Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.

3 potraviny, které hravě nahradí klasické těstoviny

Klasické těstoviny má v oblibě mnoho z nás. Pokud si ale hlídáme váhu nebo jsme přímo v dietním režimu, musíme jejich porce minimalizovat, případně je vynechat úplně. Ideálním řešením je nahradit je něčím, na čem si pochutnáme a zároveň tím neutrpí naše linie.

Pohankové těstoviny
Pohankové soba nudle
Pohankové soba nudle
Pohankové těstoviny

Pohankové těstoviny jsou bezvaječné bezlepkové těstoviny, které jsou zdravou alternativou těstovin pšeničných. Pohanka totiž obsahuje spoustu minerálních látek, jako například zinek, selen, mangan, vitamíny B1 a B2, C, i E. Kromě toho je i zdrojem nenasycených mastných kyselin. Je cenným zdrojem bílkovin pro osoby citlivé na lepek. Jako přírodní zdroj látky zvané rutin pomáhá zvyšovat pružnost žil. Přestože jsou pro naše tělo zdravější, při dietě dbejte na množství na talíři, 100 g pohankových těstovin zasyrova obsahuje zhruba 60 g sacharidů.

Konjakové těstoviny
Konjak
Konjak
Konjakové těstoviny

V Asii roste rostlina zvaná Zmijovec neboli Konjak. Kořen této rostliny se usuší, umele na moučku a z té se vyrábějí zeleninové těstoviny různých tvarů. Mezi nejoblíbenější patří špagety nebo rýže, které u nás seženete pod názvem Perfect Dish a jež jsou navíc BIO a vhodné jsou třeba i pro vegetariány, vegany nebo celiaky. Takováto zdravá příloha má mnoho výhod. 100 gramová porce má jen 12 kalorií, navíc obsahuje glukomanan, který má v sobě vlákninu a díky němuž se budete cítit zasyceni. Další nespornou výhodou je rychlá příprava. Stačí je totiž jen vyndat z nálevu, pořádně propláchnout horkou vodou a můžete servírovat s oblíbeným pokrmem. A pokud opravdu pospícháte, pořiďte si ty s přibalenou směsí koření a máte jídlo hotové do deseti minut.

Cuketové špagety
Cuketové špagety
Cuketové špagety
Cuketové špagety

Nemusíte být zrovna vyznavačem raw stravy, abyste do svého jídelníčku zařadili cuketové špagety. Cuketa má velmi nízkou energetickou hodnotu, protože obsahuje kolem 91 % vody, menší množství vlákniny a pouze kolem 4 % sacharidů. Naopak její přidanou hodnotou je vysoký obsah karotenu a minerálních látek. K tomu, abyste si připravili cuketové špagety stačí zakoupit speciální škrabku na zeleninové proužky, kterou seženete v domácích potřebách. Cuketu oloupete a škrabkou vytvoříte proužky, které stačí tepelně upravit (podusit, orestovat) a smíchat s pestem nebo jakoukoliv oblíbenou směsí na špagety.

Reklama