Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
Reklama

6 neobvyklých způsobů, jak bojovat se stresem

Hluboký nádech a pak výdech, to je nejčastější doporučení, jak se rychle uklidnit. Ale ne vždy pomůže. Zkuste jiné metody boje se stresem, i když mohou vypadat trochu podivně.
Vydáno: 26.08.2014
Společně stres přemůžeme
Autor: thinkstock.com Společně stres přemůžeme
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Předstírejte radost

Přestože se vám to může zdát jako nesmysl, nasazení falešného úsměvu vám ve výsledku opravdu zlepší náladu. Smích totiž přináší jak fyziologické i psychologické benefity, což dokázala i studie z roku 2012. „Když se smějete, zapojujete obličej, a to je spojené se zbytkem hlavy, tedy i s mozkem,“ říká Philip Muskin, profesor psychiatrie v Medicínském centru Kolumbijské univerzity v New Yorku. „Když váš obličej nutí mozek myslet si, že je šťastný, cítíte se o něco lépe,“ dodává.

Koukejte na fraktály

Fraktály, což jsou složité geometrické objekty s opakujícími se částmi, najdete všude okolo nás – v přírodě, umění i architektuře. A pohled na ně odbourává stres! Podle vědců je pozorování vln nebo třeba sněhových vloček dokonale uklidňující. Ponořte se do prostředí bohatého na fraktály alespoň na dvacet minut denně a máte o klidnou duši postaráno.

Přečtěte si knihu

Ponoření se do dobrého příběhu není tak bizarní způsob, jak bojovat se stresem, nicméně o to efektivnější je. A je jedno, jestli se začtete do nějaké klasiky nebo do něčeho lehčího. Hlavně když vás kniha přivede na jiné myšlenky. A nemyslete si, i toto už vědci stihli ověřit malou studií. Lidé, kteří hodně četli, uváděli menší míru stresu, napětí a hlavně svůj život považovali za kvalitnější.

Dejte si pivní lázeň

Zanořte se do vany plné piva (aspoń napůl naředěné) a pocítíte takové uvolnění, jako už dlouho ne. Relaxační účinky piva dokazují i pivní lázně, kterých vzniká čím dál víc. A přitom vědci žádné výhody této metody zatím nedokázali, mluví ale o chmelu, který obsahuje fytoestrogeny, jež skutečně mohou některým lidem v boji se stresem pomáhat. Nicméně uklidňující je i horká koupel sama o sobě.

Zaměstnejte se doma

Domácí práce sice neznějí moc lákavě, ale neustále se opakující pohyby, které při nich děláte, skutečně mají na vaši duši blahodárný účinek. Takové žehlení, při kterém jezdíte žehličkou neustále sem a tam, tak může být pro někoho skvělý relax. Současně také při uklízení a podobných pracích přijdete na jiné myšlenky.

Pořiďte si pejska

Kdo tráví čas se psem, a ani nemusí být jeho vlastní, má o klid postaráno. Účinky zvířecích terapií jsou všeobecně známé – odplavení úzkosti a deprese a také snížení krevního tlaku. Psi jsou podle psychologů obzvlášť vhodní k lidem, kteří se potřebují stresu zbavit rychle. Tisíce let byli totiž cvičeni k tomu, aby poznali, jakou má člověk náladu, a byli mu dobrým společníkem. Dokážou tak dobře reagovat na vaše emoce.

 

ana

Reklama