Toast obložte sýrem Feta nakrájeným na plátky, přidejte několik datlí bez pecek rozkrojených na větší kousky a vše posypte plátky mandlí, ideálně neloupaných (můžete je předem lehce nasucho opražit na pánvi nebo v troubě).

7/17: Kozí sýr + jahody + edamame
Toasty plné energie 7

Jahody nakrájejte na plátky, dejte do misky, lehce je pokapejte balzamikovým octem a nechte chvilku stát. Toast potřete vrstvou čerstvého kozího sýru, přidejte připravené plátky jahod a posypejte edamame. To jsou ne zcela dozrálé, ještě mladé zelené sójové boby. Prodávají se celé i s luskem, stačí je vyloupnout.  Edamame jsou považovány za výborný zdroj bílkovin. Toast nakonec velmi lehce posolte hrubou solí.

8/17: Ricotta + hruška + med
Toasty plné energie 8

Toast potřete vrstvou sýru Ricotta, přidejte několik tenčích plátků hrušky a pokapejte je medem.

9/17: Hummus + vlašské ořechy + granátové jablko
Toasty plné energie 9

Cizrnovou pomazánku zvanou humus si připravte předem. Recept najdete TADY. Toast potřete vrstvou hummusu a posypte nahrubo nasekanými vlašskými ořechy a zrníčky z granátového jablka.

10/17: Dušená rajčata + ztracené vejce + parmazán
Toasty plné energie 10

Nejdříve si připravte rajčatovou omáčku (klidně den předem). Na troše oleje lehce orestujte nasekaný česnek, přidejte krájená rajčata z konzervy a duste asi 5 minut. Pak rajčata rozmačkejte vidlličkou a duste ještě asi 10 minut, až omáčka zhoustne. Nakonec omáčku dochuťte solí a pepřem. Natřete ji na toast, přidejte ztracené vejce, posypte nastrouhaným parmazánem a ozdobte lístky čerstvé bazalky.

11/17: Avokádo + edamame + klíčky
Toasty plné energie 11

Dužinu avokáda rozmačkejte vidličkou, lehce osolte a natřete na toast. Přidejte klíčky (ideální jsou například vojtěšky a ředkviček) a toast posypejte sójovými boby edamame (Jsou to ne zcela dozrálé, ještě mladé zelené sójové boby. Prodávají se celé i s luskem a stačí je vyloupnout).

12/17: Mozzarella + mango + limetka
Toasty plné energie 12

Mozzarellu (bochánek v nálevu) nechte dobře odkapat, nakrájejte ji na plátky a rozložte na toast. Přidejte kousek čerstvého oloupaného manga nakrájeného na plátky a lehce posypejte jemně nastrouhanou limetkovou kůrou a mořskou solí.

13/17: Kozí sýr + meloun + vlašské ořechy
Toasty plné energie 13

Toast potřete čerstvým kozím sýrem, přidejte kousek melounu cantaloupe, který nakrájíte na velmi tenké plátky nejlépe pomocí škrabky na zeleninu. Posypte nahrubo nasekanými vlašskými ořechy a pokapejte sirupem z agáve.

14/17: Ricotta + fíky + sezamová semínka
Toasty plné energie 14

Toast potřete vrstvou sýru Ricotta (můžete ho ochutit trochou medu), přidejte několik rozkrojených sušených fíků a posypejte sezamovými semínky.

15/17: Cizrna + rajče + volské oko
Toasty plné energie 15

Cizrnu z konzervy slijte, propláchněte v sítu čistou vodou, pak ji rozmačkejte, promíchejte s trochou olivového oleje a dochuťte solí a pepřem. Na pánvi vytřené olejem usmažte volské oko, vyndejte ho na talířek, do pánve dejte silnější plátek většího rajčete a opečte ho z obou stran. Toast potřete rozmačkanou cizrnou, přidejte plátek rajčete a nakonec volské oko, které podle chuti oslolte a opepřete.

16/17: Krémový sýr + bobule + bazalka
Toasty plné energie 16

Toast potřete vrstvou krémového sýru (Lučina, Žervé, Philadelphia apod.), posypte ho drobným čerstvým ovocem (podle toho, co máte k dispozici – malinami, ostružinami, borůvkami, jahodami...) a přidejte několik lístků čerstvé bazalky.

17/17: Mandlové máslo + banán + semínka chia
Toasty plné energie 17

Toast potřete tenkou vrstvou mandlového másla, obložte ho kolečky banánu a posypte chia semínky.