Zdraví a nemoci

13. června 2016 04:30

Martina Čerňanská

7 způsobů, jak se probrat i bez pravidelné dávky kofeinu

7 způsobů, jak se probrat i bez pravidelné dávky kofeinu

Dodržujte pitný režim

Když nebude dostatečně pít, budete dehydrovaní. A když budete dehydrovaní, budete unavení. Jednoduché jako facka, ale přesto toto jednoduché pravidlo ne každý dodržuje. Takže postavte džbán vody na stůl a dokud nebude prázdný, tak nechoďte spát.

Dejte si studenou sprchu

Ledová sprcha hned po ránu, navíc pokud na ni nejste zvyklí, by byl asi velký šok. Zkuste to ale postupně – po klasické sprše zkuste přidat 2 minutky trochu studenější vodu a každý den tento čas zvyšovat a teplotu vody snižovat:)

Denní světlo a čerstvý vzduch

Jako první věc po probuzení udělejte to, že roztáhnete závěsy či žaluzie, otevřete okno a zhluboka se nadechnete. Přirozené denní světlo napomáhá produkci vitamínu D a také zvyšuje hladinu serotoninu, který se také laicky nazývá hormonem dobré nálady. Tento trik vyzkoušejte i pokaždé, když na vás začne padat únava v práci – běžte se projít nebo alespoň chvilku zhluboka dýchejte u otevřeného okna.

Dávejte si správné svačiny

Do obědové pauzy daleko, vy začínáte být hladoví, tak sáhnete po první sušence, kterou najdete. Svačiny tohoto typu vás sice nakrátko zasytí a dodají vám energii, ale jen na chvilku. Raději si dejte ovoce či zeleninu – efekt přívalu energie není tak rychlý, ale je mnohem delší!

Žvýkejte

Zní to sice zvláštně, ale žvýkání žvýkaček vám dodá energii. Jak je to možné? Žvýkáním se totiž zvyšuje srdeční frekvence a tím průtok krve do mozku. Také vás udrží ve střehu (vzpomeňte si na řidiče, když jsou unavení, ptají se hned po žvýkačce) a rovněž je dokázano, že žvýkání zlepšuje dušení výkonnost.

Trénujte váš mozek

Luštěte křížovky, sudoku, zahrajte si srabble, prostě cokoliv, kde musíte trochu namáhat váš mozek. Zapojte celou rodinu či přátele, zahrajte si Aktivity nebo vyrazte do nějaké, v poslední době tolik populární Únikové místnosti, kde musíte luštit různé úkoly. Prostě a jednoduše, nenechte mozek zakrnět a odměnou vám bude příval energie.

Pohyb

Nemusíte každý den uběhnout 10 km, ani trávit celé dny v posilovně. I obyčejná procházka už bohatě postačí k tomu, abyste si zlepšili svou kondici a zahnali únavu. Studie prokázaly, že pravidelný pohyb působí na centrální nervový systém a pomáhá nám ke zvýšení energie a snížení únavy.

Sdílejte článek

Přečtěte si také

Horoskopy dle zvěrokruhu

Beran 26. 5. 2024

Berani, při prohlížení fotoalb, přestavování nábytku a vzpomínání na minulé časy můžete pocítit nostalgii. V mysli se vám vybaví emocionální události, se kterými jste se v době, kdy se staly, možná ještě plně nevyrovnali. Staré pocity, o kterých jste si mysleli, že jsou pryč, by se mohly vynořit a vehnat vám slzy do očí. Upřímně se těmto pocitům postavte čelem nyní, místo abyste je zase na další desetiletí někam nacpali.

Celý horoskop pro dnešní den

Ministerstvo financí varuje: Účastí na hazardní hře může vzniknout závislost ⑱

Partnerský horoskop
Partnerský horoskop

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.