Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
Reklama

Vejce: Obyčejná stálice v lednici, nebo superpotravina?

1/8: Superpotravina
vejce - superpotravina

Až budete rodině chystat snídani, myslete na to, že vejce patří mezi nejvýživnější potraviny na světě! A má to svou logiku, vždyť, kdybychom ho slepici nesebrali, vzniklo by uvnitř kuře. Jedno vejce natvrdo obsahuje vitaminy A, E, B5, B12, B2 a vitamin D, dále fosfor, selen, kyselinu listovou, vápník i zinek. To vše v jednom malém kulatém balení.

2/8: Neztloustnete!!!
vejce - neztloustnete

Ne nadarmo doporučují fitness trenéři a výživoví odborníci hubnoucím klientům jíst vejce. Je plné bílkovin a obsahuje zdravé tuky. Sacharidy jsou ve výrazné menšině. Navíc vás zasytí na dlouho, přestože jedno vařené vejce má asi jen 77 kalorií.

3/8: Cholesterolu se nebojte
vejce - cholesterol

Dříve se konzumace vajec nedoporučovala kvůli vysokým dávkám cholesterolu, ale tato teze už je dávno překonaná. Je dokázáno, že vajíčka ve skutečnosti nezvyšují krevní cholesterol. Tělo si ho totiž dokáže pomocí jater vyprodukovat spoustu samo. Pokud posnídáte vejce, játra svou produkci cholesterolu prostě omezí. Naopak, vejce zvyšují “dobrý” HDL cholesterol, který potřebujeme pro správně fungující kardiovaskulární systém.

4/8: Dodají vám cholin
vejce - cholin

Že nevíte, co to je? Cholin je veledůležitá živina a hodně lidí ho nemá dostatek. Tato látka je zásadní pro náš organismus a často se váže na vitamin B. Cholin ovlivňuje mnoho zásadních funkcí, za všechny připomeňme roli v produkci signálních molekul v mozku. Cholin tak pomáhá zlepšovat paměť a zabraňovat rozvoji aterosklerozy.

5/8: Lépe uvidíte
vejce - lépe uvidíte

Nejen mrkev, ale i vejce pomohou k dobrému zraku. Vajíčka totiž obsahují lutein a zeaxantin, antioxidanty užitečné pro oči. Zajišťují obnovení sítnice a omezují riziko vzniku šedého zákalu či makulární degenerace. Navíc se ve vejcích nachází již zmíněný vitamin A, který oči chrání před slepotou.

6/8: Zásobárna bílkovin
vejce - bílkoviny

O nich už byla řeč při hubnutí, a je tomu tak. Bílkoviny jsou základní stavební jednotkou lidského těla. Pokud jich máte málo, můžete začít tloustnout, ztrácet svalovou hmotu, zbrzdíte metabolismus a koledujete si i o vysoký tlak a křehké kosti. Takže proteinům zdar!

7/8: Zasytí vás
vejce - zasytí vás

Vejce skutečně dokážou neuvěřitelně rychle zasytit! Pokud máte vlčí hlad, slupněte dvě natvrdo uvařená vajíčka a uvidíte, že se budete cítit příjemně sytí. Vejce totiž obsahují zasycující makroživiny a pomůžou vám získat kontrolu nad vaší vůlí. Jinými slovy, pokud si dáte vaječné jídlo, s největší pravděpodobností se ubráníte nájezdům na lednici a uzobávání všeho, co vám přijde pod ruku. Nebudete mít prostě hlad ani potřebu se přejídat.

8/8: Jsou výborná
vejce - jsou výborná

Pokud odhlédneme od všech zdravotních hledisek, vajíčka jsou prostě moc dobrá. Navíc nás v kuchyni vždy podrží! Zvláště pak v té české. Jen se zamyslete: knedlíky, buchty, šunkofleky, nudle, pomazánky, majonéza, španělský ptáček, kulajda, lívance… Prostě se bez nich neobejdeme. Až je budete kupovat, pomyslete také na svoji odpovědnost a podpořte vejce z volných chovů a chovů na podestýlce. Vždyť slepicím máme být za co vděční!

 

-ku-