Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.

7 způsobů, jak se probrat i bez pravidelné dávky kofeinu

Dodržujte pitný režim
thinkstockphotos-514412910
thinkstockphotos-514412910
Dodržujte pitný režim

Když nebude dostatečně pít, budete dehydrovaní. A když budete dehydrovaní, budete unavení. Jednoduché jako facka, ale přesto toto jednoduché pravidlo ne každý dodržuje. Takže postavte džbán vody na stůl a dokud nebude prázdný, tak nechoďte spát.

Dejte si studenou sprchu
thinkstockphotos-487514108
thinkstockphotos-487514108
Dejte si studenou sprchu

Ledová sprcha hned po ránu, navíc pokud na ni nejste zvyklí, by byl asi velký šok. Zkuste to ale postupně – po klasické sprše zkuste přidat 2 minutky trochu studenější vodu a každý den tento čas zvyšovat a teplotu vody snižovat:)

Denní světlo a čerstvý vzduch
thinkstockphotos-495627546
thinkstockphotos-495627546
Denní světlo a čerstvý vzduch

Jako první věc po probuzení udělejte to, že roztáhnete závěsy či žaluzie, otevřete okno a zhluboka se nadechnete. Přirozené denní světlo napomáhá produkci vitamínu D a také zvyšuje hladinu serotoninu, který se také laicky nazývá hormonem dobré nálady. Tento trik vyzkoušejte i pokaždé, když na vás začne padat únava v práci – běžte se projít nebo alespoň chvilku zhluboka dýchejte u otevřeného okna.

Dávejte si správné svačiny
thinkstockphotos-531779998
thinkstockphotos-531779998
Dávejte si správné svačiny

Do obědové pauzy daleko, vy začínáte být hladoví, tak sáhnete po první sušence, kterou najdete. Svačiny tohoto typu vás sice nakrátko zasytí a dodají vám energii, ale jen na chvilku. Raději si dejte ovoce či zeleninu – efekt přívalu energie není tak rychlý, ale je mnohem delší!

Žvýkejte
thinkstockphotos-518361380
thinkstockphotos-518361380
Žvýkejte

Zní to sice zvláštně, ale žvýkání žvýkaček vám dodá energii. Jak je to možné? Žvýkáním se totiž zvyšuje srdeční frekvence a tím průtok krve do mozku. Také vás udrží ve střehu (vzpomeňte si na řidiče, když jsou unavení, ptají se hned po žvýkačce) a rovněž je dokázano, že žvýkání zlepšuje dušení výkonnost.

Trénujte váš mozek
thinkstockphotos-125545490
thinkstockphotos-125545490
Trénujte váš mozek

Luštěte křížovky, sudoku, zahrajte si srabble, prostě cokoliv, kde musíte trochu namáhat váš mozek. Zapojte celou rodinu či přátele, zahrajte si Aktivity nebo vyrazte do nějaké, v poslední době tolik populární Únikové místnosti, kde musíte luštit různé úkoly. Prostě a jednoduše, nenechte mozek zakrnět a odměnou vám bude příval energie.

Pohyb
thinkstockphotos-495096318
thinkstockphotos-495096318
Pohyb

Nemusíte každý den uběhnout 10 km, ani trávit celé dny v posilovně. I obyčejná procházka už bohatě postačí k tomu, abyste si zlepšili svou kondici a zahnali únavu. Studie prokázaly, že pravidelný pohyb působí na centrální nervový systém a pomáhá nám ke zvýšení energie a snížení únavy.

Reklama