Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.

Energie pro vaše šedé buňky. Jste si jistá, že jíte správně?

Mozek je dokonalý stroj! Je to základní prvek vaší nervové soustavy. Kromě toho spotřebuje ohromné množství energie, kterou bohužel nedokáže skladovat. I když mozek představuje jen jednu padesátinu vaší tělesné hmotnosti, spotřebovává asi 20 % celkového energetického příjmu z potravy.
Vydáno: 05.01.2017
Energie pro vaše šedé buňky
Energie pro vaše šedé buňky Autor: istockphoto.com
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Stačí dávat mu potraviny, díky nimž pojede na plný výkon, a vy zůstanete bystrá po celý den!

Mozek neustále pracuje, včetně doby, kdy spíte. Složité chemické mechanismy v mozku regulují „hormony štěstí“, kterým tak říkáme, protože zajišťují správné rozdělení základních nutričních prvků a řídí vylučování odpadu.

Příliš chudá nebo špatně vyvážená strava má také psychické odezvy: deprese, tíseň, úzkosti… Vaše sociální schopnosti, kvalita vztahů s druhými, kreativita, nadšení, s nímž dokončujete projekty, to všechno záleží také na vaší výživě.

Neodmyslitelné ingredience pro správné fungování mozku

  • Pro rychlé a správné myšlení

Ryby, obilné klíčky, kyselé zelí. Tyto obyčejné ingredience zrychlují o 25 % rychlost signálů mezi jednotlivými neurony.

  • Pro učení (a zapamatování!)

Vejce, mléko, oves, makrela, lněný olej. Obsahují lecitin, látku posilující paměť.Pro lepší soustředění: květák, rajčata, avokádo, mrkev, ovesné vločky. Obsahují zinek a měď, které podporují metabolismus mozku.

  • Pro udržení rytmu

Listová zelenina, saláty, bylinky, mladé rostliny. Tyto potraviny umožňují skladovat více kyslíku v těle, a jsou tedy velmi užitečné pro dlouhý pracovní den.

Správná snídaně pro maximální elán a vitalitu po celý den

Zaváhání v peřinách, pár minut navíc v posteli a hned se snídaně přeskakuje. Přesto není nic lepšího než začít den snídaní. Po nočním hladovění musí váš organismus načerpat energii. Jíst pořádnou snídani po celý rok je jedním ze základních pravidel dodržení vyváženého jídelníčku. Snídaně má pokrýt zhruba 20 % denní energetické a výživové potřeby. Snídaně vám také pomůže vyhnout se chutím ke konci dopoledne – známá „chuť na něco menšího“ kolem jedenácté – které vedou k tomu, že sníme cokoli.

V ideálním případě se snídaně skládá z těchto tří složek:

  1. Mléčný výrobek (mléko, jogurt, sýr…), který dodá potřebné bílkoviny ke stavbě a údržbě tkání a vápník nezbytný pro naše kosti.
  2. Obilný produkt (chléb, suchary nebo snídaňové cereálie), obsahující sacharidy, které dodají energii.
  3. Nápoj, který rehydratuje organismus: káva, čaj, voda. Podle chutí a zvyklostí přidáváme máslo, margarín, zavařeninu, med, ovoce nebo ovocný džus.

Cvičení pro pohodlné Foto:

Cvičení pro pohodlné

autor: France Carp, Shirley Coillot

Kniha seznamuje s jednoduchými nenáročnými cviky, nabízí účinný program cvičení k udržování dobré fyzické formy, k rovnovážnému posílení všech částí těla a k udržování svalové pružnosti a posilování vnitřního svalstva; doporučuje se cvičit 15 minut denně. Výhodou cvičení podle této příručky je, že není třeba docházet do fitcentra nebo do tělocvičny, lze cvičit doma, některé cviky (např. proti stresu) i příležitostně přes den kdekoli.

Vydalo nakladatelství Portál.

Článek je zařazen v: zdraví, káva, mozek, zdravá strava, snídaně, učení, čaj, mléčné výrobky, potraviny pro mozek, vyvážená strava, myšlení
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama