Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.

5 osvědčených tipů, jak se zotavit po porodu přírodní cestou

1/5: Ovoce, mořské řasy a chia semínka jako základ
5 osvědčených tipů, jak se zotavit po porodu přírodní cestou chia

Jednou z klíčových zásad poporodní péče je dostatek kvalitní a výživné stravy. Po porodu totiž nastává období, kdy se tělo potřebuje hojit, ale zároveň musí produkovat živiny i pro dítě. Proto je důležité konzumovat takové potraviny, které jsou bohaté na vitamíny, živiny a minerály. „Nejlepším zdrojem vitamínů je čerstvé ovoce, které obsahuje všechny esenciální vitamíny, potřebné pro zotavení po porodu. Dále je důležité si hlídat dostatečný příjem bílkovin. Ty jsou základem pro správný růst dítěte i regeneraci poškozených tkání matky. Výborným zdrojem přírodních proteinů jsou mandle, slunečnicová semínka a především mořské řasy. Matka by měla konzumovat i dostatečné množství vápníku, který ovlivňuje tvorbu mateřského mléka, ale i železa a jódu. Ideálním zdrojem těchto minerálů jsou semínka chia,“ radí Jan Petr ze společnosti Vitalvibe.

2/5: Olej z heřmánku a cypřiše jako dezinfekce
5 osvědčených tipů, jak se zotavit po porodu přírodní cestou heřmánek

Využívání esenciálních olejů před, během i po porodu má blahodárný vliv na psychický i fyzický stav matky. Je však důležité, aby použité oleje byly stoprocentně přírodní. Správně vybrané éterické oleje mohou zmírnit bolest, ulevit od napětí, napomoci správnému dýchání a celkově přivodit pocit uvolnění, pohody a harmonie. Éterické oleje je možné aplikovat několika různými způsoby. Pro uvolnění oleje do vzduchu se využívá aromalampa, případně se dá olej nakapat na kapesníček a inhalovat. Přímo na tělo jej pak lze nanést masáží nebo v koupeli. Zatímco olej z levandule je vhodný pro masáž hráze, esenciální výtažky z heřmánku římského či cypřiše zase pomáhají díky svým antiseptickým a analgetickým účinkům v době po porodu.

3/5: Šípky a bambuckým máslem proti striím
5 osvědčených tipů, jak se zotavit po porodu přírodní cestou šípek

Těhotenství a porod jsou velkou zátěží i pro pokožku. Po porodu ženy často trpí vytahanou kůží v okolí břicha nebo malými načervenalými jizvami, takzvanými striemi. Přestože se vzniklých strií již nelze definitivně zbavit, výběrem správné stravy lze jejich vzniku předejít. „Základem by měly být potraviny bohaté na vitamín C, který výrazně ovlivňuje tvorbu kolagenu. Výborným zdrojem je camu camu, brokolice, květák, kiwi a především šípky. 100 gramů šípků obsahuje až 747 miligramů vitamínu C,“ sdělil Jan Petr. Odborníci rovněž doporučují užívat proti striím bambucké nebo kakaové máslo. Obsahují totiž přírodní oleje, bohaté na aminokyseliny, antioxidanty a vitamín E, který zajišťuje regeneraci kůže.

4/5: Koktejl nebo kapsle z placenty přispívají k hojení ran
5 osvědčených tipů, jak se zotavit po porodu přírodní cestou placenta

V moderní západní společnosti je konzumace placenty často tabuizována. Placentu přitom pojídali již před 1500 lety v Číně a dodnes je součástí tamní medicíny. Má totiž jedinečné vlastnosti díky tomu, že je bohatá na proteiny, vitamíny E a B6, železo a obsahuje hormon oxytocin. Tyto látky mají pozitivní účinky na fyzické zotavení, napomáhají k zavinutí dělohy, celkovému hojení ran po porodu a k tvorbě mléka. Zároveň působí pozitivně na psychiku, především v boji proti depresím a výkyvům nálad. Placentu je v současnosti možné konzumovat různými způsoby. Ihned po porodu se z ní dá vyrobit koktejl nebo se po vzoru tradiční čínské medicíny přemění do kapslí.

5/5: Cvičení zaměřte na pánevní dno a hýždě
5 osvědčených tipů, jak se zotavit po porodu přírodní cestou cvičení

Zatímco po císařském řezu je nutné se zvýšenou fyzickou aktivitou počkat, až se zahojí jizvy, po vaginálním porodu může žena začít cvičit pár dní po porodu. Vhodným počátečním cvičením jsou dýchací cviky, poté lze přejít na protahování nebo jógu. Klíčové je postupně zpevňovat svaly v oblasti hýždí a pánevního dna, dále posilovat břišní stěnu a prsní svaly, čímž se podpoří laktace. Správné cvičení rovněž napomůže k uvolnění páteře, zlepšení cirkulace krve v dolních končetinách a odstranění otoků i k celkovému okysličení těla. V prvních měsících po porodu by se však tělo nemělo výrazně přetěžovat!

Reklama