Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
Reklama

6 superpotravin, které jedly naše babičky. A my bychom měli taky

Když byly naše babičky ještě mladé, neexistovaly trendy jako „čistá strava“, nejedla se „raw“ jídla a masu ze dvorku se neříkalo „bio“. Ale i tak byla tehdy spousta jídel zdravá a i když vám možná některá přijdou zastaralá, stojí za to přidat je do jídelníčku.
Vydáno: 28.02.2017
Babičky věděly, co je pro ně dobré
Autor: iStock Babičky věděly, co je pro ně dobré
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Máme pro vás hned šest potravin, o kterých stojí za to popřemýšlet, pokud je tedy už pravidelně nejíte.

Tvaroh

Jestli vám záleží na proteinu, jděte po tvarohu. Jedna porce nízkotučného tvarohu vám dodá 28 gramů proteinu, tedy asi o 5 gramů víc než obvyklý řecký jogurt. A mimochodem, existuje i tvaroh s přidanými kulturami, takže spolu s ním dostanete do těla i svou denní dávku probiotik.

Banány

Jeden z nejobyčejnějších druhů ovoce. No a co? Banány mají hodně pektinu, vlákniny, která pomáhá omezit prudké výkyvy hladiny cukru a zpomaluje trávení, takže se déle cítíte sytí. Jsou taky dobrým zdrojem prebiotik, tolik důležitých pro užitečné bakterie v našich střevech.

Bílé fazole

Udělejte to jako za starých časů a do polévky přidejte hrst fazolí. Jediný hrnek vařených fazolí vám dodá téměř polovinu denní dávky vlákniny a na další jídlo si několik dalších hodin ani nevzpomenete. Fazole jsou taky výborným a zároveň vzácným rostlinným zdrojem železa a hořčíku, který pomáhá regenerovat svaly po cvičení.

babička peče Foto:                                                                                                                           Foto: iStock

 

Zelí

Stejně jako jeho populárnější příbuzné – kapustu, květák nebo brokolici – řadíme zelí mezi brukvovité rostliny. A stručně řečeno, zelí patří mezi to nejzdravější, co můžete jíst. Je plné látek, které snižují riziko rakoviny, takže pokud milujete třeba slaninu, asi by stálo za to přidat zelí do jídelníčku. Udělat to můžete bez obav, jeden hrnek krájeného zelí má jenom 22 kalorií.

Grep

Asi jste už někdy slyšeli o zázračné grapefruitové dietě, během níž se jí jen tohle ovoce a vy zázračně hubnete. Zapomeňte na ni, je to hloupost. Na druhou stranu vám grep k snídani pomůže nějaké to kilo shodit. Existuje studie, která potvrzuje, že lidé, kteří snědli polovinu grepu před každým jídlem – aniž by cokoli změnili na svém stravování – zhubli za tři měsíce skoro dvě kila a měli lepší hladinu cukru v krvi.

Sušené švestky

Jsou velmi dobrým zdrojem vlákniny a napomáhají pravidelnému vyprazdňování. Ale tím to jen začíná. Sušené švestky jsou plné anthokyanů, které patří mezi protizánětlivé a protitorakovinné antioxidanty, pomáhají bojovat proti nadváze, cukrovce a dokonce i srdečním chorobám. A protože jsou fakt hodně sladké, můžete je používat místo cukru na oslazení ovesné kaše, jogurtu nebo smoothie. Nebo do receptu na koláč, co máte po babičce.

-az-

Mohlo by vás taky zajímat:

10 nových superpotravin pro rok 2017

V minulém roce jste nejspíš četli o kapustě a chia semíncích. Letos přichází další, nové superpotraviny,  které byste neměli vynechat, pokud chcete žít zdravě.

Melounová semínka

superpotraviny 2017 melounová semínka

Loni to byla chia a dýňová semínka, roku 2017 budou ale kralovat semínka melounová. Jsou plná proteinů, vitamínu B, hořčíku a nenasycených tuků. Existují firmy, které semínka suší a doplňují je o různé příchutě. Vy si je ale můžete přichystat doma (samozřejmě až bude sezóna melounů). Když jíte meloun, semínka dejte stranou, lehce je opečte na pánvi nebo na plechu v troubě a přidávejte třeba do oblíbeného salátu.

Neobyčejně léčivé obyčejné zelí

Neobyčejně léčivé obyčejné zelí. Na co všechno ho můžete využít?

10 superpotravin pro štíhlý pas

Kult štíhlosti útočí ze všech stran, a tak každá žena touží po štíhlejším pase a plošším bříšku. To může být vypouklé ze dvou důvodů. Jedním z nich je tuk a druhým plyny. Nadýmání je dočasná nepříjemnost, kterou způsobuje reakce na určité potraviny, sedavý způsob života a zdravotní stav jako onemocnění jater či srdce. 

Ale ani nadváha není nic příjemného. Tuk v pase je omezující, ztěžuje pohyb a zhoršuje kvalitu života. Ženy by neměly mít anorektické postavy supermodelek, ale i zdravá postava vyžaduje správnou péči, jejíž nejdůležitější složkou je strava. Máme pro vás superpotraviny, které vám s plošším bříškem pomohou. Je ale třeba dopředu říct, že žádné jídlo neumí dělat zázraky, a pokud toužíte po krásné postavě, bez námahy to nepůjde.

Semena fenyklu

semena fenyklu 10

Fenykl je příjemně vonící bylina se žlutými květy a rozvětvenými listy. Název pochází z římského výrazu pro „voňavé seno“ a bylina má slabou anýzovou nebo lékořicovou chuť a aroma.

 

Sušená semena fenyklu jsou velmi výživná, obsahují vlákninu, hořčík, vápník a železo a již dlouho se používají jako podpora zažívání. „Fenykl pomáhá uvolnit gastrointestinální svaly, čímž dojde k úbytku plynů a zmírnění nadýmání,“ vysvětluje Cynthia Sassová, nutriční poradkyně a autorka knih o hubnutí. Sassová lidem doporučuje žvýkat půl čajové lžičky semen po jídle nebo když cítí, že se jim ve střevech hromadí plyn. „Nebo si udělejte fenyklový čaj. Přidejte lžičku semen do hrnku horké vody, nechte louhovat pět minut, přeceďte a vypijte,“ radí Sassová.

 

Článek je zařazen v: bio, superpotraviny, raw, zdravá výživa
Reklama