Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.

Doplňky stravy, bez kterých se žádná žena neobejde

Kulaté, šišaté, malé, velké, zelené, červené, oranžové či dvoubarevné – doplňků stravy jsou tisíce. Často nejsou zrovna nejlevnější. Do kterých se ale vyplatí zainvestovat. Nebo je lze nahradit běžnou stravou? Máme pro vás tipy.
Vydáno: 03.11.2016, Martina Hrušková
Doplňky stravy, bez kterých se žádná žena neobejde
Doplňky stravy, bez kterých se žádná žena neobejde Autor: thinkstock.com
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Vápník

Proč je nezbytný: Každý ví, že je vápník nepostradatelný pro zdravý vývoj kostí a snižuje riziko vzniku osteoporózy. Tento minerál je ale také důležitý pro správné fungování řady dalších procesů, např. přenosu nervových signálů. Další předností je jeho nezbytná role během hubnutí. Vyšší příjem vápníku v dietě snižuje tvorbu tuků, podporuje jejich spalování a zároveň zvyšuje energetický výdej. Je tedy důležité jeho denní příjem kontrolovat. Co nedodáte tělu v jídle a v nápojích, raději doplňte tabletou. Vybírat můžete např. zde.

Doporučená denní dávka: Záleží na věku. Ženy ve věku cca 19–50 let by za den měly přijmout 1000 mg vápníku. V období dospívání, těhotenství, kojení a klimakteria by měla být dávka vyšší, až 1200 mg vápníku.

Kromě doplňků jezte: mléko a mléčné výrobky (jogurty, sýry), zelenou zeleninu (brokolice, kapusta, rukola, řeřicha, čínské zelí), luštěniny, sóju, ryby (sardinky v oleji), ořechy, mandle.

 

Doplňky stravy, bez kterých se žádná žena neobejde vitamin D Foto:

Vitamín D

Proč je nezbytný: Nejenže pomáhá tělu vstřebat vápník, ale také příznivě ovlivňuje imunitní systém, boj proti infekcím a nejspíše má své místo i v prevenci rakoviny tlustého střeva, rakoviny prsu a cukrovky.

Doporučená denní dávka: Protože je nejpřirozenějším zdrojem tohoto vitamínu sluneční UVB záření, v létě nám stačí přijmout 1000 UI (mezinárodních jednotek) vitamínu D. V zimě musíme přísun z důvodu nedostatku slunečního svitu zdvojnásobit na 2000 UI. Můžete ho také doplnit tímto tekutým doplňkem stravy.

Kromě doplňků jezte: olej z tresčích jater, tučné ryby (pstruh), obohacené kvalitní cereálie, mléčné výrobky, tofu, kaviár, vejce, vepřové maso, alternativy mléčných výrobků (mandlový nápoj)

Probiotika

Proč jsou nezbytná: Probiotika jsou téměř zázračná. Obnovují střevní mikroflóru (i po užívání antibiotik), zkracují či zmírňují příznaky zánětlivých střevních onemocnění a průjmů, pomáhají předcházet zažívacím obtížím, které občas postihnou každého. U dětí mohou snižovat projevy atopického ekzému nebo sloužit jako jeho prevence. A to je jen slabý výčet pozitiv probiotik.

Doporučená denní dávka: Ideální je užít jednu kapsli hned po ránu, abyste své zažívání nastartovala co nejdříve. Dle potřeby (např. v případě zánětů) konzumujte tabletu s probiotiky častěji, vícekrát za den. Na trhu najdete mnoho variant tohoto doplňku stravy, stačí si jen vybrat. Zkuste to třeba zde.

Kromě doplňků jezte: probiotika jsou živé organismy, které se přidávají do potravin – např. zakysané mléčné výrobky (jogurt, acidofilní mléko), plísňové sýry aj.

Omega-3 mastné kyseliny

Doplňky stravy, bez kterých se žádná žena neobejde omega Foto:

Proč jsou nezbytné: Výraznou předností omega-3 mastných kyselin je zvyšování obranyschopnosti organismu, podpora kardiovaskulárního systému a snižování LDL (špatného) cholesterolu v krvi.

Doporučená denní dávka: Optimální množství je 1–2 g. Pokud hledáte ten správný doplněk stravy, vyzkoušejte např. tento od Walmarku, mají akci 60+30 zdarma!

Kromě doplňků jezte: za studena lisovaný lněný olej, rybí olej (losos), vlašské ořechy, uzeného lososa, ústřice, makrelu, pražené sójové boby, zeleninu (červená paprika).

Článek je zařazen v: vitamíny, vápník, probiotika, vitamin D, omega-3 mastné kyseliny
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama