Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.

9 tipů, jak se nezbláznit v práci po dovolené

Návrat z dovolených do běžného pracovního dne patří podle studií k nejméně zvládnutým lidským činnostem. A Češi, na tom nejsou, v porovnání s jinými národy, jinak. Poradíme vám pár triků, které se osvědčily a pomáhají k usnadnění prvních dnů v práci.
Vydáno: 18.09.2018
8 tipů, jak se nezbláznit v práci po dovolené
8 tipů, jak se nezbláznit v práci po dovolené Autor: istock.com
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Tím nejhorším, co můžete udělat, je vrátit se pozdě večer a druhý den ráno ihned spěchat do práce. Tento způsob bohužel volí řada Čechů a vůbec si neuvědomuje, že o načerpanou energii během dovolené, tímto počínáním velmi rychle přijdou. Ze dne na den je to pro lidský organismus a mysl obrovský nápor a nejvíce dostává zabrat psychika. Proto by měl být start vždy pozvolný.

1. Naplánujte si o den navíc

Už při plánování myslete na návrat do pracovního života. Proto si k dovolené přidejte alespoň jeden den navíc. Zapomeňte na to, že byste se vrátili například po dlouhé cestě z dovolené a druhý den šli do práce. Pokud si dopřejete jeden den volna navíc, zmírníte tak návrat do reality a máte dost času si vybalit věci, vyprat oblečení a zvyknout si na běžný režim.

2. Nadopujte se vitamíny, minerály a antioxidanty

Možná i vy zažíváte pocity, kdy se vrátíte z dovolené a říkáte si, že byste po ní potřebovali ještě jednu. Často se tak stává po dovolené s fyzickou zátěží, nebo v případě, kdy máte děti a celou dobu se o ně musíte pečlivě starat. V těchto případech rychle zjistíte, že jste vyčerpaná, jako byste nikde nebyla. Proto už první den v práci budete potřebovat opravdu hodně energie – připravte se na to. Dopřejte si hodně čerstvého ovoce a zeleniny už na dovolené. Nejste si jistá, zda ovoce ze samoobsluhy obsahuje dostatek vitamínů? Sáhněte po vhodných doplňcích stravy.

3. Vybalte co nejdříve

Vyperte a ukliďte věci co nejdříve, jak přijedete. Představte si, že jste placena za rychlý úklid, nejsou to vaše věci, ale věci někoho jiného. Pusťte si k úklidu pěknou muziku, kterou máte ráda. Prodloužíte si o několik hodin pocit, jako kdybyste byla na dovolené, a navíc domov budete po volnu opouštět, bez špatného pocitu, že po návratu z práce na vás čeká hodně práce.

4. Sestavte si seznam

Sestavte si seznam věcí, které jsou v práci potřeba udělat a seřaďte si je podle důležitosti. Poté ho dodržujte a odškrtávejte, co máte již hotové. Uvidíte, jak vám práce půjde lépe od ruky. Navíc, když se dostanete na konec seznamu, dostaví se úleva a dobrý pocit.

5. Udělejte v práci něco nového

Nezabředněte hned do starých kolejí a zkuste v práci dělat věci jinak. Pokud můžete, vyrazte do práce pěšky, pokud je vaše cesta dlouhá, zkuste alespoň vystoupit o stanici dříve, nebo jeďte na kole. Přijďte do práce první den o něco dříve, abyste měla klid na to se v práci rychle zorientovat a pročíst si e-maily, ještě dříve, než vás kolegové zahrnou otázkami o dovolené. Zkuste v práci něco udělat navíc či jinak, určitě vás to „nakopne“. Po práci následně zajděte na krátkou procházku nebo kávu s kamarádkou – a protože máte vypráno, tak si to můžete dovolit.

6. První den v práci si naplánujte volnější

Důležité schůzky s obchodními partnery či důležitá rozhodnutí si naplánujte na později. Dopřejte si alespoň tři dny v klidnějším tempu. Dělejte něco, co vám jde od ruky, nad čím nemusíte dlouho přemýšlet. Postupné zapojování mozku na plné obrátky, příznivě napomáhá k přechodu z dovolenkového režimu, do toho běžného.

7. Rozmazlujte se

Buďte na sebe hodná, rozmazlujte se. Zajděte si na aroma masáž nebo manuální lymfodrenáž hlavy, která působí proti stresu, chronické únavě a migréně, navíc odstraňuje otoky v obličeji. Věnujte se něčemu, co máte opravdu ráda. Běžte si zacvičit, dopřejte si jógu. Nebo vyzkoušejte Bemer terapii, která vám rozproudí krev v žilách, zlepší se vám látková výměna a zažijete příval energie.

8. Naplánujte si prodloužený víkend

Naplánujte si další, byť jen kratší dovolenou. Může jít například o prodloužený víkend s kamarádkami. Nebo víkend v některé z evropských metropolí. Nálada se vám ihned zlepší, a budete se mít na co těšit.

Autor: Dana Hodanová, osobní terapeut ve Studio Danah, TZ

Článek je zařazen v: dovolená, návrat z dovolené, stres, letní dovolená, vitamíny
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama