Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.

Jste unaveni? 5 rad, jak přemoci spánek

Přišli jste do práce a nic vám nejde od ruky. Chce se vám hrozně spát. Jak si poradit s ospalostí? Našich pět rad by vám mohlo pomoci.
Vydáno: 12.12.2016, Martina Hrušková
Jak přežít, když se nám chce spát
Jak přežít, když se nám chce spát Autor: thinkstock.com
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Jak má člověk zůstat čilým optimistou a dělat tisíc věcí najednou, když jediné, na co má v sychravém počasí myšlenky, je představa, jak se nasouká pod teplou peřinu a ruku zpod ní natáhne jenom proto, aby si podal hrnek horké čokolády?

1. Nahraďte mléčnou čokoládu hořkou

Vaše svačinky by vám měly přinášet nějaký užitek. Tmavá čokoláda se 70 % kakaa vám pomůže soustředit se. Stimuluje mozkovou činnost a celkově netonizuje o nic hůř než káva. Neobsahuje ani mouku, ani přidané tuky a v rozumném množství nijak neškodí, naopak. Což se o všech ostatních desertech říci nedá.

2. Nahraďte kávu zeleným čajem

Víte, že když máte pocit, že se snad nedokážete pořádně probudit, je zelený čaj účinnější než káva? Obsahuje rovněž kofein, avšak to není jediný důvod jeho účinku. Zelený čaj obsahuje mnoho antioxidantů, zpomalujících procesy spojené se stárnutím organismu, únavou a vyčerpaností. Jeho účinek je šetrnější než účinky kávy. Pravidelné pití kvalitního zeleného čaje významně ovlivňuje skutečnost vysokého průměrného věku dožití v Číně. Krom jiného obsahuje zelený čaj také kyselinu askorbovou, jinak řečeno vitamín C. Potřebujeme-li tedy „dobít baterky“, je zelený čaj nejvhodnější.

3. Víc se hýbejte

Den nezačínejte na Facebooku, ale padesáti dřepy. Během dne přidejte ještě třicet kliků, proběhnete se po schodech nebo se projděte pěkně ostrým tempem. Jakákoli fyzická aktivita skvěle pomáhá poradit si s ospalostí. Stačí několik pohybů v rychlém rytmu a budete svěžejší.

4. Vynechte těžká jídla

Čaj s kusem pečiva nás dokáže na čtvrt hodinky dostat z deprese. Proto také rádi podobnou svačinou doplníme shlédnutí novinek od přátel na sociální síti. Jenomže po krátkém přílivu sil přinášejí sacharidy nevyhnutelně ještě větší únavu a schlíplost. Přísun energie nám lépe zajistí čerstvá ovocná a zeleninová šťáva a čerstvé ovoce a zelenina jako takové. Bábovky, koblihy a housky se salámem nechme těm, kdo vysedávají u televizoru.

5. Správně dýchejte

Několikrát se zhluboka nadechněte buď venku, nebo u otevřeného okna. Napřimte záda a zhluboka se se zavřenými ústy nadechněte nosem. Pomalu vydechujte. Pětkrát tento cyklus hlubokého dechu opakujte. Dodá vám to sil a vyčistí hlavu.

A pokud vás spánek přece jen přemůže, nic si z toho nedělejte. Tyhle děti si z toho také nic nedělají :)

zdroj: prokondici.cz

Článek je zařazen v: práce, únava, pohyb, spánek ospalost, únava z práce, čerstvý vzduch
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama