Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.

Jóga pro zdravé a krásné tělo: Office jóga jako ideální cvičení pro sedavé zaměstnání

Minimálně polovinu našeho dětství a většinu naší dospělosti trávíme v sedě – sedíme ráno u snídaně, pak v autě nebo metru cestou do práce, osm hodin v práci, pak večer u televize, v restauraci nebo třeba v divadle. Pokud i vy musíte trávit většinu dne za stolem, zkuste se alespoň jednou či dvakrát během pracovní doby osvěžit jógou. Vhodné cviky vám ukáže lektorka a zakladatelka Domu jógy Věra Vojtěchová.
Vydáno: 05.02.2019
Jóga pro zdravé a krásné tělo: Kancelářská jóga jako ideální cvičení pro sedavé zaměstnání
Jóga pro zdravé a krásné tělo: Kancelářská jóga jako ideální cvičení pro sedavé zaměstnání Autor: iStock
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Kancelářská jóga neboli office jóga je ideálním cvičením pro všechny, kteří mají sedavé zaměstnání, přesto si cvičitelku jógy zve do českých kanceláří minimum firem. „Cvičení office jógy by mělo být ve firmách, kde lidé sedí hodiny a hodiny u počítače nebo se věnují jiné kancelářské práci, standardem,“ říká Věra Vojtěchová. A dodává, že díky tomu, že zaměstnanci získají znalosti základních protahovacích a posilovacích cviků, prospějí nejen své krční páteři, karpálním tunelům a kulatým zádům, ale zvýší se tím i jejich efektivita. „Kancelářská jóga navíc nijak nezatíží firemní rozpočet. Lekci může vést jedna cvičitelka a nepotřebuje k tomu žádné extra pomůcky. Office jóga se dá cvičit přímo u každého psacího stolu a jako pomůcka může posloužit i pracovní židle nebo rám dveří kanceláře,“ pokračuje Vojtěchová.

Každý pohyb se počítá

Dvacetiminutovou přestávku v práci můžete využít buď na kávu či cigaretu, což vám ale od zdravotních potíží neuleví, nebo si zacvičit kancelářskou jógu. Většinu klasických jógových pozic můžete provádět přímo v kanceláři a v běžném oblečení. Je velmi podstatné pokusit se najít si alespoň co hodinu důvod k malému protažení. Jděte si uvařit čaj, umýt ruce, otevřít okno, prostě cokoliv, abyste byli nuceni změnit statickou polohu svého těla. Mít všechno, co potřebujete na dosah ruky, není totiž zdaleka tak efektivní, jak se na první pohled může zdát.

Někteří ze zaměstnavatelů mají obavy z toho, že cvičení jógy přímo v kanceláři obere jejich zaměstnance o čas, který by jinak věnovali své práci. Vždyť zacvičit si mohou jít po práci! „Bohužel realita je taková, že mnoho lidí, kteří se hrbí osm i více hodin u počítačů, jsou unavení a bez energie, takže běžet po práci ještě někam na jógu se jim jednoduše nechce. Zacvičit si ale jógu během pracovních přestávek, které jsou v práci nezbytné, se u zaměstnanců setkalo s úspěchem. Většina z nich neřeší, že by během své přestávky dělali radši něco jiného než jógu, případně nedělali vůbec nic. To je pozitivní zjištění jak pro samotné zaměstnance, tak i pro jejich nadřízené,“ popisuje své zkušenosti Vojtěchová.

Opravdu stačí 20 minut a budete se cítit lépe?

Když do rutinní kancelářské práce zakomponujete cvičení, byť jen dvacetiminutové, pokaždé tím svému tělu prospějete. Jakmile si kancelářskou jógu osvojíte, můžete ji začít cvičit sami, bez cvičitelky. Ideální je věnovat se office józe každý den alespoň 15 minut. Využijte k tomu třeba polední pauzu. Jednoduchou sestavu vám ve videu ukáže Věra Vojtěchová:

Prima Ženy: Office jóga
Prima Ženy: Office jóga
Článek je zařazen v: jóga, office jóga, sedavé zaměstnání, záda, páteř
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama