Webové stránky skupiny Prima používají cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu souhlasíte s užitím cookies v rámci webů skupiny Prima. Více informací
Souhlasím
návrat zpět

Vyhledávání

Co hledáte?
Smazat
zpět

Partnerský horoskop

Jste si souzení? Zvolte znamení a zjistěte, jestli vám hvězdy přejí.
zpět

Výpočet ascendentu

Pro výpočet svého ascendentu zadejte datum a čas narození.
Reklama

10 triků, díky kterým bude vaše cvičení účinnější

1/10: Spánek
cvičení triky - spánek

Bez kvalitního odpočinku nebudete podávat adekvátní výkony a ani regenerace neproběhne optimálně. Pokud se některý den nevyspíte a cítíte se pod psa, proč tělo stresovat další zátěží? Raději vydržte den bez cvičení, vyspěte se a pak do tréninku vložte dvojnásobné úsilí.

 

2/10: Jídlo před tréninkem
cvičení triky - jídlo před cvičením

Jestliže jdete sportovat vymačkaní jako citron, nelze čekat, že se díky takové cvičební seanci posunete dál. Před tréninkem se dobře najezte! Vsaďte na komplexní sacharidy, snadno stravitelné bílkoviny a minimum tuků i přidané vlákniny. 

3/10: Jídlo po cvičení
cvičení triky - jídlo po cvičení

Zapomeňte na to, že byste po cvičení už nic nejedli, i kdyby to mělo být o půlnoci! Svaly potřebují materiál pro regeneraci i budování nové svalové hmoty, proto si po tréninku dopřejte aspoň banán a syrovátkový protein.

 

4/10: Protahování
cvičení triky - protažení

Strečink urychlí hojení svalů a zajistí jejich pružnost. Když protahování, mobilitě a flexibilitě venují čas ti nejlepší sportovci světa, proč byste se díky nim nemohli zlepšit i vy?

 

5/10: Doplňky stravy
cvičení triky - doplňky stravy

Někdy běžné jídlo nestačí. Vyzkoušejte, jak na vaše tělo působí proteinové nápoje, carnitin, multivitamíny nebo BCAA aminokyseliny. Doplňky stravy nejsou nezbytné, ale je dost možné, že pomohou zlepšit vaše výkony.

 

6/10: Regenerace
 cvičení triky - regenerace

Honit se sedm dní v týdnu je pro lepší sportovní výkony kontraproduktivní. Tělo potřebuje čas na opravu tkání, obnovu energetických zdrojů i budování nové svalové hmoty, a proto mu ho dopřejte! Nemusíte ovšem regenerovat jen doma na gauči s pytlíkem brambůrků. Zajděte si do sauny, na masáž nebo se běžte projít do lesa.

7/10: Motivační hudba
cvičení triky - hudba

Namixujte si motivační playlist podle vašeho vlastního vkusu a v momentech, kdy to budete chtít vzdát, přidejte na hlasitosti. Správná hudba dokáže povzbudit i toho nejunavenějšího cvičence!

 

8/10: Parťák
cvičení triky - parťák

Pokud neumíte být sami sobě dost přísným koučem, vezměte si k ruce sparring partnera, který vás bude popohánět k lepším výkonům. Mít někoho, s kým budete moct své úspěchy i případné překážky v tréninku probírat, je vždy velkou výhodou.

9/10: Tréninkový plán
cvičení triky - tréninkový plán

Choďte cvičit s plánem či jasnou představou o tom, co chcete provádět. Pokud budete mít černé na bílém napsané, že máte udělat 20 kliků, bude se vám šidit mnohem hůř, než kdybyste se řídili jen vlastním pocitem.

 

10/10: Změna aktivity
cvičení triky - změna

Zkuste měnit druh pohybové aktivity. Tím, že zapojíte jiné svalové skupiny i části mozku a nebudete striktně trvat jen na jednom jediném druhu cvičení, se zlepšíte mnohem rychleji. V pohybu hledejte univerzálnost, ne specializaci.

 

Zdroj: Fithall.cz

fithall banner nový 2 Foto: