Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.

4 cviky na bolavá záda. Stačí vám 4 minuty!

Stále víc lidí pracuje v kanceláři a sedí u počítače minimálně osm hodin denně. K tomu většinou sedíme ještě doma u televize, cestou do práce a cestou z práce, pohybu máme minimum. Jenomže lidské tělo není na neustálé sezení stavěné, nedostatek pohybu a různé kroucení na židli znamená pro záda, kyčle i boky katastrofu. Je třeba proto záda a spodní část těla neustále posilovat a protahovat, aby se jim ulevilo.

Samozřejmě, že je lepší pravidelný pohyb několikrát týdně, který bude trvat alespoň půl hodiny, ale v tomto případě se i málo počítá. Takže pokud nemáte čas na to, abyste chodili cvičit pravidelně, vyhraďte si každý den alespoň čtyři minuty a zacvičte si tyto čtyři cviky z jógy, které zmírní napětí páteře. Uvidíte, že se vám uleví.

Pozice motýla
jóga 1
jóga 1
Pozice motýla

Posaďte se na podlahu, pokrčte nohy a chodidla opřete o sebe. Rukama chodidla sevřete a lokty odtlačte kolena od sebe. Tlačte kolena směrem k podlaze a zároveň předklánějte trup. Můžete-li, vytáhněte se za rukama dopředu. Cvičení nesmí bolet, pokud začne, okamžitě přestaňte.

 

Zůstaňte v poloze po dobu pěti hlubokých nádechů a výdechů (tedy asi 30 sekund).

 

 

Pozice šťastného dítěte
jóga 2
jóga 2
Pozice šťastného dítěte

Položte se rovně na záda, pokrčte levou nohu a levou rukou ji chytněte z vnější strany chodidla. Použijte jemnou sílu, abyste levé koleno nasměrovali do levého podpaží. Snažte se, aby rameno a hrudník zůstaly na zemi, přitom však byly uvolněné.

 

Zůstaňte v této pozici pět hlubokých nádechů a výdechů.  Pak vyměňte nohy a celé zopakujte opět po dobu pěti nádechů a výdechů.

 

Pozice holuba
jóga 3
jóga 3
Pozice holuba

Výchozí pozice je sed na patách, pomalu přejděte do pozice kočky, tedy na všechny čtyři. Pravou nohu předsuňte mezi rukama dopředu. Pravé koleno ohněte před tělem, levá noha leží natažená pod tělem dozadu. Dosedněte na vnější stranu kolena a stehna a hýžďového svalu. Pata pravé nohy směřuje k levé kyčli, palec levé nohy směřuje přímo do podlahy, levý bok směřuje dolů směrem k podložce. Pokud se kyčel začne otevírat směrem ke stropu, přitáhněte pravou nohu zpět k tělu. Ruce jsou dlaněmi opřené o podložku, pokud jste fyzicky zdatní zvedněte ruce nad hlavu.

 

Vydržte pět hlubokých nádechů a výdechů, potom položte trup na přední nohu a odpočiňte si.  Vyměňte nohy a celé zopakujte opět po dobu pěti nádechů a výdechů.

 

Kyčle jsou částí těla, kde se především u žen často ukládá napětí. Pozice holuba jej uvolní nejen v kyčlích, ale i v bedrech. V pokročilé formě se při pozici holuba otevírají i ramena a hrudník.

 

Dvojitý holub
jóga 4
jóga 4
Dvojitý holub

Sedněte si s nohama nataženýma rovně před vámi. Pokrčte pravou nohu před tělem, pak pokrčte levou a položte ji na pravou. Že to děláte správně poznáte tak, že vaše nohy a tělo tvoří trojúhelník. Rukama se opřete za zády, prsty směřují dopředu a předkloňte se. Zůstaňte v pozici po dobu pěti hlubokých nádechů a výdechů a pak vyměňte nohy, takže pravá bude nahoře.

 

Tato pozice skvěle protahuje boky a třísla, ale také hýždě a dolní část zad. Pravidelné cvičení zbavuje stresu a pomáhá při relaxaci a zklidnění mysli.

 

-lk-

Reklama