Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
Reklama

Co se stane s vaším tělem, když budete spát 8 hodin denně?

Osmihodinový spánek pro vás možná představuje občasný víkendový luxus. Pokud si ale naordinujete osm hodin spánku každou noc, začnou se s vaším tělem dít báječné věci! Zkuste to alespoň na dovolené.
Vydáno: 18.08.2019
Co se stane s vaším tělem, když budete spát 8 hodin denně?
Autor: istock.com Co se stane s vaším tělem, když budete spát 8 hodin denně?
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Možná máte za to, že osm hodin spánku je tak akorát pro děti, dospělák si musí vystačit s málem. Pokud doděláváte po nocích resty nebo sledujete Netflix, asi jste si na pár hodin spánku už zvykli. Ani vám nepřijde, že spíte málo. Ale oněch magických osm hodin má pro lidské tělo opravdu význam. Zkuste alespoň o dovolené dopřát tělu pořádný odpočinek a uvidíte, že se s vaším organismem začnou dít věci…

Vědecké studie ukazují, že osmihodinový spánek není ve skutečnosti luxusem, ale spíše nezbytnou součástí zdravé rutiny. Nedostatek hodin spánku může vážně ovlivnit duševní, emoční a fyzické zdraví člověka. Vědci také zjistili, že jen asi 40 % lidí v USA má dostatek spánku. Češi na tom, vzhledem k rostoucímu pracovnímu tempu, nebudou o moc lépe…

Když nemáte dostatek spánku, má to vliv na soustředění, paměť i schopnost učit se nové věci a prožívat kvalitně čas.

Přitom osm hodin kvalitního spánku není tak nedosažitelný cíl, pokud doma nemáte novorozence nebo nového milence. Zkuste si je dopřát a uvidíte, co se stane s vaším tělem, pokud spíte každý den 8 hodin.

Lepší řešení problémů

Když máte dost odpočinku, výrazně se zlepší vaše schopnosti soustředění a budete řešit problémy jako nic. To vám konceckonců může hodně pomoci v práci i rodinné logistice. Čeká vás jasnější myšlení a rychlejší rozhodování.

Hmotnost pod kontrolou!

Bojujete s chutěmi a potažmo kily navíc? Rozhodně více spěte!  Zatímco spíme, vytváříme hormon zvaný leptin, který říká našemu tělu, že jsme plní a že už nepotřebujeme další jídlo. Když nebudeme mít dost odpočinku, dostane se z rovnováhy a začneme mít chuť na jídlo. Naopak, pokud hodně a pravidelně spíte, nebudete mít tolik hlad a chutě.

Zlepší se zdraví!

Vědci zjistili, že dostatek pravidelného osmihodinového spánku nejen sníží úroveň stresu, ale také zabrání riziku vysokého krevního tlaku a vysokého cholesterolu. Nedostatek spánku může naopak vést k nejrůznějším problémům souvisejícím se srdcem.

Můžete zabránit rozvoji diabetu

Výzkumy zjistily, že spánek má velký vliv na regulaci hladiny cukru v krvi a citlivosti na inzulín, což zabraňuje cukrovce 2. typu. Zdá se, že pro to je zvláště důležitá „hluboká“ fáze spánku, a pokud zkrátíte dobu spánku, je pravděpodobné, že tuto důležitou část přeskočíte.

Rychle se zotavíte z nachlazení

Když jsme nemocní, cítíme se ospale. I to má důvod. Studie prokázaly, že naše tělo přechází při nachlazení do režimu spánku a zotavuje se. Právě v tomto režimu je náš imunitní systém nejúčinnější v boji s bakteriemi. Když budete dobře a pravidelně spát, budete daleko odolnější proti virózám a nachlazení.

Pleť bude vypadat lépe

Znáte to, jakmile málo spíte, vypadáte jak zombie, ale při dlouhém spánku je pleť hned o pár let pevnější. Pokožka je velmi dobrým indikátorem celkového zdraví a pohody. Je to ostatně náš největší orgán a neustále se vystavuje počasí, UV záření, prachu a slunci. Když pořádně a dlouho spíme, kůže má čas potřebný k regeneračnímu procesu a vypadá o moc lépe.

Lépe řídíte auto

Asi každý řidič zakusil, jak nepříjemná je únava za volantem. Ale i když se vám zdá, že jet musíte, chovejte se, jako kdybyste požili alkohol a řízení při únavě vynechte. Má to totiž skoro stejný vliv na naše soustředění jako alkohol v krvi. Zkrátka, unavení za volant rozhodně nesedejte!

Autor: Kamila U.

Článek je zařazen v: spánek, relax, odpočinek, hmotnost, cukrovka
Reklama