Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.

6 nejzdravějších bobulí pro vaše srdce

1/6: OSTRUŽINY
Ostružiny

Tyto chutné plody jsou bohaté na polyfenoly, které mohou pomoci zabránit kardiovaskulárním chorobám, ale také tlumí nádorová onemocnění, Parkinsonovu a Alzheimerovu chorobu.

Obsahují vysoké množství vlákniny ve srovnání s jinými druhy ovoce: Jeden šálek má asi 7 gramů vlákniny. (Doporučený denní příjem vlákniny je 25 až 35 g).

A co víc, jsou bohaté na vitamin C, obsahují železo, vápník a vitamin A.

 

 

2/6: BORŮVKY
Borůvky

Jíst borůvky může pomoci vaší paměti. Mají vysokou dávku látek, které pomáhají rozšiřovat cévy, což napomáhá hladkému průtoku krve.

 

Jsou bohaté na antioxidanty, dobrým zdrojem vlákniny a vitamínu C. Mají hodně karotenu chránícího imunitní systém a tělní buňky před volnými radikály a zároveň se mohou pochlubit vysokým obsahem železa. Není divu, že jsou spojovány s nižším rizikem srdečního infarktu!

 

3/6: JAHODY
Jahody

Jahody jsou zdravé na srdce, plné vitamínu C, ale také A a B1. Jsou také vynikajícím zdrojem kyseliny listové.

Stejně jako borůvky, i tyto plody obsahují látky, které pomáhají rozšiřovat cévy. Oddenek a listy mají močopudné a protizánětlivé účinky, používají se při léčbě močových cest.

 

4/6: MALINY
Maliny

Tyto sladké plody jsou bohaté na vlákninu a posilují činnost srdce – jen půl šálku vám dodá 4 gramy vlákniny. A jejich konzumací můžete získat až 25 % z doporučeného denního příjmu vitamínu C a manganu.

Maliny mají nízký obsah tuku a vysokou úroveň polyfenolů, které pomáhají snížit riziko onemocnění srdce. Pokuste se začlenit je do svého jídelníčku, kdykoli to bude možné!

 

5/6: ACAI
Acai

Pokud jde o antioxidanty, rozdrtí toto brazilské ovoce všechny rivaly, jako jsou ostružiny, jahody i borůvky.

Obsahuje také vysoké množství esenciálních mastných kyselin omega 3, 6, 9, významné množství fytosterolů, které pomáhají snižovat množství cholesterolu v krvi. Dále 19 aminokyselin a vysoké množství vlákniny pro správné trávení a vyměšování.

 

6/6: BRUSINKY
Brusinky

Právě tyto malé bobulky jsou nejvíce populární kolem svátků, ale vzhledem k tomu, jaký mají pozitivní přínos na naše zdraví (zejména pro ženy), měli byste je jíst po celý rok.

Kromě jiných výhod mohou brusinky zvýšit HDL v krvi (HDL cholesterol „hodný cholesterol“ je pro nás příznivý, protože pokud je ho v organismu dostatek, vyrovnává škodlivý efekt ostatních tuků), mohou také pomoci předcházet infekcím močových cest a pomáhají i s prevencí rakoviny.

 

Reklama